Gå til innhold

Jetta-einsern min!

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var senkesette bra? stivt eller ikke? og hvor mye har du justert det ned der? og hva kosta det? selv om det ikke er gjort mye med bilen så likte jeg den fra starten av. fet farge, fete hjul. det blir et bra prosjekt. planer videre?

 

Det virker da stivt. Har ikke skilter på bilen så jeg har ikke fått testa det enda. Hvor mye den er senket vet jeg ikke helt, men jeg kan skru den ned ca 4 cm til. Gav 399 euro for det.

 

Ikke så veldig store planer enda, bortsett fra BBS-ene og bremser foran og bak. Mulig hvite blinklys dersom jeg får tak i det. Et litt grovere eksosanlegg hadde også vært stas (sitter et skikkelig sugerør på den nå)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Fy f i helv

Er jeg litt rar som sitter å leser dette her, ser på bildene og ler av dette?

Haha.

Det var voldsomt med bilder du har lagt ut, nå fikk jeg en oppfriskning på hvordan den ser ut.

Skifta du brekkvaier helt sjæl alene i verden i garasjen uten assistanse og førstehjelp? Ikke dårlig i såfall, jeg hadde ikke inntrykk av at du skrudde sjæl.

Du skal ha for det.:)

Jeg orka ikke å se igjennom alle sidene, men kan du ikke gi et kort sammendrag på hva du har gjort igjen? monterte du senkesettet sjæl og (uten hjelp)?

Nei og nei, hva med å ta seg råd til å sette skilter på "skiten", det koster da ikke så mye.

Uffattelig at lakken ble matt av å stå inne i garagen.. Har du noen forklaring på det?

Hilsen 1984 audi TURBO diesel m 17tommere :)

PS Jeg får vel snart ta høytrykksspyleren og spyle av vintermøkka og rusten,

vasket den jo sist i fjor våres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f i helv

Er jeg litt rar som sitter å leser dette her, ser på bildene og ler av dette?

Haha.

Det var voldsomt med bilder du har lagt ut, nå fikk jeg en oppfriskning på hvordan den ser ut.

Skifta du brekkvaier helt sjæl alene i verden i garasjen uten assistanse og førstehjelp? Ikke dårlig i såfall, jeg hadde ikke inntrykk av at du skrudde sjæl.

Du skal ha for det.:)

Jeg orka ikke å se igjennom alle sidene, men kan du ikke gi et kort sammendrag på hva du har gjort igjen? monterte du senkesettet sjæl og (uten hjelp)?

Nei og nei, hva med å ta seg råd til å sette skilter på "skiten", det koster da ikke så mye.

Uffattelig at lakken ble matt av å stå inne i garagen.. Har du noen forklaring på det?

Hilsen 1984 audi TURBO diesel m 17tommere :)

PS Jeg får vel snart ta høytrykksspyleren og spyle av vintermøkka og rusten,

vasket den jo sist i fjor våres:)

 

Er du frekk, Ragnar? Selvfølgelig skrur jeg selv :)

 

Skilter kommer. Koster jo litt da. To årsavgifter, eu-kontroll og forsikring er ikke så morsomt å betale. Mye penger som rett ut på ikkeno...

 

Lakken var så matt fordi den hadde stått ute før jeg fikk den. Var nok noen år siden sist den ble polert.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, nå mente jeg hvorfor den ble matt av i stå INNE i GARASJEN.

Det må jo være jævli dårlig kvalitet på lakken hvis den blir matt av å stå inne i en garasje.

 

Hvem har sagt at den har blitt matt av å stå i garasjen? Etter at jeg brukte en del timer på å få den bra igjen så har den holdt seg fint. Var til og med like fin da jeg henta den etter at den hadde stått på en låve i vinter.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Det er ikke for å være ekkel, eller ødelegge gleden at jeg kommer med de to følgende utsagn:

Jetta en er søpell på 4 hjul,

og de som drømmer om en slik bil må være født bak en låvedør:)

Se pån da, det er jo den boksen, den har ikke designet med seg nei, du er vel enig der lars. Ikke noe bertone design her i gården..

Men det er ikke dermed sagt man ikke kan ha glede av den!

Den var jo billig og i bra stand, så det er jo ingen vits i åvære kresen.

Har du vurdert 3 toms eksosannlegg og KN filter også el, bare forå få en fin blanding av originalt og custom? Det hadde jo friska opp den bestemorkjørte blikkboksen litt.

Senking er jo en start, det verste er kanskje den stakkars 1,5 motorn, den er vel ganske dau.

Men du har vel aldri satt motorytelser og performance i høysetet, det er vel mer diesel og skinnseter som er tingen for deg:)

Godt at folk er forskjellige!

Får håpe du bruker den mer til sommeren da, er sjarm på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tatt denne jetta'en foran hvilken som helst japcrap styla bil. eller hvilken som helst bmw / merce. det er så UTROOOOOOOLIG mye mere sjarm i denne bilen en noen av de.

 

Keep up the good work dingle.

Så du hadde meldt deg opp til bugrun i år også :D får håpe det blir litt mere ut av det en i fjor :p

 

for campe. DET skal vi.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for å være ekkel, eller ødelegge gleden at jeg kommer med de to følgende utsagn:

Jetta en er søpell på 4 hjul,

og de som drømmer om en slik bil må være født bak en låvedør:)

Se pån da, det er jo den boksen, den har ikke designet med seg nei, du er vel enig der lars. Ikke noe bertone design her i gården..

Men det er ikke dermed sagt man ikke kan ha glede av den!

Den var jo billig og i bra stand, så det er jo ingen vits i åvære kresen.

Har du vurdert 3 toms eksosannlegg og KN filter også el, bare forå få en fin blanding av originalt og custom? Det hadde jo friska opp den bestemorkjørte blikkboksen litt.

Senking er jo en start, det verste er kanskje den stakkars 1,5 motorn, den er vel ganske dau.

Men du har vel aldri satt motorytelser og performance i høysetet, det er vel mer diesel og skinnseter som er tingen for deg:)

Godt at folk er forskjellige!

Får håpe du bruker den mer til sommeren da, er sjarm på sin måte.

 

Du må være litt mer åpen for at folk har et annet syn på ting enn deg, Ragnar. Jeg har full forståelse for at mange (de fleste) synes at Jettan er stygg som bare f... pga fargen og designet, men jeg liker det jævli godt og det er nettopp derfor jeg har bilen. Det jeg ikke kan forstå er at at folk omtaler noe som andre bryr seg om og liker å holde på med som om det skulle vært dritt.

 

Jeg vet godt at vi to har veldig forskjellig syn på bil og det er helt greit, men dersom du ikke liker bilen så er det bedre om du holder kjeft. Men hvis du på død og liv må slenge litt dritt så skriv gjerne en PM til meg så skal jeg sende et ufint svar tilbake så fort jeg kan. Trenger ikke mer tull i denne tråden nå.

 

Så litt tilbake til topic...

 

Bilen kommer til å få skilt i år. Må bare gi et lite bidrag til statskassa og lure meg gjennom en eu-kontroll så blir det bra. Har som mål å få gjort dette i god til før bugrun, for i år skal jeg være med!

 

Kan også legge til at jeg fjernet bredderne idag. Viste seg å være null rust under de så de kommer ikke på igjen :D

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine greier! Eneste plast duger til på gamle biler er å få metallet under til å ruste. Gruer meg til å ta av bredderne på golfen:( Får håpe det er like bra under der som på resten av bilen. Den har jo ikke akkurat gått så langt (66700), men bærer preg av et hardere liv enn jettaen din.. Jeg liker gamle kantete biler og bestefarsfarger jeg!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg fjernet bredderne idag. Viste seg å være null rust under de så de kommer ikke på igjen :D

 

Blir det ikke merker etter bredderne? Er de ikke festa på noe vis i ytterkant av skjermbuen? Er vel litt penere lakk under regner jeg med? Og får du plass til felgene nå?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke merker etter bredderne? Er de ikke festa på noe vis i ytterkant av skjermbuen? Er vel litt penere lakk under regner jeg med? Og får du plass til felgene nå?

 

Er noen små riper der hvor kanten på breddern var, men det er ikke noe ille. Lakken var overraskende nok ganske lik. Litt polering og kos så blir det bra.

 

Felgene blir det alltids plass til. Er det ikke plass så lager man plass! På skal de samme hva ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår