Gå til innhold

Hvor forsikrer egentlig folk bilene sine?

Ranger emnet


Pellick

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må sies at forsikringa mi står på foreldrene mine... Ellers hadde det kosta FLESK! Men dette er pga bonusen, ikke alderen.

Jeg bruker postbanken, og det systemet dems tar ikke alder med i beregninga.

Utenom "Alle brukere over XX år"

 

11300kr:

Nissan 300zx TT

75% Fullkasko, 8000km i året. 8000kr i egenandel.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har merket at tråden hoppet fra mai 2004 til i går? :P

 

Forsikret 940en med delkasko hos Gjensidige, ble rundt 6000 med 30% bonus og autolatgir.. If og Terra ville ha 12000.. Gjensidige har vært billigst for meg siden jeg begynte å forsikre biler.. Brukte min far sin forsikring tidligere, fikk faktisk bonusen hans opp i 75% :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid brukt Gjensidige siden den dagen jeg fylte atten..

 

Hadde da delkasko på en volvo 740 og betalte vell ca. 10000 kr på 16.000 km.

Dyrt nok det altså, men du må jo begynne en plass, og du betaler jo mangen tusen mindre for hvert år som går. Betalte vell rundt 4000 kr for delkasko på volvoen etter 3 år, nå betaler jeg litt 0ver 8000 kr for full kasko på TT'n.. Syns det er billig jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige. '91 Opel Vectra A 1.8i GL, delkasko, 12.000 km i året. ~7.000,- inkl. ungdomstillegg. (Er 23 år gammel.)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette jeg stort sett har sakt i alle tråder jeg har svart i som omhandler forsikring her inne. Sett forsikringen på deg selv den dagen du er 18!!!!! Ja det er dyrt men da begyner du å spare bonus med en gang. Hvis bilen står forsikret på noen andre til du er 25 som du nå sier så har du ikke oppspart noe bonus og du får sky høy forsikring nå istede. Folk klager på at bu hu jeg er 18 år og har ikke noe penger. Tror dere virkelig dere er så mye mere rike når dere blir 25-30 med huslån dame unger regninger mat etc etc etc dere må betale i tilleg. Har aldri hatt så god råd noen gang jeg som når jeg var 18 og bodde på prompe rommet. Dere løser ikke problemet med dyr forsikring på å sette den på mor eller far. Dere bare forskyver problemet til dere blir eldere.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bare forskyver problemet til dere blir eldere.

 

er helt enig, å forsikre i far's navn er å pisse i buksa for å holde varmen ;)

 

til trådstarter: har du flytta ut fra Oslo enda?

 

ei venninde av meg oppdaga at det var dumt å forsikre BMW på ammerud :scared

 

nesten halv pris litt lengre nord:)

http://www.tristania.com

 

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikret bilen på min far...Like greit å pisse i buksa og prøve å holde varmen..!er betydelig forskjell på summene...

Er en Golf 2'er godkjent VR6 i vognkortet.

 

På meg skulle det være 27000,- for delkasko 16000 km med terra...

På min far ble summen 5800,- delkasko 16000 km med terra da og...

Valget var enkelt...

 

Holder varmen så langt hvertfall!:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår