Gå til innhold

Bilselger yrket

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Viktigste å huske er: kunnskap!! kan kunden mer enn deg om bilen er det bare å vinke farvel, som ung selger vil de fleste kunder gå inn for å ta deg på ett eller annet vis. Opparbeid dere en god kunnskap om produktet og blir dere satt fast er det langtfra flaut å si jeg vet ikke, men vent så finner jeg det ut.

Har jobbet med BMW,MB,TOYOTA og nå selger jeg amerikansk bil, tjente best på toyota og her jeg jobber nå.

Vær innstillt på å være den som blir spurt sist en stund til dere har vist at kunnskapen er tilstrekkelig ( har en på 55 her på jobben som ikke har peiling, så det er ikke alder det kommer ann på) men det rare er at kundene ser på han som mer tillitsvekkende og seriøs nettop pga alder... dere må være best uten å skryte av det, få kunden til å føle seg vel, bruk god tid rundt det med behov for bil (utstyr) bruk god tid på det med lån ( her selger dere bil til de uten penger men med lyst) få kunden til å føle seg som en venn, tillit er meget viktig.

 

Ikke annlegg bart... :)

ikke slips eller jakke med "glinsende" stoff.. :)

ikke snus/røyk!!

klipp deg..

fremstå slik du vil bilen skal fremstå, du er det første kunden møter når han går inn døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hatt tentamen på skolen nå, fikk 6 i salg og 5 i økonomi, FAN az, en liten fillefeil og 6ern røyk...jaja

 

har eksamen neste uke så er jeg ferdig, da er bare og håpe på jobbnapp et sted, driver jo og sender søknader hele tida

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler denne artikkelen her:

http://www.edmunds.com/advice/buying/articles/42962/article.html?tid=edmunds.a.landing.feature..3.*

 

Confessions of a car sales man.

 

 

Jeg fikk materialet fra bilakademiet i fjor, men syntes det var for dyrt, kunne nesten heller kjøpt en billig bil på auksjon og solgt videre med fortjeneste.

 

Jeg har solgt noen biler, og det som går igjen er at det er nok med at en eller to stykker svarer på en annonse for å få solgt, virker som veien til et salg er kjempekort, når noen drar ganske langt for å se på en bil.

 

Lurer litt på hvor mange "kikkere" en treffer som bilselger før det blir et salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at hvis en har 2 kunder, som ingen er spesielt gira på bilen, er det alikevel mulig og få istand salg.

 

Hvis en oppmunter den av kundene med minst lyst på bilen til å gi et urealistisk lavt bud. Og så tilbyr til den andre kunden for mellompris, med en begrunnelse om at den ikke går lavere fordi det er et tilbud fra en bilforhandler for så så mye, eller lignende, og at den da vil bli solgt for så så mye, 165 tusen kan brukes her f.eks..

 

Eksempel: Pris bil i annonse, 150 tusen, skambud1 125 tusen, tilbud til kunde to 140 tusen, bud bilforhandler 135 tusen, utpris bilforhandler 165 tusen.

 

Det over virka for meg. Noen som har noen andre salgs strategier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du oppegående så burde du gjøre det bra på kurset ja, for min del syns jeg det var sykt mye repetisjon for det var mange som slet litt med og få med seg ting...

 

skriftlig eksamen, ikke avkryssing, vise utregninger på økonomi, og beskrive salgstekniker på salg...

 

de skal ha en selger fulltid der jeg jobber nå ja, jeg har søkt der, de virker jo forsåvidt fornøyd med meg tror jeg, litt stille de gutta, men kommer det en søker som er bedre kvalifisert en meg så går jo jobben til den personen...

 

er du bilselger lionstar??

 

salgs stragegier fins det masse av, jeg PRØVER å finne kjøpsmotiv og spille på det, eventuelt løse problemer kunde måtte ha, og prøver og avslutte med "bred ja port".. ikke like lett hver gang, glemmer mye...

ellers er det bare og prate hyggelig med kundene og være en ålreit person...

 

s2000: hvordan går det med jobben din?

 

anbefaler og se en film som heter "suckers" der ser du mye salgstriks :) :) ikke helt pent og bruke de slik men..

leste litt i artikkelen der og det ligner litt på filmen med at folka står utenfor og venter og løper bort med en gang kunden kommer osv, ikke helt slik i norge...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gutt på 14 år som ønsker å bli bilselger,dette er den store drømmen!

Jeg har hatt lyst til å bli bilseger i 2 år,så jeg er fast bestemt på å klare det.

Men jeg har "solgt" to biler hittil i livet,1 alfa til pappa og 1 rover til far.Eller det var jeg som overtalte de.hehe...

Så får jeg bare krysse fingrene og jobbe hardt så kan kanskje drømmen bli sann.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jobben til nå gått veldig bra, og det blir fler og fler salg/formidling av salg hver uke.

 

Derimot tar jeg ting sakte ettersom det for min del er viktig å spille kortene riktig, og sørge for at jeg lærer meg stegene uten å stresse (som ofte kan føre til misforståelser og ofte krav om utbedringer/ekstrautstyr o.l.)

 

Anyways, yrket i seg selv er fortsatt like interessant, og kunne jeg fått fast jobb der jeg jobber nå hadde jeg vært veldig happy.

 

Bruker ellers mye av fritida til å lese litt diverse bøker, og selvfølgelig lære enda mer om produktene jeg selger. Å være informert, og gjerne et par hakk foran kunden føler jeg er meget viktig (spesielt nå som de gjør mye research på nettet først).

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by m_leikfoss

solgte en bil til i dag :)

 

Er det slik at en får tilbud om jobb når en går på kurset? At bilforhandlere tar kontakt med bilakademiet fordi de vet at de utdanner selgere?

 

Mange som går på kurset som har ordna seg med jobb?

 

Hvor store er egentli mulighetene for å få jobb som bilselger når en er ung og nyutdannet fra bilakademiet? Vil forhandlere ha deg? Eller vil de ha folk med mer erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare at man går kurset er ikke nok, mange som går der som aldri kommer til og selge en eneste bil... man må være den "rette" personen... man regner ca 3mnd etter kurset at da bør man ha klrt og få jobb, hvis man er flink så kan det hende at man får tilbud mens man går der, at lærern sier ifra til deg hvis han vet av noen som trenger folk...

 

en del bilforhandlere tar kontakt med skolen ja...

mange som jobber som slagsjefer og forhandlere har jo gått der selv

de fleste sier de vil ha folk med erfaring, og det er ikke enkelt og få jobb...noen vil også ha folk som ikke har erfaring for å kunne forme de selv...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR.156

Jeg er en gutt på 14 år som ønsker å bli bilselger,dette er den store drømmen!

Jeg har hatt lyst til å bli bilseger i 2 år,så jeg er fast bestemt på å klare det.

Men jeg har "solgt" to biler hittil i livet,1 alfa til pappa og 1 rover til far.Eller det var jeg som overtalte de.hehe...

Så får jeg bare krysse fingrene og jobbe hardt så kan kanskje drømmen bli sann.

 

Så var spørsmålet: korleis har du på 14 greidd å selge to biler?

Hadde eg komt for å kjøpe ein bil, og møtt ein gutt på 14, så hadde ikkje det vore så veldig positivt angåande salget da.

 

Er det samme som om eg på 17, som har kjørt to biler sitter her og diskuterer kva bil som har best clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår