Gå til innhold

Lionstar

Bruker
  • Innholdsteller

    219
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lionstar

  • Bursdag 10/13/1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Alta

Lionstar's Achievements

  1. Har det noe med temperatur å gjøre? Satte bilen dit dagen før, og den sto ute over natta. Ganske irriterende, og de sier de har brukt tråd, men da har de altså brukt kniv, gir det større risiko for rutemosing enn tråd?
  2. Hadde en bil for å skifte frontrute og de klarte og mose rute skikkelig, det ser ikke ut som de har demontert trekket ved A stolpen, siden det etter at de alt har hatt bilen 3 ganger for å fjerne glass fortsatt er masse glass på innsiden av A stolpe trekk, innenfor plastsider, taktrekk, dashbord, motorrom, ja til og med hanskerom. Hvilke metoder brukes for å skifte rute på A6, bortsett fra å bruke tråd? Jeg er sikker på at det er en annen metode som er brukt, siden A stolpetrekket ikke hadde vært demontert og siden han som skiftet rute svarte så unnvikende på spørsmålet mitt om hvordan jobben var gjort, og de andre på verkstedet sa det var brukt tråd (som alltid). Nesten sikker på at det er brukt en metode for å spare 5 minutt eller lignende. Hvilken metode? La meg legge til at de og bulket panseret, og ripte opp A stolpen, men det er ord mot ord, så jeg kommer ingen vei med det.
  3. Lionstar

    Oilcheck.no

    Jeg lurer på om jeg skal koste på meg en slik oilcheck for å finne ut om topp pakningen min er mongo, er det noen som har erfaringer?
  4. Jeg har funnet ut at jeg har 2 lekkasjer. Den ene fra slangen inn til ekspansjonstanken (fikset nå), siden har ikke nivået med kjølevann gått ned. Den andre er ved kjølevæskenivå føleren i bunn av tanken. Skrur jeg litt på ekspansjonslokket mens bilen er varm, og det er normalt trykk i systemet, spruter det ut kjølevæske ved denne føleren i bunn av ekspansjonstanken. Det skjer ingenting sålenge lokket sitter på. Er det noe pakning som skal skiftes der, eller noe lignende? Jeg er fortsatt usikker på topp pakningen. Jeg mener olja definitivt ikke er grå, slik at det er håp for toppakningen. Det er litt oljetendenser i kjølevæska, men han på verkstedet mente det kunne være pga av overslag når den kokte, og at all mulig dritt løsnet og at det kunne gå seg til etterhvert. Jeg håper naturligvis at topp pakningen er inntakt.
  5. Forresten oljenivået stiger ikke på pinnen, det minsker..Trodde det ville stige om jeg hadde dårlig topp pakning?
  6. Det er eventuelt toppakningen som er gåen..Så å skifte er ingen løsning. Men kanskje det er lettere å se vann da, siden det sikkert er det som kommer ut først når jeg tar ut bunnpluggen?
  7. Jeg ser ingen grunn til å kjøre rundt med det til det blir et større problem av det. Det er dieselbil, og ikke så lett og se pga av svart fargen, det er heller ikke majones, men jeg tror ikke de "tradisjonelle" metodene virker så bra på diesel biler.
  8. Det er noe som ikke stemmer om bilen er rammeskjeiv. Du kjenner at den ikke føles "riktig" på veien. Det er vanlig at biler aldri blir som før, etter at de har vært rettet i jigg.
  9. Hvem selger dette? Det skal smøres på peljepinnen, og det blir rosa hvis det er vann i oljen.
  10. Da er spørsmålet hvor mye olje som skal til før det blir hvit pinne da. Trolig ingen stor lekkasje jeg har, men har mistanke om gåen toppakning, men vil gjerne slippe å bytte den.
  11. Gjelder dette også¨rød kjølevæske som er kraftig utblandet?
  12. Oljen ser helt fin ut den, ikke noe forskjellig nivå, svart som vanlig...Det er en diesel, så det er ikke så godt og se noe unormalt. Men det beskymrer meg den tynne filmen på kjølevannet (det har ikke vært slik før), og de bittesmå prikkene på overflaten i kjølevæska. Hvordan skulle oljen på pinnen bli?
  13. Så skjedde det, termostaten jeg kjøpte på Torshov Bilrekvisita for 5 år siden røykt på min 96 mod 2,5 tdi A6 (C4) (elendig pirat del, det står ikke engang noe merke på den, de selger så mye dritt for å kunne konkurrere med biltema på pris), og bilen ble veldig varm, det surklet godt og vannet sprutet litt ut fra nedsiden av kjølevæske beholderen. Tempmåleren for vannet viste ca 130 grader. Oljetemperaturmåleren ca 120 grader. Jeg tror kanskje oljekjøleren i bilen kan ha maskert problemet en stund, ved at det har kjølt motoren selv om det har vært lite sirkulasjon av kjølevæske, og så har det virkelig slått ut når været ble varmt. Jeg fikk den tauet til verksted, og fikk skiftet termostat. Nå er temperaturen grei, men det var blitt endel svarte prikker i vannet, og et tynt belegg av noe, olje? på toppen..Det har ikke vært slik før Jeg har kjørt ca 1000 km etter det skjedde. Jeg har til og med mistanke om at det har blitt litt mer motorlyd, men det kan være innbilning. Jeg har to tanker. Det ene er at det er litt "dritt" som har løsnet fra slangene innvendig (de svarte prikkene), den andre teorien er at topp pakningen er gåen. Noen som har ide ? Hvis det er topp pakning, hva ville det koste å skifte? Jeg skal uansett skifte tannrem snart, og kunne få værkstedet til å gjøre alt i en jobb.
  14. Det er helt syke priser hos VAG på orginaldeler..
  15. Først og fremst den øvre og nedre pakningen på dieselpumpene som er utsatt for lekk på rundt 250 K km på 2.5 tdi. Lett å skifte. Pakningene koster under en 50 lapp, ellers koster et komplett pakningsett, ca 250. Såvidt jeg vet som er det 115 HK i AAT, 140 i AEL, og så er det en som er brukt i div transportere som er lik AEL, men har en mer moderne turbo, som har 150 HK
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår