Jump to content

1.8t BFB starter men dør ut med en gang

Rate this topic

Lavb7
 Share

Recommended Posts

Hei har ett problem med b7en min (b7 1.8t BFB quattro) som ikke holder på tomgang, kom hjem fra ferie etter en uke der bilen har stått i ro, startet bilen og kjørte 45 min hjem. Dagen derpå skulle jeg starte bilen og det gikk ålreit men den døde ut etter 2-3 sekunder, prøvd med gass inne og ute, cluth inne og ute men ingenting hjalp. Tok av kontakten på gasspjeldet å ser det er no for form væske, trolig olje både på pluggen og i kontakten på spjeldet. Kan det være defekt gasspjeld som er årsaken? Har ikke lest ut feilkoder enda.

2 timer siden, Quattro73 skrev:

Startaperre?

Hvordan kan jeg sjekke dette?

Bilen starter og går om gasspjeldet ikke er koblet til men når jeg kobler den inn stopper bilen etter bare noen sekunder.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Tor.G
      Nettopp kjøpt en Audi a6 01 modell der det ikke alltid vil blåse luft å jeg skjønner det ikke noen som kan litt om dette?
    • By Fyrstikker
      Hei! 
      Har problemer med min Audi A4. Den fusker litt på tomgang og når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
      Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit.
      Den begynner å riste litt og motorlampa begynner å blinke en stund før den forsvinner igjen under kjøring.
      Dette skjer ikke hvis jeg bare ruser motoren.
      Diagnose med Carly sier blant annet feilkode P0333. (Description: High Pressure Sensor (G65). 
      Har byttet denne sensoren og nå lyser ikke ECON-knappen konstant (noe den gjorde før bytte av sensor og gåen sikring). Nå lyser den ikke når jeg starter bilen, men lyser konstant etter en liten stund.
      Søker jeg opp denne feilkoden på nettet står det Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2) og ingenting om G65.
      Noen som har forslag til hva dette kan være og hva som kan prøves?

• By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 

takker!

• By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)

• By Ineemilie
      Hei. 
      Jeg har en Passat Alltrack 2012 modell (170hk) som nå har en knekt fjær forran. Da jeg kjøpte bilen var det satt på godkjent senkesett og vi må derfor bytte alle 4 fjørene. Er det noen her som har pleiling på hvilken fjører jeg burde kjøpe? (Originale) 
      Samt Mm og lengde på fjørna som er på disse bilene? Er så fryktelig mange lengder på alt mulig å velge mellom. 
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy