Gå til innhold

XL7 2004 ekstralys 1000m

Ranger emnet


ttomsa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som har kobla 1000 meter på fjernlys og kan sende meg et skjema som virker.

 

Har førsøkt med biltema kit i flere versjoner :-/

 

Dette skulle være rett fram men det er noe med styrestrømmen jeg ikke blir klok på. Har prøvd og prøvd med styrestrøm fra alle 3 ledningen på lampa, det er muligens noe med jording som jeg ikke skjønner. Har forsøkt å koble sammen 85/30 også men ikke snakk om.  1000 meterne går ikke av.....  før jeg slår av tenninga

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så fort, har sjekka linkene og de er "rett frem" også, slik det burde være. Og slik jeg har prøvd

 

Men dessverre, på XL7 er det ikke slik! Det er sepnning på alle tre ledningene hele tiden. Så her er det en form for jordingsveksling. Men jeg har prøvd alle tre lederne og får det ikke til fortsatt

 

Skulle gjerne hatt det med teskjeer, fra en som har en fungerende kobling, på Xl7 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenning inn på alle tre ledninger til hovedlys kan det ikke være, da hadde både nær- og fjernlys vært på. Mål mellom gods på motor (jord) samt en og en ledning inn til pæra. På en av de vil du måle ca 12V, og det er til det filamentet som lyser der og da :) Jord inn på pærene er vel en felles ledning, altså kan det vel ikke være jord som veksler? Eller mener du at pluss er inn på begge filament (felles) og jord vekselvis på de to andre, altså stikk motsatt av normalt?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med denne bilen er minusstyrt? 

Da må du koble litt annerledes. 

 

30: Konstant spenning

85: Konstant spenning/tenningsspenning

86: Jord (inn på ledningen som veksler til jord når fjernlys er tent) 

87: Til ekstralys

 

Ikke jord ekstralysene på samme plass som du jorder relé.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wunder.gifHei

Skal til med samme prosjekt snart.

Spørsmål: Skal 86 kobles inn på 30?

 

Ja, det går helt fint å gjøre det slik, MEN det er hvis bilen er minusstyrt. Normalt skal den hentes fra org. fjernlys.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår