Gå til innhold

Problemer med montering av fjærben på begge sider forran

Ranger emnet


kmw

Anbefalte innlegg

VW Touran 2006 DSG

 

Hei jeg har byttet fjærer og fjærbenslager på begge sider forran. Nå sliter jeg med å få montert på plass igjen fjærben på begge sider forran. 

Problemet er at de ikke vil entre skikkelig i hjulagerhuset selv om jeg presser opp med jekken. 

 

Jeg har prøvd å komprimere fjæren og banka inn en meisel i splitten på hjullagerhuset for å romme ut hullet, har allikevel ikke lykkes med å få den til å entre. Drivaksling og bærearm er på å har ikke hvert demontert i forbindelse med demontering av fjærben.

 

Er det noen her som har et tips?

 

På forhånd takk  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette på så mye press med jekken du klarer også må du bruke hammer og slå rundt på hullet dempern skal inni. 

Er den ordentlig møkkapatent. Mye bedre når fjærbeinet er skrudd. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, styretappen har jeg kontroll på. har prøvd å banke det ser ut som det gir en viss effekt men det er vanskelig å komme til slik at man får banket helt rundt.

ville det hjelpe å ta ut drivaksling (det blir nok litt vanskelig å få ut senterskruen når en ikke har muttertrekker)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier, nettopp pga. de problemene du får nå, å demontere hele fjørbenet med spindel på (såfremst fjørbenet ikke sitter skrudd i spindelen) for da er det veldig enkelt å få det sammen igjen. 

 

Neida, det skal gå det, hvis du klarer å få støttet opp spindelen så du kan bruke en latmansarm. 

Pass på så du ikke herjer for mye med indre drivledd, så slipper du samme jobben igjen hvis en av kulene i det indre leddet har hoppet ut. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår