opel astra Skrevet Januar 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2015 Men virker abs eller er den heilt borte lyse lampene i bilen nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Den gule ABS lampa lyser som den alltid har gjort. Den røde varsel lampa lyser ikke lenger. Abs'en fungerer ikke nei. Så ut fra mitt syn må det være sensoren eller hjernen. Kan det være no sikringer eller releer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Ta ny diagnose. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Diagnosen sier bare feilkode 00287, som er høyre sensor bak. Når jeg sletter kodene, lyser den gule kort tid etter jeg kjører..Men merkelig når jeg får riktig verdier når jeg måler riktig motstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Med VCDS kan du logge verdiene fra hver sensor, se bilde under. Om en sensor er ok, men ikke gir ut pulser, så sjekk ABS-kransen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Ikke dumt! Dette skal jeg ta å gjøre! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Er det bare å skrive 001 da så kommer "wheel speed sensors" opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Fant det ja :) Faktisk så er det feilkode på begge sensorene bak. 00287 og 00290 Her er det ny ABS-krans på begge to! Nye lager er det også. Testet i VAG-COM og får ikke opp noe hastighet på bakhjula! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Er et rett avstand på abs føleren til abs kransen? Her du prøvd og kjøre men liten runde med vag com tilkoblet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Da bør du sjekke om kransene er rett montert og står rett under sensor, og ikke minst at det er riktig avstand fra sensor og ned til krans. Er dette iorden kan det ikke være annet enn sensorene. Ser du har ohm'et de til 1250, dette er litt over normalen, så det kan være at det er der feilen er. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Trodde ikke det var noe justering på ABS sensoren bak? Men kan se ut som det er litt stor avstand faktisk. ABS kransen er pressa på, så den ser veldig bra ut! Skal ta en kjøretur nå med dataen tilkoblet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Var ute å kjørte en tur nå, og begge sensorene fremme viser nøyaktig hastighet. Mens begge bak står på 1 km/t. Nå har jeg målt motstandene på nytt: Venstre fremme: 1149 Høyre fremme: 1155 Venstre bak: 1161 Høyre bak: 1156 Noen flere triks på lager? Ser om jeg kan justere noe på sensoren for å få den nærmere kransen, skjønner ikke at den kan ha justert seg selv da men..? Gidder ikke kjøpe nye sensorer før jeg er 100 % sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Prøv og juster lit bare du ikke skader føleren den er veldig hårfin? Men fikk du ut all dritt og møkk som var i abs hullet før du byttet føller så det ikke er noe der som skaper litt problem? Om ikke føleren har rett avstand så gir den feil signal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Utifra verdiene du måler så er sensorene ok. (Alle er jevne) Når du måler sensorene, måler du da rett på sensor eller måler du fremme ved ECU? Det er i utgangspunktet ikke noen form for justering på ABS sensorene, men det kan være at sensor ikke er helt nede i hullet slik at avstanden blir for stor. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Januar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2015 Kan det ha kommet en liten stein eller noe mellom sensortapp og ringen og muligens bøyd den litt så avstanden er bittelitt større? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg