Gå til innhold

Vag-com til A4 b7 og b5 med vindows 8

Ranger emnet


Frogg_Frost

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har noen spm angående Vag-com 

det finnes jo et HAV av kabler det står vag-com på på ebay. å jeg vet ikke helt vilke jeg skal gå for. jeg skulle hatt en som går til både b5 (ODB-II?) og b7 (can-bus?) går dette stort sett om hverandre? jeg har også hørt att det er noen problemer med å bruke Windows 8. stemmer dette? 

noen anbefalinger til hva man burde se etter ved kjøp av slik kabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG før 2003-2005 har KII protokoll mens de etter har CAN-BUS. Når man handler på ebay vet kan aldri hva man får, ofte er det bare skrot, med pris deretter.
Det beste for deg er Vag Com (VCDS) HEX-USB+CAN Intelligent Dual-K plus CAN <-> USB Interface som fungerer på alt, koster dog en del. Med denne kan du omprogrammere mm. For eldre biler (uten CAN-BUS) fungerer Vag Com 409.1 / VCDS-Lite, men med denne kan du kun lese og slette feilkoder.

Selve softwaren kan du laste ned på Ross-Tech sine sider, VCDS Lite om du har sistnevnte kabel uten lisens.

 

OBD2 er grensesnittet, ikke protokollen. Både KII og CAN har OBD2 plugg 1-winking.gif

 

VCDS-Lite works with all standard versions of Windows, from Windows 95 though Window 8.
Both 32-bit and 64-bit Windows builds work fine, but if you're using a 3rd-Party USB interface, keep in mind that it is your interface supplier's responsibility to provide a driver for his hardware. If you are using Windows 8.1, VCDS-Lite should work fine once installed, but the installer may not run unless you run it in XP (or anything other than 8.1) compatibility mode.

 

3rd-Party er det man handler andre steder enn hos Ross-Tech, som på ebay.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBD2 er kun type grensesnitt/diagnoseplugg (16 pins On Board Diagnostic). Er samme plugg enten bilen har CAN-BUS eller KII protokoll. Eldre VAG, ca før 1995, har 2x2 diagnoseplugg.

 

Du får kjøpt scannere på Biltema som tar CAN-BUS, om de fungerer eller ikke vet jeg ikke, men er nok billigere enn kabel med lisens fra Ross-Tech. Ellers finner du litt av hvert av håndholdte scannere på ebay

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei. Jeg fant ut att jeg skulle gå til innkjøp av en slik som ble linket til hos bildiagnosebutikken men di hadde den ikke på lager så jeg kjøpte en slik en på ebay fra tyskland.

MEN, jeg regnet med att jeg fikk valgt engelsk på denne. men jeg finner ingen steder å gjøre det. er di fra tyskland KUN på tysk eller er det bare jeg som ikke finner ut hvor jeg endrer det. er ikke så lett å finne når jeg kan cirka ett halvt ord på tysk heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei billige kabler er ikke alltid like bra gå inn på ross Tech der du kan få kjøpt kabel også på ebay.

Men koster litt mer men da har du også License og slipper og bli frustrert over att ikke kabelen virker.

Du får kabel her i Norge også for rundt 2000kr

Men om du kjøper fra ebay  kan du kjøpe denne vag-k+can om du kjøper billig kabel.

Alle programmer skal komme på engelsk det gjelder også fa Tyskland.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er original kabel så må du ikke laste ned fra ross Tech 

Sannsynligvis vill den ikke virke lenger.

Da den har kun kopi programvare så vil ross Tech sperre den.

 

VCDS-Lite som man kan laste ned fra Ross-Tech fungerer på 3rd party kabler, altså piratkabler, men hva man kan gjøre med det er temmelig begrenset.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takker for svar. var ikke billig nei. ble dyrere enn fra norge :P fant ut att jeg kunne laste ned fra hjemmesidene dems jeg å. så nå er alt bra. fikk registrert kabelen der å så den er nåkk ekte ja. fungerte på bilen også.

men takker for svar. biggrin.gif

 

Hva betalte du for kabelen og hvor kjøpte du den? kan du kode om med den, altså som fullversjon VCDS?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår