Gå til innhold

Feil på verksted

Ranger emnet


torandrelov

Anbefalte innlegg

Hei, sendte min Audi A6 1.8t inn på verksted for å fikse en ulyd/hyling i motor siden jeg ikke har så mye peiling selv. De mente det var servopumpa som var gåen og byttet denne, men det viste seg at det ikke gjorde noe forskjell, så den er fortsatt på verksted. Hva synes dere andre her om dette, burde jeg betale for dette siden det ikke fikset problemet mitt og bilen må være lengre på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ikke forvente å slippe å betale hvis verkstedet bytter en del som allikevel viser seg å ikke ha løst problemet. Dog ville jeg krevd rabatter på utført jobb, og videre feilsøking eller rep.

 

Er dette er frittstående verksted i Mekonomen kjeden?

Jeg spør av nysgjerrighet, navnet trenger jeg ikke vite.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ikke forvente å slippe å betale hvis verkstedet bytter en del som allikevel viser seg å ikke ha løst problemet. Dog ville jeg krevd rabatter på utført jobb, og videre feilsøking eller rep.

 

Er dette er frittstående verksted i Mekonomen kjeden?

Jeg spør av nysgjerrighet, navnet trenger jeg ikke vite.

 

Hvorfor lurer du på om det er et Mekonomen verksted? Mye dårlige erfaringer fra de? :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på om det er et Mekonomen verksted? Mye dårlige erfaringer fra de? :)

Ja, både og, har sett mye rart på biler som er reparert hos "Mekonomen"

En bekjent hadde ulyd i motor og dro til et lokalt Mekonomen verksted og ville ha de til å fikse det. De mente skrikelyden kom fra AC pumpa og byttet denne og fylte på ny gass, problemet var der enda og da gadd ikke eier mer. Jeg tittet på bilen, og skrikelyden var slakk flersporsreim.

Et annet verksted har slipt ut en bil uten olje på bakdiff, det samme verkstedet har sendt ut bil uten tappeskrue på bunnpanne skrudd til med dertil resultat. Har noen andre tilfeller også, men det er forøvrig kun bagateller.

 

I tillegg har jeg "måtte" handle noen deler hos Mekonomen. Kilreim og flersporsreim som har feil lengde, oljefilter som er feil iflg. produsent. Ledd/kuler som er dårlig allerede før kjøp og slike ting. Men kan hende bare det er jeg som har vært uheldig.

 

Kjøper nå kun org. Oljefilter eller FRAM filter.

Deler kjøper jeg av en uavhengig lokal delepusher.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både og, har sett mye rart på biler som er reparert hos "Mekonomen"

En bekjent hadde ulyd i motor og dro til et lokalt Mekonomen verksted og ville ha de til å fikse det. De mente skrikelyden kom fra AC pumpa og byttet denne og fylte på ny gass, problemet var der enda og da gadd ikke eier mer. Jeg tittet på bilen, og skrikelyden var slakk flersporsreim.

Et annet verksted har slipt ut en bil uten olje på bakdiff, det samme verkstedet har sendt ut bil uten tappeskrue på bunnpanne skrudd til med dertil resultat. Har noen andre tilfeller også, men det er forøvrig kun bagateller.

 

I tillegg har jeg "måtte" handle noen deler hos Mekonomen. Kilreim og flersporsreim som har feil lengde, oljefilter som er feil iflg. produsent. Ledd/kuler som er dårlig allerede før kjøp og slike ting. Men kan hende bare det er jeg som har vært uheldig.

 

Kjøper nå kun org. Oljefilter eller FRAM filter.

Deler kjøper jeg av en uavhengig lokal delepusher.

 

Kjenner meg godt igjen. 

Dem skulle sette på et senkesett på min A6. Glemte å stramme alle boltene i forstillinga. Begge de øvre på ene siden var på vei ut

http://iloapp.t-karlsen.com/data/_gallery/public/6/139245587897370900_resized.jpg?width=1920&height=1085

http://iloapp.t-karlsen.com/data/_gallery/public/6/139245588039288100_resized.jpg?width=1920&height=1085

Men det fikset de fort da, og beklaget seg. Neste tur ditt var med bremsene. Hadde skrike lyd fra helt nye bremser. Jeg ba de gå over bremsene foran. Rense, fjerne møkk, smøre opp og sånn. Fikk tilbake bilen og den var 10 ganger værre. Så jeg spurte hva de hadde gjort. Da fikk jeg vite at de hadde tatt opp alt og gjort det jeg ba om. Og de hadde skjært / laget en X i klossene. Det ville også hjelpe sa dem. Så jeg dro hjem og demonterte selv. Eneste de hadde gjort var å ta av kaliperen og spurt opp klossene med mer kobberpasta. Og det var det. Det var pasta over hele og mye møkk/rust der klossene ligger. Så det jeg gjorde da var å demontere det som kunne demonteres. Vasket og pusset bort "rust" på bøylen som klossene ligger på osv osv. Litt pasta der klossene glir og satte alt sammen. Og da ble lyden borte. (Jeg har ikke jobbet så mye med bremser før, derfor jeg satte bort jobben. Men jeg fikk jo lært hvordan ting virker nå) Da jeg var ferdig dro jeg til Mekonomen og fortalte dette til dem og da fikk jeg tilbake pengene jeg hadde betalt for den timen da.Og samme regla med beklager ditt og beklager datt

 

Så jeg skal ikke mer ditt med bilen min. 

Faren min var der med sin A4. Skulle sette på ny forstilling. Denne har jeg også skrevet om her på forumet. Den bilen som ikke ville rette seg opp da man svinger. Bilen har nå blitt bra da, men jeg har aldri hørt om at man skal kjøre inn en forstilling. Byttet på flere biler selv uten å måtte kjøre de inn. 

 

Dem justerte også spissinga uten å løsne på mansjetten. Så den så slik ut da vi fikk tilbake bilen

http://iloapp.t-karlsen.com/data/_gallery/public/6/140830720761787400_resized.jpg?width=814&height=1440

 

Naboen hadde golfen sin der for å bytte radiator. Da han skulle hente bilen og kjøre hjem står spruten med frostveske ut av motoren. Da hadde de glemt en slangeklemme/feste på radiatoren. 

 

Jeg synes det er så mye så ting de gjør feil. Små slurve feil som de ikke skal gjøre. Jeg har hatt bilen min der 3 ganger, 2 ganger har jeg måtte reklamere på utført arbeid. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker stetoskop og så tar eg av reimen og starter bilen for og utelukke motor innvendig, er oftest reimstrammere,løpehjul og dynamoer på de eg har tatt til nå.

Eg hadde bedt dem om og montere den gamle servopumpen evt spurt om og få servopumpen de har montert til innkjøpspris, tiden de har brukt må du nok betale for da det er feilsøking men min personlige meining er att de har gjort dårlig feilsøking og att du også her burde fått prisavslag.

Håper de klarer og finne feilen og att det ikke blir for dyrt for deg :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det selv om jeg hadde hatt erfaring og kunnskap til det, men det har jeg ikke, og trodde derfor et audi/vag spesialisert verksted burde få til dette.. Håper for all del at det blir så billig som mulig siden jeg går på skole og har bare kveldsjobber, i tillegg til at både Macbook og iPhone ble ødelagt samme uke som jeg satte bilen på verksted... drive2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår