Gå til innhold

Hvis du fikk velge jobb, hva ville du jobbet med ??

Ranger emnet


CoaSlip

Anbefalte innlegg

Originally posted by LoCDoG

eg vil for det første ha en jobb der eg slutter før klokken 16, gjerne jobbe fra 8-1530.. då slipper eg rushtrafikken, og kommer hjem tidlig nok til å kunne utnytte resten av dagen.

 

så vil eg gjerne slippe å stå opp så tidlig, så kanskje klokken halv ni e en fin tid å begynne på :P altså, arbeidstid fra 0830-1530.

 

deretter vil eg gjerne ha fri en uke innimellom, og samtidig tjene nok penger til å leve helt greit og litt til. vil bl.a. ha råd til hus (ikkje i byen), og samtidig ha en god dagligbil, og gjerne en veteranbil og en grei mc i tillegg..

 

samtidig skal jobben ikkje være å stå i kasse på bensinstasjon eller vanlig butikk, skal heller ikkje vaske og rydde etter andre (det e det verste eg vet!)

 

hvis noen vet ka jobb eg snakker om, gi meg en lyd ;)

 

heiskar er noe for deg vettu...

starter 0930, ferdig 1630, sitter på baken dagen lang og glaner på en stolheis og stopper hvis nødvendig hvis folk faller av :D (been there, done that)

 

så har du jo fri sommerhalvåret da ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-Fast arbeidstid fra 0800 - 1600, 5 dagers uke

-Mulighet for å jobbe overtid når man selv måtte ønske

-MÅ jobbe sammen med andre folk

-Greie arbeidskamerater

-Slippe å vaske lokalene

-Variert arbeidsdag

-Gjerne litt bilkjøring innimellom (hente/bringe ting?)

-Grei betaling

-Ikke *alt* for fysisk krevende, slik at man klarer å stå på sine egne føtter etter at arbeidsdagen er over

-Gjerne noe som har med mat å gjøre (kantinedrift?)

 

Sammendrag/beskrivelse av jobbene jeg *har* hatt:

-Gårdsgutt: Gjorde alt fra å male hele gården, kjøre og mekke på traktor, til å skyffle høy i siloen. Grei jobb, men noe slitsomt til tider. 12 timers arbeidsdag i høste-tiden med dårlig tariff-lønn (var bare 16 da).

 

-Lossing av båter: Ekstremt tungt og uvariért, 30 minusgrader i lasterom, trangt, teite folk der, men lønna og arbeidstiden var god.

 

-Male bestemor sitt hus: Trenger kanskje ingen nærmere forklaring, da de fleste helt sikkert vet hva det går ut på.

 

-(bilkjørende) Avisbud: Jobber på natta når det er mørkt og jævlig, "posten skal frem i all slags vær, inkludert når veien er beyond snødd igjen med FWD-bil", ensomt, ensformig, utrolig slitsomt og stressende å laste inn svinetunge pakker i bilen når de kom flyvende på båndet, men akseptabel lønn og lite anstrengende arbeid.

 

-Bilklargjører hos NorMotor (VAG-dealer) i arbeidsuke: Kjempegrei jobb, gjorde alt fra å mekke, lage kaffe, vaske gulv, vaske biler til å hente lunsj. Ingen lønn (doh), men vanlig arbeidstid takk og lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe i bomstasjon, og slippe igjennom alle sammen gratis:D (Bortsett fra Politikkere) Eller kansje Snus-Tester for General:cool:

 

 

Jobbe foran Tv`en er ikke dumt det heller da...

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

 

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

-Fast arbeidstid fra 0800 - 1600, 5 dagers uke

-Mulighet for å jobbe overtid når man selv måtte ønske

-MÅ jobbe sammen med andre folk

-Greie arbeidskamerater

-Slippe å vaske lokalene

-Variert arbeidsdag

-Gjerne litt bilkjøring innimellom (hente/bringe ting?)

-Grei betaling

-Ikke *alt* for fysisk krevende, slik at man klarer å stå på sine egne føtter etter at arbeidsdagen er over

-Gjerne noe som har med mat å gjøre (kantinedrift?)

 

 

Hørtes nesten ut som min jobb jo

 

-Kan jobbe overtid NÅR jeg vil;)

-Må jobbe med andre folk (datasupport)

-Helt greie arbeidskamerater ja

-Vasker ikke:D

-Bilkjøring ja (levere sette opp datamaskiner)

-Ikke så veldig fysisk nei;)

-Mat? Må bli Vaflene jeg steker på fredager en gang i mnd:D

 

-MINUS bra betalt da:) (kommunalt arbeid) Møkka betalt, men helt greit for det man gjør her.. slutter etter sommern..

 

I'm going Privat.. hehe.. More money

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

Hørtes nesten ut som min jobb jo

 

-Kan jobbe overtid NÅR jeg vil;)

-Må jobbe med andre folk (datasupport)

-Helt greie arbeidskamerater ja

-Vasker ikke:D

-Bilkjøring ja (levere sette opp datamaskiner)

-Ikke så veldig fysisk nei;)

-Mat? Må bli Vaflene jeg steker på fredager en gang i mnd:D

 

-MINUS bra betalt da:) (kommunalt arbeid) Møkka betalt, men helt greit for det man gjør her.. slutter etter sommern..

 

I'm going Privat.. hehe.. More money

 

Da har vi helt lik jobb.. jobber i kommunen selv.. Er dårlig betalt, men blir jo en del bilkjøring for å levere pc`r rundt omkring...

 

Fysisk: NEI

Sitter jo på forumet her hele dagen og får betalt for det :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nå på Bakers. Jobba der i et havt år og har å over 180 kroner i timen. Dette er kvelden da. Har 108 kr fast. Resten er kveldstillegg. Kan jobbe så lenge jeg vil, alltids nok å gjøre. Jobber sammen med en person og det stikker stadig folk innom. Er i og for seg en grei jobb. Pakker brød o.l.

 

Det ideelle hadde vært noe innenfor grafisk design/digital fotografering. Ikke nødvendigvis om bil. Det hadde vært statsminister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

Da har vi helt lik jobb.. jobber i kommunen selv.. Er dårlig betalt, men blir jo en del bilkjøring for å levere pc`r rundt omkring...

 

Fysisk: NEI

Sitter jo på forumet her hele dagen og får betalt for det :D

 

Hehe..sweet:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår