Gå til innhold

Nye bremser blir veldig varme! Hva har jeg gjort galt?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Er det faren min sier å. Han kjører med biltema kaliper, skiver og klosser. Aldri vært noe tull på de 3-4årene han har hatt Audien sin. 

Så han driver å mobber meg pga bremsene mine nå :P Sier jeg må kjøpe bedre kvalitet, f.eks biltema sine

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Min erfaring med Biltema sine calippere er mildt sagt elendig. Jeg har kun handlet de bakre der og samtlige har røket innen to år. Godt noen har god erfaring med de. jeg har forlengst gitt de opp og overhaler heller de gamle :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge med på Quattro, har byttet/overhalt mange bakre calippere fra BT hvor håndbremsdelen har sagt takk for seg.

Ang. glidebolter, hver gang bremsene pelles fra hverandre så skraper du de rene med en kniv el. og setter de inn med fett.
Det går greit å bruke kobberpasta/aluminiumspasta til å smøre glideboltene med, men over tid vil dette stivne og ikke ha samme egenskaper, da setter gliderene seg fort.
Regngjør bolter og hull godt og sett de inn med bremsesylinderfett fra biltema isteden. Dette beholder sine egenskaper over tid. 

Når glidebolten blir dyttet inn skal gummimansjetten klare og dytte bolten litt ut igjen, så lett skal de gli smile.gif
Det som Rsele nevner ang rust som sprenger og kniper på gliderene har jeg hvert borti noen ganger selv, så ta en titt på det også.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vettu :) Da er varme problemet borte

 

Var på biltema og kjøpte meg skyvelære idag. Alltid hatt lyst på det, og idag fikk jeg bruk for den. Tok ut de nye gliderne og mansjetten. Gliderne var like tykke, men de nye mansjettene var 0.8-1mm tykkere rundt området som sitter i kaliperen. Dvs at det ble trangere for glideren da den var montert. 

 

Så jeg tok ut alt av det nye. Vasket og pusset rent de gamle. Smurte de inn med fett og monterte de. Monteringa av mansjetten gikk lettere, og gliderne glir bedre. Monterte sammen alt og tok en kjøretur. Perfekt! 

 

Så da var det de nye mansjettene som lagde problemene mine. Ble rett og slett for trangt for glideren 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du EBC tar bedre enn annet du har prøvd? Eller er det litt tidlig å spørre siden du nettopp har fått det på?

Selv kjører jeg med AP racing / Brembo skiver og Mintex / Pagid klosser og er meget fornøyd med det :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker happy endings!!! thumb.gif

 

Lurer på det samme som Quattro73! lurk.gif

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jo midt i innkjøringsfasen. Har kun tatt en tur i butikken for å kjøpe meg litt kveldsmat. Så jeg har ikke fått testet det noe særlig enda. 

 

Men jeg merker forskjell alt nå. Fra før hadde jeg bremseklosser fra bilxtra. De hadde fått inn nytt merke. Remsa om jeg husker riktig. Hadde de både foran og bak. Bremseskive foran har jeg aldri byttet så jeg vet ikke hvilket merke det er og bak hadde jeg biltema skive. 

 

Det jeg merker nå er at bremsene biter bedre. Det skal ikke så mye pedal til før jeg kjenner ABSen pumpe og jeg sitter klistra i frontruta. 

Jeg kan heller ikke huske at jeg har klart å fått ABSen til å jobbe tidligere med de gamle bremsene, men så kjører jeg pent. Er kun nå i det siste jeg har prøvd å bremse hardt pga de nye bremsene. 

 

Så ja, jeg merker forskjell fra Remsa + biltema varer mot EBC. Så jeg er spent på hvordan bremsene blir da jeg får kjørt dem inn :D

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår