4pekatt Skrevet November 10, 2013 Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 Hei! Sliter VELDIG med å bytte et bremsrør, og kunne trengt litt eksperthjelp.. Det er meget trangt rundt tilkoblingene.. Problemet er at niplene er rustet fast, og jeg får dem ikke løs. Nippelen inn til kalipper er så ødelagt at verktøyet bare går rundt, den inn til "distribusjonsblokka" under bilen kommer jeg ikke ordentlig til.. Hva *F* gjør jeg nå? Bilder fra undersiden (Koblingen inn til "distribusjonsblokken"): Bilder fra kobling til kalipper: Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 10, 2013 Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 Varme og vice-grip tang er nok det eneste som nytter her. Skaff deg en propanbrenner så du får varmet det opp. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet November 14, 2013 Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 Vise grip-tang, litt tålmodighet og en flaske Glen Parker :m'm: Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2013 Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 Jeg bruker rørtang på slikt - alltid med hell. Og rødvin - etterpå ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet November 14, 2013 Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 Hvis du skal varme opp så bruk noen seriøse vernebriller. Bremsevæske koker lett og nærmeste bremseslange vil garantert eksplodere ved for lang oppvarming. Tro meg, har fått til dette to ganger uten å mene det. Fikk løsnet på koblingene etterpå, men måtte bytte slange også. Var bare superflaks at jeg ikke fikk bremsevæske i øynene!!! Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Takk folkens! Meget matnyttig :-) Angående eksplosjon, så kommer jeg til å kutte bremseslangen like ved koblingen for å hindre dette :-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg