Gå til innhold

Knekt nøkkel, men fjernkontroll er ok

Ranger emnet


Summit

Anbefalte innlegg

Har knekt nøkkelen på en av mine originalnøkler med fjernkontroll, det er kun selve nøkkelen som "spretter" ut som er knekt, fjernkontrolleren fungerer.

 

Noen tips om hvordan dette løses på en rimelig måte? Må jeg bestille nytt hos VW til flere tusen selv om fjernkontrollen fungerer?

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Har knekt nøkkelen på en av mine originalnøkler med fjernkontroll, det er kun selve nøkkelen som "spretter" ut som er knekt, fjernkontrolleren fungerer.

 

Noen tips om hvordan dette løses på en rimelig måte? Må jeg bestille nytt hos VW til flere tusen selv om fjernkontrollen fungerer?

 

Du kan jo bruke reservenøkkelen som hovednøkkel, og kjøpe en "vanlig" nøkkel hos Møller, som reservenøkkel. Spørs litt hvor ny bil du har, er den helt ny får du kun nøkkel med sendeenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er bladet knekt?

 

Du kan kjøpe selve flipp enheten ny på ebay å bytte over elektronikken og selve nøkkelsporet, dersom det bare er flippen som er ødelagt. 

 

http://www.ebay.com/itm/Flip-Remote-Key-Fob-Case-Shell-3-Buttons-for-VW-Golf-Passat-Polo-Jetta-Touran-/400459861581?pt=AU_Car_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item5d3d448e4d&vxp=mtr

 

Hvis det er elektronikken eller sporet som e ødelagt må du til VW for å få ny nøkkel, da den må laserkuttes og startsperre må kodes.

Da bestilles ny nøkkel fra fabrikk som blir produsert til din bil og bilens nøkler må kodes mot fabrikkens database. Dette kan kun gjøres på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår