Gå til innhold

Lekker kjølevæske, prøver å identifisere navn på del i motoren

Ranger emnet


sheherezade

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått et problem med en slange i motoren som har gått lekk. Verkstedet kunne fikse det, men de skulle ha 2500kr for selve delen - også kommer jo arbeidet i tillegg, så derfor ser jeg nå på muligheten for å få tak i en brukt del fra en bilopphugger eller lignende.

 

Problemet er at jeg ikke har verkstedhåndboken til bilen, så derfor vet jeg ikke hva slangen kallles - og dermed heller ikke hva jeg skal spørre etter når jeg prøver å få fatt i en ny slange.

Jeg legger derfor ved et bilde i håp om at noen her kan fortelle meg det "korrekte" navnet. Jeg fikk ikke noe godt oversiktsbilde av motoren, men slangen ligger på høyre side i motoren og går fram mot radiatoren.( når man står foran bilen.)

Bilen er en 2007 modell og har en 1,6l HDI diesel motor.

 

Bilde: http://i41.tinypic.com/2vc8hsi.png

 

 

Edit: Jeg vet ikke hvorfor æ, ø og å ikke vises normalt. Jeg fikk redigert selve innlegget, men kan en moderator vennligst endre på tittelen?

Endret av sheherezade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ett rør eller en slange?

For meg ser det ut som ett rør, er det det røret slangen til radiator er koblet innpå?

 

I såfall ville jeg kallt det rør fra bakant motor til (Øvre/nedre) radiatorslange V. side(man tenker alltid sidene i kjøreretningen på en bil).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar: Det har forbindelse med radiatorslangen via en kobling litt lenger fram i motoren. Jeg skal se om jeg kommer noe videre med infoen du gav meg, så tusen takk for hjelpen så langt.

 

Quattro73: Tusen takk.

 

Er det forresten noen som kan anbefale en god verkstedhåndbok til Peugeot Partner? Jeg vet at Haynes har en på engelsk, men tilbakemeldinger på Amazon sier at den boka ikke inneholder spesielt mye stoff om HDI motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det er vel røret fra vannpumpa til termostathuset på toppen, et tynt plastrør som det fort går hull på. 
Er vel kanskje luftfilterboksen som har ligget og gnisset nedpå pga. utslitte gummifester.
Det er ordentlig drittjobb å bytte, en del demontering

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår