Espen Solheim Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2014 Da har eg bestilt noe deler, det eg fekk tak i hos meca var rådelager,bærelager,register reim sett,toppsett,ventil løfterene og vippearmer. Eg mangler clutch kit, boltene til rådelagerene, ventilføringer og stempelfjærer i tillegg lurer eg på og bytte eksosventilene men skal prøve og finne ut hvordan eg tester tilstand på ventilene. Håper eg får deler før helgen men må ha stempelringer og hone sylinderene før eg kan begynne monteringen, fant stempelringer på ebay til 600kr men spørs om det er noe kvalitet på disse. Girkassen skal gjørs skikkelig ren og demonteres så skal alle lagerene byttes, eg skal også se om eg får tak i tannkransen da det skal finnes ein oppgradert sterkere type til disse girkassene. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Laget meg arbeidsbenk av gamle stuebordet så eg har noe og jobbe på i stedet for golvet i boden, ellers sliter eg som bare juling med og få ut ventilstyringene må nok presse de ut på jobb men siden de står i vinkel må vel også toppen stå i vinkel når eg presser ut de ut så der må eg ha vinkel av noe slag. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Da fekk eg register sett og termostat, resten av delene tar litt lenger tid var ikke i den "normale" lagerbeholdningen hos meca. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Har du sjekka pris på topp hos møller? Har bytta topp på mange av de motorene du har, og ble alltid overaska over hvor relativt billige de er. (komplett med ventiler, tetninger, løftere og vippearmer..) Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Nei det har eg ikke gjort men det kan eg gjøre i morgen, sånn som det ser ut nå kommer delene kun til toppen på 2000-3000kr da har eg ein god del prosent på delene. Har også noe rabatt på møller gjennom jobb så kansje det ikke blir så mye dyrere heller, leveres toppene med eller uten topplokket?. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2014 Har snakket med møller nå og det var litt dyrt, dette er priser uten rabatt: Topplokk 15546,-ventillløfter 156,-vippearm 163,- pr.stkventiler 508,- pr.stkventiltetninger 95,- pr.stktoppakning 870,-topplokksbolter 123,- pr.stket sett stempelfjærer 725,- pr stempel. Eg har fått pris på mye eg ikke ba om og ikke fått pris på det eg ba om, det koster mer for stempelringer til ett stempel en hva eg betaler for ett sett til alle 4 stemplene med frakt fra Tyskland. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2014 Da klarte eg og få ut ventilstyringene og de satt veldig godt fast, lurer veldig på hvordan eg ska få montert dei nye styringene. Så måtte eg bytte eine coilen til bilen da den sluttet og tenne på eine sylinderen når den blei skikkelig varm, fant også haynes bok til bilen heilt genial bok men litt irriterende att den er på svenska. Eg må også kjøpe inn utstyr til og hone sylinderene og i haynes håndboka står det att man kan slipe til ventilene men det er 46grader på setene og ventilen skal være 45grader, vil ikke eg gjøre settet til 45 grader om eg sliper ventilen til sete evt omvendt?. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Blei gjort ein liten innsats i dag også, eg hadde rust spiser på heile blokka så blir det maling ut i uka. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2014 Da har eg fått deler og så har eg reingjort heile blokka innvendigt og gjenget opp alle gjengeneEg ser det er to oljehull i disse skålene mens mine har kun 1hull ellers ser de heilt like ut, er det noe problem att det er to oljehull? Her er det hull i skålene både oppe og nede mens på de orginale er det kun ett hull og det er i den øvre skåla opp mot stemplene på rådene. Da mangler eg stempelfjærer, aksial rådelager(thrust lager), simmeringer til veiven, ventilføringer og bolter til råde. Skal også ha ny clutch og kansje eksosventiler som eg ikkje har fått testet enda. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2014 Er det noen som vett hvor disse røde beskyttelse greiene skal, rekner med det er til noen bolter men hvilken? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2014 Bilde av blokka innvendig etter rengjøringen Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2014 Har litt oksidering rund vannkanalene men rekner med det burde bli tett Blokka klar for lakk nå begynner det og bli åpning denne var nesten tett i dritt Har noe riper i denne til oljepumpa de kjennes ikke med fingrene men er fortsatt usikker på om eg må ha ny oljepumpe Oljepumpehuset rengjort Her var det litt overflaterust eg hadde veldig fin scotchbrite med olje på og gnikket det rent. Oljekjøleren Klart for nye rådelager og montering av veiven Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2014 Da har eg fått tak i hammerslagslakk som tåler litt varme og som er sort, dette er første strøk blir nok 2 strøk til. Venter på resten av delene som eg rekner med de får sendt fra England før helga om eg er heldig, det kommer på rundt 2500kr for ventilføringene, aksial skiver til veiven og bunnsett. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Da blei det mye rot fra det engelske firmaet eg skulle kjøpe deler hos, heldigvis fant eg Rosten Performance her i Norge og han hadde nesten alt det eg trengte. Håper rosten får sendt ut deler i morgen sånn att eg får delene over helga, det er stempelring sett, ventilføringer og trustlager(aksial veivlager). Prisen var heller ikke verst hos rosten det kom på 2700kr med frakt inkludert, i England kom det på 2400kr med frakt med da fekk eg med bunnsett. Nå vett eg ikke hva merke delene til rosten er men er nok ikke av dårlig kvalliet det han selger. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2014 Ser nå att eg må ha monteringsverktøy til oljetetningen til veivakslingen(clutch siden), og monteringsverktøyet leveres med ny pakkboks(tetning og huset rundt) ser de ligger på rundt 500kr i tillegg blir det nok ny oljepumpe som Koster 856kr på skruvat. Motoren begynner og bli dyr he he, har også registrert att tråden min har fått over 5000 visinger og det er ikke så gale så takk til alle som gidder og lese :) Glemte og låne med mikrometer fra jobben så eg får ikke målt ventilene men rekner med det blir nye eksosventiler, skal også få kjøpt meg dremel og utstyr så eg får glattet ut utblåsings/innblåsnings kanalene på toppen blir også litt polering av toppen utvendigt. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.