Gå til innhold

Min VW Golf 4 Stasjonsvogn 1.6 16V

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Ja skal kunne ta opp DAB også men husker ikke hvordan man gjorde det, når man pauser er det begrenset hvor lenge den klarer og pause pga lite internt minne på spilleren men husker ikke om man kan ta opp lenger om man bruker minnepenn i usb eller om det var ein annen spiller som hadde den funksjonen smile.gif

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var noe skitt på ruta når jeg de første gangene så den i sidesynet smile.gif Forresten, du vet ikke tilfeldigvis hvordan man pauser dab sendinger? Så at den skal kunne det men kunne ikke finne noe sted å gjøre det... smile.gif

For og pause DAB trykker du på skjermen der det står time shift den ligger nede midt på skjermen, der kan du pause og spole tilbake.

Meiner min kan pause lenger nå enn når eg ikke hadde minnebrikke i usb, synd spilleren ikke kan ta opp til minne fra DAB radioen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal eg skru av toppen i morgen kveld så¨får vi se om eg husker kamera.

Lurer på sliping av ventiler og setene blir dette skikkelig tett om man bruke slipepasta og pinne med sugekopp eller er det bedre og levere toppen inn?

Hvordan sjekker eg att føringene til ventilene er i orden og ikke har for mye slakk og er det vits i og bytte stempelfjærene og hone sylinderene?

 

På handlelisten har eg til nå:

 

Registerreim sett

Toppset med toppbolter

Vippearmer

Ventil løfterene

Vannpumpen tar eg fra motoren som står i bilen den er gått 10 000km

Oljepumpe (ikke heilt sikker?)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sylinderene ser bra ut det gjør også innsugs ventilene, lurer på om eg skal bytte eksosventilene,ventilsetene,rådelager og trustlager.
Skruvat har oljepumpe til 856kr men skulle hatt testet den som står i motoren er det noen måte og gjøre det når motoren er demontert?.

Skulle også fått testet ventilfjærene, ser det er litt rust på sylinder der vannkanalene går til toppen hvordan fjerner eg det kan man bruke stålull forsiktigt?
 

 

 

post-137697-0-48708100-1390602352_thumb.jpg

post-137697-0-44057200-1390602354_thumb.jpg

post-137697-0-92398900-1390602355_thumb.jpg

post-137697-0-42984500-1390602357_thumb.jpg

post-137697-0-50679300-1390602358_thumb.jpg

post-137697-0-17038400-1390602362_thumb.jpg

post-137697-0-37230400-1390602363_thumb.jpg

post-137697-0-67118700-1390602364_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg fått demontert ein god del av blokka og har begynt og fjerne rust/dritt fra blokka, eg kommer til og smøre inn med rust fjerner(rust eater) og så maler med hammerslagslakk.

Har litt problemmer med og bestemme meg for hvilken farge eg skal ha på blokka i tillegg skal eg også lakke topplokket, tror kanskje eg tar sort på blokka og rød evt blå på topplokket.

 

Skal bestille deler til motoren i morgen, blir litt dyrere enn eg hadde tenkt da eg kommer til og skifte stempelringene,ventilføringer og eksosventilene, skal også hone sylinderene.

Har også fått sjekket toppen og den er rett, nå har eg ikke fått sjekket rådelager eller trustlager og for og være ærlig har eg aldri gjort det før så her har eg noe og lære.

Ventilene er laget av krom,nikkel og magnesium stål og de skal ikke kunne slipes om eg har forstått det rett, ventilføringene skal eg få ut i løpet av uka.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår