Gå til innhold

Min VW Golf 4 Stasjonsvogn 1.6 16V

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Da har eg fått felgene på bilen og så har eg fått ozon behandlet bilen innvendigt sånn att eg blei kvitt gammel røykelukt,dette gjøres med ett apparat som man fyller på 1dl med veske som fordampes inne i bilen mens man har resirkulasjons knappen på vifteanleget og etterpå lukter det herlig nybil lukt + det drepe alle organismer og bakterier inne i bilen og i heile varmeapparatet.

Skal se om eg får tatt bilder av bilen med de nye felgene seinere :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg begynt og pusse midtkonsol og interiøret på ny dette er sølvfarget og eg vil ha det svart igjen, må også få tatt dekslene rundt rattstammen da disse er oppsakrapt og stygge.

Har også tatt og ribbet førerdøren og klargjort denne for støydemping noe som ikke blir lett, det ser faktisk ut som eg må ut med vinduet og fjerne heile platen som holder skinnene til vindusheisen.

Dette blir mye mer arbeid enn eg hadde tenkt men da blir det iallefall skikkeligt og vil høres mye bedre ut.

Skal prøve og få tatt bilder etterhvert :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått vannslipt ein god del av interiør delene, håper og få lakket i morgen evt torsdag.

Vil helst ha det i matt svart men problemmet er klarlakken med ein gang eg tar klarlakk på blir det blankt men skal prøve og kun legge ett tynt lag.

post-137697-0-53933300-1382464091_thumb.jpg

Nå e det kun de 3 armlenene igjen og så må eg pusse over alt med 1000k vannpussepapir.

post-137697-0-89728500-1382464099_thumb.jpg

Nå e eg dritt lei og vannpusse det e ett utrolig kjedelig stykke langt arbeid, vett eg ikkje trenge og fjerna all den gamle malingen men eg synes resultatet blir mye bedre om det blir skikkeligt grunnarbeid.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg fått dempet inne i døren på førersiden, brukte ett lag med bitumen og så ett lag  butyl og aluminium men eg hadde ikkje nok til heile innsiden med aluminium/butyl platene.

Så var selvsagt ein av hempene som løfter/senker vinduet knekt så eg må ha ny vindusheis, håper eg får på mandag om de har på lager på jobb.

Har også fått montert interiør delene som eg har lakket.

 

post-137697-0-54377300-1382825186_thumb.jpg

 

post-137697-0-07102800-1382825208_thumb.jpg

 

post-137697-0-68868600-1382825231_thumb.jpg

 

post-137697-0-33249700-1382825299_thumb.jpg

 

 

 

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg fått bestilt nye piggdekk gjekk ned litt i profil så da blei det 195//60/15 er 65profil på de som er på nå, har også bestilt vindusheisen uten bakplaten men den må sendes fra sverige så den kommer nok ikke før Onsdag.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jo takk for det, har ikke blitt så mye i det siste har fått montert aktiv sub og er ferdig med stereoen nå :) .

Så fekk eg tatt AC service og fylt på ny kompressorolje og gass her på fredag så nå er AC`en perfekt, det blir nok roligt her frem til etter nyåret da eg skal til syden snart men eg har ein del nye deler som foringene til opphenget bak og til traversen som skal byttes.

Bien er nå gått 220 000 men det merkes ikke i det heile tatt, rekner med det blir senkefjærer fra Lesjøfors som skal senke 35mm, utenom så er det lyktene foran og bak da eg vil ha dragon eyes foran og Lexus look bak men det koster med drømmer så det får vete litt enda he he.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har vært på ferie så da har eg ikkje fått oppdatert tråden på ei stund, lignet på 1.6SR motoren men ser flere av bildene i tråden er øydelagt inkludert mye av de du har postet Golfjet.

Motorkoden på 1.6SR er AKL men eg ser vedig lite av motoren pga bildene.

Meiner motorkoden er stemplet inn i toppen men det er under innsuget som går over toppen.

 

Eg har fått store problemer med sentrallås, vindu og varme i speil og må nok ha ny komfortmodul, når eg har fått dette i orden skal eg bytte foringene i hjulopphenget bak.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja kan se om eg får tatt noen bilder seinere, eg tok av dekselet som går opp stolpen ved førervinduet og så må alle dekslene av under rattet slik att du får ledningen gjennom til spilleren.

Hadde eg gjort det igjen hadde eg montert glassantennen på passasjersiden øverst på vinduet, den blir litt i veien på førersiden.

Det er viktig og vaske grundig med rødsprit og få god varme i bilen gjerne med AC sånn att det ikke er for fuktig i luften eg vasket bare godt og limet den på men vinduet var for fuktigt og limen slapp.

Dekselet som går opp stolpen ved vinduet er kun klipset på plass, vær forsiktig og om trekket er grå/hvitt vask hendene for det blir fort flekker.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg vært på høggeren og tatt ut girkasse og motor, har planer om og overhale motoren da spesielt toppen men skal ta ein kompresjonstest sånn att eg vett mer om hva som eg trenger og gjør.

Motoren er gått 230 000 og det er jo litt for akkurat denne motoren.

Skal i alle fall bytte ventilløfterene, vippearmene og register reim.

Skal få tatt noen bilder i morgen smile.gif

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår