Espen Solheim Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Så da bør eg kjøpe LED kjørely også,vet du hvordan de lyser disse LED pærene når det komme til nær/+fjernlys meiner da i forhold til halogen. Er det noen plass de selger billige LED H7 og H1 pærer i norge som er greie? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Nei, det bør du ikke. LED Hx pærer lyser dårlig. De lyser opp reflektoren, men kaster ikke lyset på veien sånn som vanlige pærer gjør. Jeg brukte LED i grøftelysene. Jeg kunne ikke se om lysene var av eller på da jeg satt i bilen. Så dårlig lyser dem. Så i nær og fjernlys er det originale halogen pærer som gjelder. Hadde du kjøpt deg lykter med linse kunne du i værstefall satt inn et sett med xenon kit. Men siden du har reflektor vil et xenon kit blende alt for mye Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Ja kan heldigvis bruke de LED pærene inne i bilen da de er like :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Fant disse på finn.no nå. Blitt litt mer utvalg i LED siden jeg prøvde det ser jeg H7 LED hovedlyspærer 1800LM - FINN Torget Lysstyrke 1800Lm (30% mer enn halogen) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Var litt dyre de 1000kr er mye for to LED pærer,skal se litt på ebay hva som finnes av muligheter. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Så synger eksosanlegget på siste vers,er flexirør mellom manifoil kat og andre katalysator. Må vel gå til innkjøp av ny rør da eg ser festet på er heilt av og det begynner og ruste litt,tror katalysatoren er på vei ut den også så blir nok att eg tar begge samtidlig. Heldigvis er det billigt i tyskland så får vel bruke litt av skattepengene når de kommer. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 [ATTACH]38827[/ATTACH]den sorte boksen som oljelufte slangen går ut fra,her har eg lekkasje men den er ikke konstant men ser den har lekket tidligere. Noen som vett hvordan denne er festet og om det er pakning her,plutselig når eg peiler oljen er den i midten(mellom strekene). Er litt siden men svarer likevel. Den svarte boksen er oljeutskilleren, er festet med tre stk M6 unbrakoskruer. Og ja, er tetningsringer her, to stk. Viser bedre på bildet under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Så synger eksosanlegget på siste vers,er flexirør mellom manifoil kat og andre katalysator.Må vel gå til innkjøp av ny rør da eg ser festet på er heilt av og det begynner og ruste litt,tror katalysatoren er på vei ut den også så blir nok att eg tar begge samtidlig. Heldigvis er det billigt i tyskland så får vel bruke litt av skattepengene når de kommer. Noe alá dette? Flexirør selges flere steder (Bilxtra, Mekonomen, Biltema), kapp ut den gamle og sveis inn en ny :) Er hvertfall billig ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Hei,er det bare to o-ringer på den ja da får eg gå på møller så er det i orden før eg drar på ferie. Det kan eg kansje men må få sveist på feste som holder den oppe,har ikkje sveiseapparat og begynner og bli noen år siden eg sveiste sist så da må eg nok ha hjelp. Er også usikker på tilstanden av resten av røret her er bilde,finner den til 36€ men de sender ikke til norge får sende de ein mail og spør fint :-) Takker for hjelpen :-),har leitet lenge etter bilde av den oljeutskilleren er kansje like greit og bestille ny tilfelle det er sprekk i den gamle. Her er bilde av den som er på min,dårlig bilde da flexirøret ser ut som katalysator. [ATTACH]39179[/ATTACH] Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Er opphenget rustet bort også? Å sveise inn ny flexi bør la seg gjøre så sant ikke røret er rustet og for tynt til å sveise i. Jeg har sveiseapparat (pinneapparat) men er såvisst ingen sveiser ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Lurer på om festet er knekt i sveisen,eller så er festet heilt og lite rustet. Skal prøve og få bilen opp på bukk sånn att eg ser skikkeligt om det er noe og reparere på. Går det ikke og skjære ett snitt i hver side av flexirøret og bruke klemmer slik att jeg slipper og sveise,eller vil det lekke? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Går vel til nød, med nok eksospasta. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Klemmer vil fungere, men vil da anbefale de som overlapper begge rør, som bildet. Og eksospasta. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Ja må nok ha noe sånt ja,har hørt att man ikke skal bruke eksospasta før katalysator vett du noe om det? Skal prøve og få lånt bukk i helga,bruker bilen hver dag så eg må være sikker att eg får det i orden samme dag før eg skrur det av. Høres i tillegg ut til att ett varmeskjold er løst men det kan være att eksosen slår borti der feste mangler. Bare to uker til ferie så eg må få orden på bilen før det,har kjøpt meg 2 nye dekk som eg skal ha fremme. Får lånt dekkmaskin i helga så da får eg de på iallefall,så har eg fått balansering til 50kr hjulet så får eg ordnet det etter helga. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Eksospasta er lite ønskelig å ha i katalysatoren, men det er fullt mulig å montere sammen med eksospasta, uten at det kommer noe inni eksosen. De eksosklemmene (bilde over) de selger på Biltema mm får man aldri helt tett uten eksospasta. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg