Gå til innhold

Min VW Golf 4 Stasjonsvogn 1.6 16V

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Ja det var vist "noen" som har hatt samme problem som meg her ja,men ser det selger nye uorginale til 6€ på ebay.

Er det noen som vett om mikrobryteren i bakluken er lik de i dørene?

 

Hadde innbrud i bilen i forige helg,de knuste det lille vinduet bak men klarte hverken og komme seg inn eller stjele noe,

heldigvis jobber eg hos glassmester og fekk nytt glass for 200kr.

 

Det er derfor eg vil ha alarmen 100%,er det noen måte og teste glassknusesensoren?,

skal kjøpe meg ein mikrobølgesensor i tillegg.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,eg prøvde og lage bråk i bilen men får ingen reaksjon på det men når eg dunker ganske hardt på selve sensoren

gir bilen ett pip 3-4ganger og alle blinklysene blinker.

Eg får ikkje alarmen til og utløse alarmen uansett hva eg gjør,må dessuten dunke ganske hardt for att den skal reagere.

Betyr det att den er øydelagt,synes det var rart den reagerte når eg slår på den?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på e-bay interiør lys med bevegelse sensor innebygd,tror eg skal prøve og få kjøpt på møller evt brukt.

[ATTACH]38261[/ATTACH]

Er det noen som vett om noen norske vw kan ha blitt levert med noe sånt?

 

Kan vel ikke være så vanskelig og montere denne på på defa alarmen,ser det står moition sensor men eg synes det ser mer ut som mikrofon på den.

 

dele nr er:1J0 951 172 D - 1J0951172 D - 1J0951172D

Står den er til bora men passer i golf også

post-68654-1380485500342_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vert ein bil te 60-80k så hadde eg sjønt det men ein bil som er verd så lite som golf 4 så hadde eg ikje stresset med slikt du har vell forsikring så fikser opp te deg om det så aldri sjer så lite hehe å jage inbrudstyver er det dumeste du kan finne på :)

04-Passat 3bg

97-Golf mk3 stv

09-Scirocco 1,4tsi

93-polo db drag

99-lupo'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eg har hatt fått defa med di siste 6 bilene å det har bare vert piss ,enten alarmen går på natta eller startsperre i den slår inn midt i svergie har bare røsket ut hele drittet,var jævla populert på 90 tallet med defa i vag men det er orginal alarm i bilene så det ble vell solgt med for å kjene penger

04-Passat 3bg

97-Golf mk3 stv

09-Scirocco 1,4tsi

93-polo db drag

99-lupo'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye dårlig om defa he he

Min har sluttet og gi feilalarm etter eg tok ut mikrobryteren i bakluken og tjuvkoblet ledningene.

 

[ATTACH]38278[/ATTACH]

Eg har lyst på ein sånn,ser street design har til 699kr,litt stiv pris meiner eg har sett sånn til 12-20£ på ebay.

Eg kunne aller mest tenkt meg og funne ein flip nøkkel fra bilhøggeren og fått programert til sentralåsen på min bil,

men har ikke peiling på hva annet eg trenger enn nøkel.

Er det noen mottaker på de bilene som har flip nøkkel og kan eg ta ut dette fra donor bil og putte rett i min uten programering?

post-68654-13804855004297_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er felgene ferdig lakkerte,skal fylle luft og montere i dag.

Har eg bare senterkoppene igjen,klare ikke og bestemme om eg skal lakkere de i bilens farge eller sort matt.

Har tenkt på klistermerker som er ser de selger på ebay også,men lettere og lakkere dem.

Dette blei litt av ein jobb, tror eg snart har brukt ti timer men så viser det igjen på resultatet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er resultatet :-)

[ATTACH]38331[/ATTACH]

 

Litt rust på bremserører,skal ta tectyl inne i hjulbuene bak snart.

 

[ATTACH]38332[/ATTACH]

 

Fekk satt på håndtak i chrome(deksler).

 

[ATTACH]38333[/ATTACH]

 

Synes mellomrommet mellom dekk og hjulbue viste godt med sorte felger,så må nok senke litt.

 

[ATTACH]38335[/ATTACH]

 

brukte 2bokser farge,grunning og klarlakk.

Eg brukte CRC sine lakkbokser,selges på clash ohlson(70kr stk)

Er nok ein av det bedre lakkboksene eg har brukt,fin og jevn spray god dekkevne.

 

[ATTACH]38336[/ATTACH]

 

Er fornøyd med resultatet.

Blei heilt greit resultat,felgene på eine siden er blankere var litt overkill med klarlakk.

Blir nye og større felger til neste sommer,så setter eg heilårsdekkene på disse felgene.

post-68654-13804855007069_thumb.jpg

post-68654-13804855007116_thumb.jpg

post-68654-13804855007155_thumb.jpg

post-68654-13804855007293_thumb.jpg

post-68654-13804855007332_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår