Gå til innhold

Opel combo starter ikke

Ranger emnet


Remi Whalehome

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 96`opel combo 1,4i.

 

Den har vert trofast med meg i litt over ett år nå, helt til den begynte å fuske noe voldsomt. Den fusker mest på 1,2 og 3 gir men den fusker også 80 km/h og oppover. Det virker som at den mister motorkraft i 1-2 sekunder før den får kraften tibake (gjentagende med 5-10 sekunders intervall). Det kan også virke som at den fusker mer i svinger enn på rette veier. Men nå starter den ikke lenger.. Den høres frisk ut når jeg kinner motoren og så fyrer motoren seg opp i kanskje 1-2 sek så dauer den igjen. Motorlampa blinker orange i instrumentpanelet.

 

Skifta til ny bensinpumpe da jeg mistenkte at dette var problemet.

 

Problemet løste seg ikke.

 

Jeg sjekka om bensinpumpe releet var i orden men det viste seg at bensinpumpa ikke starter når jeg skrur på tenninga, men når jeg kinner motoren så slår bensinpumpereleet seg på men det klikker seg av etter 1 sek. Bytta også til nytt bensinpumperele men samme problem enda.

 

Jeg tyvkobla relesokkelet til bensinpumpa og da går bensinpumpa konstant som forventet. Men bilen vil fortsatt ikke starte og motorlampa blinker enda i instrumentpanelet.

 

Jeg tenkte at kanskje bilen har gått i nødmodus men er litt usikker på om bilens nødmodus skal nekte motoren å starte eller om nødmodusen er ment for å redusere bilens motorkraft.

 

Jeg hadde satt veldig pris på om noen erfarne her kan hjelpe meg.

 

Alle svar mottas med store takk og pris. Koz og klem fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden var under 3t gammel da du bumpet, det er helt unødvendig da den blir oppdaget igjennom "Nye Innlegg" knappen som visse forumbrukere bruker flittig og der blir den sett, enten den er 3t gammel eller 3 dager.

--

 

En bensinmotor skal starte hvis den får; bensin, luft og gnist.

Bensinpumpa har du prøvd å tvangskjøre uten hell.

Har du sjekket gnist og timinga på reg.reima?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden var under 3t gammel da du bumpet, det er helt unødvendig da den blir oppdaget igjennom "Nye Innlegg" knappen som visse forumbrukere bruker flittig og der blir den sett, enten den er 3t gammel eller 3 dager.

--

 

En bensinmotor skal starte hvis den får; bensin, luft og gnist.

Bensinpumpa har du prøvd å tvangskjøre uten hell.

Har du sjekket gnist og timinga på reg.reima?

 

Beklager, jeg er helt ny på sånn forum ting. Det skal ikke skje igjen. Takk for at du sa ifra :)

 

Jeg har ikke sjekka om register reima er tima. eller om det har hoppet en tann eller to. Men det skal jeg sjekke så fort jeg har lest meg opp på det. Har du noen gode tips til hvordan det gjøres? Hva skal jeg ta i utgangspunkt?

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motorlampa blinker så har startsperra slått inn. Prøv med en annen nøkkel om du har 2

 

Jeg har en nøkkel til, men den hører til opel combo nr to, så den passer jo ikke. men siden opelen som ikke vil starte er en relativt gammel bil, går det da an å kopiere nøkkelen på vanig måte eller er det en sperre ala microchip for det?

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden var under 3t gammel da du bumpet, det er helt unødvendig da den blir oppdaget igjennom "Nye Innlegg" knappen som visse forumbrukere bruker flittig og der blir den sett, enten den er 3t gammel eller 3 dager.

--

 

En bensinmotor skal starte hvis den får; bensin, luft og gnist.

Bensinpumpa har du prøvd å tvangskjøre uten hell.

Har du sjekket gnist og timinga på reg.reima?

 

post-77105-13804854932461_thumb.jpg

 

 

Her er bilder av registerreima. Og et bilde av bilene :P

 

Noen ide om den enkleste måten å time reima med kamen og ventilene?

post-77105-13804854932348_thumb.jpg

post-77105-1380485493241_thumb.jpg

Endret av Remi Whalehome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg svarte deg lenger opp i tråden, viste jeg ikke at blinkende motorlampe indikerer at startsperren har slått inn.

Ser ut som det sitter en chip på motsatt side av pæra. Liten svart avlang bit.

 

Det kan være lesespolen på bakstykket av tenningslåsen som er defekt, trenger ikke være chipen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg svarte deg lenger opp i tråden, viste jeg ikke at blinkende motorlampe indikerer at startsperren har slått inn.

Ser ut som det sitter en chip på motsatt side av pæra. Liten svart avlang bit.

 

Det kan være lesespolen på bakstykket av tenningslåsen som er defekt, trenger ikke være chipen.

 

 

utenom pæra, batteriet og metallet som connecter batteriet til pæra så er det bare hule tomrom rundtom. Det er lyset som reflekterer overflaten der du snakker om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår