Gå til innhold

Remi Whalehome

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Remi Whalehome's Achievements

  1. Jeg fant ut av problemet. Jeg husket tilbake til en dag nøkkelen splittet seg med et uhell.. og det var sånn ca da den begynte å fuske. Jeg støvsugde bilen i dag med en ny støvsugerpose og fannt jaggu meg en chip :P Takk til dere som hjalp meg igjennom denne reisen av erfaringslære mens jeg kryper inn i et hull og gjemmer meg. hehe
  2. Her er et bedre bilde. Det er ikke Refleks men lyset reflekterte fra overflaten [ATTACH]37468[/ATTACH]
  3. Da har jeg tatt utav coolant temperature sensor/føler på bilen for å sjekke om det var den som var problemet. Byttet med den andre comboen som jeg vet er i orden. Men ingen hell.. Jeg hater å måtte gå til verksted, har blitt så mye i det siste. :P Jeg har en 2004 ford mondeo tdci som jeg fyllte bensin på og kjørte med dette til bilen stoppa.. Heldigvis har jeg full kasko og superforsikring som dekker slike idiotiske påfunn :P Comboene er firmabilene mine og ford`n er privatbil og jeg veksler veldig på bilene så det var fort gjort og fylle feil.
  4. utenom pæra, batteriet og metallet som connecter batteriet til pæra så er det bare hule tomrom rundtom. Det er lyset som reflekterer overflaten der du snakker om :P
  5. Hvis du tenker på den oppe til høyre på nøkkelen så er det en pære som er knust :P
  6. Ok hva tror du er problemet ? I og med at det ikke er en chip i nøkkelen. Tusen takk for svar :)
  7. Her er bilder av registerreima. Og et bilde av bilene :P Noen ide om den enkleste måten å time reima med kamen og ventilene?
  8. Her er bilder av nøkkelen. Jeg vet ikke om det er chip i den eller ikke. Det ser vertfall ikke slik ut.
  9. Jeg har en nøkkel til, men den hører til opel combo nr to, så den passer jo ikke. men siden opelen som ikke vil starte er en relativt gammel bil, går det da an å kopiere nøkkelen på vanig måte eller er det en sperre ala microchip for det? Takk for svar! :)
  10. Beklager, jeg er helt ny på sånn forum ting. Det skal ikke skje igjen. Takk for at du sa ifra :) Jeg har ikke sjekka om register reima er tima. eller om det har hoppet en tann eller to. Men det skal jeg sjekke så fort jeg har lest meg opp på det. Har du noen gode tips til hvordan det gjøres? Hva skal jeg ta i utgangspunkt? Tusen takk for svar!
  11. Hei. Jeg har en 96`opel combo 1,4i. Den har vert trofast med meg i litt over ett år nå, helt til den begynte å fuske noe voldsomt. Den fusker mest på 1,2 og 3 gir men den fusker også 80 km/h og oppover. Det virker som at den mister motorkraft i 1-2 sekunder før den får kraften tibake (gjentagende med 5-10 sekunders intervall). Det kan også virke som at den fusker mer i svinger enn på rette veier. Men nå starter den ikke lenger.. Den høres frisk ut når jeg kinner motoren og så fyrer motoren seg opp i kanskje 1-2 sek så dauer den igjen. Motorlampa blinker orange i instrumentpanelet. Skifta til ny bensinpumpe da jeg mistenkte at dette var problemet. Problemet løste seg ikke. Jeg sjekka om bensinpumpe releet var i orden men det viste seg at bensinpumpa ikke starter når jeg skrur på tenninga, men når jeg kinner motoren så slår bensinpumpereleet seg på men det klikker seg av etter 1 sek. Bytta også til nytt bensinpumperele men samme problem enda. Jeg tyvkobla relesokkelet til bensinpumpa og da går bensinpumpa konstant som forventet. Men bilen vil fortsatt ikke starte og motorlampa blinker enda i instrumentpanelet. Jeg tenkte at kanskje bilen har gått i nødmodus men er litt usikker på om bilens nødmodus skal nekte motoren å starte eller om nødmodusen er ment for å redusere bilens motorkraft. Jeg hadde satt veldig pris på om noen erfarne her kan hjelpe meg. Alle svar mottas med store takk og pris. Koz og klem fra meg :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår