Espen Solheim Skrevet Mars 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2013 Hei,n�r eg starter motoren i det siste s� stopper den kort tid etter eg har startet. Har ingen ting og sei om motoren er varm eller kald,det skjer bare f�rste gang eg starter n�r eg pr�ver p� ny starter den fint. Noen som kjenner til dette? Eg har 1.6L 16V/motorkode:AZD/Har ingen feilkoder eller lys som lyser. Har skiftet plugger/olje/alle filtrene(luft,olje,bensin) og renset gasspjeldhus. Turtallet virker litt lavt ligger p� 7-800 omdr. :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mars 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 Hør på VACN forumet. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Mars 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 7-800 omdr er vel normalt på tomgang,les av feilkoder først du Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind82 Skrevet Mars 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2013 Kansje G29 sensoren er gåen? Kjærra mi stoppa i tider og utider, da var det denne sensoren som hadde tatt kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 7-800 omdr er vel normalt på tomgang,les av feilkoder først du Har ingen feilkoder eller lys så det er ikke noe som ECU fanger opp :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 Kansje G29 sensoren er gåen? Kjærra mi stoppa i tider og utider, da var det denne sensoren som hadde tatt kveld. Hadde du noen lys når G29 sensoren var gåen,hvor er denne sensoren og hva gjør den? og var den dyr :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 Startsperren som tuller, altså dårlig kontakt i lesespolen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 Startsperren som tuller, altså dårlig kontakt i lesespolen? Når du sier det så kommer eg på att lyset for startsperren kom på for ei 10 dager siden, Hvordan fiser eg dette må eg skifte noe eller er det dårlig kontakt? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 Om det er startsperren som er problemet så vil motoren stoppe etter 2 sekunder, og startsperre lampa (bil med nøkkel) vil trolig lyse. Lesespolen sitter rundt tenningslåsen. Du kommer til ved å skru av deksel på rattstammen. Det kan forekomme at det er dårlig kontakt fra kabelen inn på spolen. Mange har hatt hell med bruk av loddebolten. Det kan også være kontakten i andre enden av kabelen som er problemet, eller at spolen må byttes. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 Om det er startsperren som er problemet så vil motoren stoppe etter 2 sekunder, og startsperre lampa (bil med nøkkel) vil trolig lyse. Lesespolen sitter rundt tenningslåsen. Du kommer til ved å skru av deksel på rattstammen. Det kan forekomme at det er dårlig kontakt fra kabelen inn på spolen. Mange har hatt hell med bruk av loddebolten. Det kan også være kontakten i andre enden av kabelen som er problemet, eller at spolen må byttes. -- når den lampen med nøkkel lyste hos meg stoppet ikke bilen eg kjørte med lyset nesten 1mil, når eg kom hjem stoppet eg bilen og startet den igjen men da var lyset borte. skal uansett ta og sjekke ledningene. Er det noen som har peiling på hvor lenge chipen som sitter i nøkkelen varer og om det kan bli øydelagt? Takker for svarene :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg