Gå til innhold

Kjøp av Touran

Ranger emnet


Mr-OlseN

Anbefalte innlegg

Jeg er 192 og satt helt ok i en 2004 mod.

Disse er jo like innvendig, så vil tro du sitter ok i den.

 

Se etter rust på bakluke, kanal og innvendig i forskjermene.

Tror det er webasto på alle norske utgaver.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare glemme å kjøre en Touran varebil med skilleveggen der den skal stå når du er 197cm. Jeg får ikke plass, og jeg er 195cm.

 

Jeg nekter å tro at de 3cm som skiller oss utgjør forskjellen så å sitte ok og å ikke få plass.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe en, vær 100% sikker på at veggen står der den skal. På svært mange av disse og lignende ombygde varebiler, er skilleveggen feilmontert, flyttet, eller har bøyde fester slik at den er litt for langt bak. 1cm for lite varerom gjør at du må betale 5 eller 6sifrede beløp for å få hvite skilter. Heia Norge.

 

Viktig å huske på at mange har feilmontert vegg fra de er nye, for å få fornøyde kunder der og da.

 

Også viktig å huske på at høyde ikke er høyde. Noen er lange i beina, noen er lange i ryggen og noen begge deler. Jeg er 195, og klarer å kjøre touran, men jeg sitter ikke godt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at de 3cm som skiller oss utgjør forskjellen så å sitte ok og å ikke få plass.

Sikker på at den/de Touraner du har kjørt har hatt veggen på riktig plass? For jeg sitter med knea klistra i dash'en..

Og ta en titt under bilen, de ruster i gulvet

De har en tendens til å ruste i gulvet bak ja. Men det dekkes 100% av garantien inntill 7år, eldre enn 7år dekkes 70%.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, dette varierer veldig fra person til person. Jeg har en kollega som er like høy som meg, han klarer seg fint i sin transporter uten komfortvegg. Jeg derimot, måtte kjøre med tåspissene på pedalene når jeg først fikk utdelt en transporter uten komfortvegg. Rimelig trafikkfarlig kan man si :D Godt jeg fikk en annen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vurderer å kjøpe Touran varbil til sommeren, og har ett par spm.. Hvordan er den plassmessig? Er 197, og hvis det blir handel, blir den hentet sørpå vil jeg tro..

Er det orginalt montert webasto på alle

Noe spesiellt å se etter på de? Har sett på en 140hk manuell 2008 modell

Hva pris har du lagt deg på?

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet den for å få retta ut bena og i tillegg kunne ha ryggen tilta bakover.

Med veggen på plass må en enten sitte 90grader i ryggen eller 90grader i bena, helt ok for mindre turer.

Jeg kjører en del langt og da er det greit å sitte godt og ikke bare ok :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår