Gå til innhold

Motorvarmer / glødeplugger

Ranger emnet


StigRoar

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt igjennom trådene her på siden, men finger ingen som direkte "passer" til min situasjon, eller så er den ubesvart.

 

Jeg har en '04('03 reg.) Passat 3BG med 1.9 tdi 101 hk. Den kommer seg opp på nogenlunde grei temp på vinteren, men det kommer ikke noe varme på varmeanlegget. Dessuten så nekter den å starte når det kryper under 5-10 minus. Har bytta batteri nylig, men problemene vedvarer. Har fått tips om å skifte glødeplugger, og tror jeg skal hive meg rundt å bytte de snarest.

Men vil dette hjelpe på varmen i kupè'en? Eller er det et annet problem?

 

Noen snakket om at det ikke fantes en motorvarmer til den, bare slangevarmer eller hva det het?

Håper at noen kan svare på mine spørsmål og komme litt info rundt dette. Jeg har grei peiling på bil ellers, bare ikke denne typen bil dens problemer.

 

Stig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte glødeplugger hjelper på kaldstarten din, men det vil ikke blåse varmere i varmeapparatet.

VW dieselmotorer blir ikke varme om vinteren om du ikke har en form for tilleggsvarmer (webasto, Eber)

 

Slangevarmer er motorvarmer. Den monteres på ene slangen på oljekjøleren. Er litt kødden å montere.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte glødeplugger hjelper på kaldstarten din, men det vil ikke blåse varmere i varmeapparatet.

VW dieselmotorer blir ikke varme om vinteren om du ikke har en form for tilleggsvarmer (webasto, Eber)

 

Slangevarmer er motorvarmer. Den monteres på ene slangen på oljekjøleren. Er litt kødden å montere.

 

Ok, takk for svar. Så jeg kan bare bli vant til at bilen er og forblir kald om vinteren om jeg ikke monterer webasto(som jeg ikke har planer om å gjøre)? Jaja, det er forsåvidt greit. Men det høres ut som at det er glødepluggene, da jeg har bytta både batteri og dieselfilter for ca 1-2 mnd siden..?

 

Kan ikke helt forstå hvordan en slangevarmer kan være en motorvarmer, da hensikten min med en motorvarmer, er åv arme den opp før kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye annet enn glødepluggene som kan gjøre den slik som du beskriver. En slangevarmer monteres i mellom en kjølevæskeslange og den varmer opp kjølevæska som er i hele kjølesystemet. Kjølesystemet er også en del av motoren og dermed så blir blokka varmet opp. Kan ikke sammenlignes med blokkvarmer, men det er mye bedre med en liten lunk enn ingenting.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du får opp temperaturen på motoren, så skal de også blåse varm luft i kupeen..

glødepluggene i kjølevannet er for å få opp temperaturen på kjølevannet raskere.

når du uansett får opp grei temperatur på motoren, så spørs de om de hjelper å montere noe tillegsvarmer..

ta en diagnose å se om de er noe feil på klimaanlegget. ellers kan de også være tett register i varmeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår