Jump to content

Z3011

Bruker
  • Posts

    178
  • Joined

  • Last visited

About Z3011

  • Birthday 04/20/1988

Contact Methods

  • Bosted
    stavanger

Z3011's Achievements

Sersjant

Sersjant (3/13)

10

Reputation

  1. Z3011

    "Hyd lock"

    Hadde en eldre Audi 100 c4 med samme problemet også. var litt tregstartet, så vist man måtte kinne for lenge, mistet den all kompresjon, å startet følgelig ikke.. ventet noen timer å alt var greit igjen.. tok kompresjonstest på den, og den viste 0 hver gang problemet var der, men den var godt innforbi spec når den var "normal" Så lenge den startet gikk den helt fint til man stoppet den igjen. Er også ganske sikker på at de kom av ventilløftere.. var KEjetronik på den, så den gikk noe surt, så mest sannsynlig noe bensin i olja, sammen med olje som ikke var skiftet på årevis.. ble skrotet til slutt, så vet ikke om ny olje hadde gjort susen, men hadde nok mest sansynlig det.. var en 2ltr 4syl med 300000+km.
  2. problemet med start når den er varm er ganske sikkert en standard feil kjent som "hot start issue" kommer av dårlig/feil i software i styreenheten. dette var ikke noe problem når bilene var nye, men kommer før eller siden på de fleste. de som er casen, er at ideelt sett trenger den over 250rpm for å starte som den skal. litt svakt batteri eller startmotor gjør at den kommer litt under oftest. . Er ikke altid ny starter å batteri hjelper heller, så de beste er å få den chippet av noen som har litt greie på denne motorstyringen, sånn at de samtidig fjerner problemet med startproblemet. trenger ikke øke effekt vist du ikke ønsker. :) men ta av stikket på temp sensor når den er varm. starter den med en gang da, er det ganske sansynlig du har akkurat dette problemet. er ikke lenge de skal gløde om de ikke er ekstremt kaldt, så de med glødelyset trenger ikke være feil.. vist den går i nød fortsatt, skal de komme en feilkode.. har du sjekket timinga? gjerne noen som har skiftet regreim, å ikke justert den korrekt etter dette? er uansett greit å få satt den opp på ny med vagcom.
  3. Er muligens feil på modulen din da.. du får opp samme feil fortsatt eller?
  4. Du u må sjekke ledningsnettet fra føler til absmodul. ser ut som de er brudd eller gnag på kabel.
  5. vist den passer, kan du bruker den ja. hva er feilkoden da? de hjelper ikke å slette feil vist du ikke har utbedret problemet. lyser den konstant før du begynner å kjøre også? vist det er tilfellet, har ikke bilen kontakt med sensoren.. lyset vi slukke når feilen er utbedret.
  6. Lyset slukker vist feilen blir rettet. men greit å få slettet gamle feil uansett.. Skal ikke ha noe jord sensoren, men hullet må være rent å fritt for rust, sånn at du kan presse den inn for hånd. er den løs å fin, kan du egentlig bare la den ligge helt inntil abs ringen, da den skal være "selvjusterende" sensorhylse følger oftest med den nye sensoren. abs ringen må også være uten skader eller for mye dritt å rust. må også sjekke at den er helt "rett" altså uten kast eller "tumleslag" slark i hjullager gir også abs feil.. Så lenge stikket passer, å sensoren har rett vinkel, kan du bruke stort sett alt av sensorer egentlig.. kan også måle at det er lik mostand på alle sensorer. videre kan du måle vekselstrømmen med et vanlig amperemeter, samtidig som noen snur på hjulet. Men... alt dette slipper du som regel å gjøre, da feil enkelt vises ved å ta en diagnose:) kan også være feil i abs enheten selvsagt..
  7. suger sikkert luft en plass. muligens slangen fra beholderen og ned..?
  8. ville prøvd ny kondensator og justert stiften, vist du fortsatt har dette da..?
  9. Gjerne flere bilder. Står den originale 2,3ltr i fortsatt da? hva følger med rundt v8 motoren?
  10. Sånn var de ja:) uansett blir wire alt for lang i forhold til strømpen vist du bruker wire fra trommelbrems..
  11. Har ikke den til skiver en kule i enden, mens den til trommel har en slags klave som skal trees in på armen på bandet mon tro..?
  12. Er jo egentlig bare å taste inn bil manuelt på for eksempel mekonomen sine sider.. men tror nokså sikkert de ikke kan brukes om hverandre..
  13. Er de like da? mener å huske de for trommelbremser ikke passer når man bygger om til skivebrems..? ikke bare lengden, men innfesting osv
  14. har vell ikke så mange gir i revers, så tror han mener framover også..? er nok gearkassen som lekker olje. Ganske vanlig problem, og når man først har kjørt med for lite olje, er de nok ingen mirakelmiddel som kan redde den.. Siden den fortsatt fungerer..? kan du åpne den å skifte simering som lekker+alle skadede drev osv, men koster en del i deler, så brukt kasse er nok den biligste løsningen.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy