Gå til innhold

Motor starter ikke

Ranger emnet


hundråførr

Anbefalte innlegg

lånte meg en 323 1.6 inj,90 mod. med automat her om dagen, kjørte noen ærend og bilen funka som bare det, flytta på den på julaften for jeg måka snø, bilen gikk da på tomgang i ca 15 min, parkerte og da jeg skulle starte bilen i går va det null liv, starteren sviver som bare det, men ikke fan om den gir etter, en ting jeg har langt merke til er at hver gang man skulle starte bilen, spesielt kaldt fikk man motstand på motoren under startøyeblikket, akkurat som man kjører med litt for høy tenning, og i går var den motstanden helt borte, skjønner såpass at det er no med tenninga da, bensin får den for det lukter og den ville ikke hoste engang når man prøve startgass,

 

har ikke sjekka fordeler og slikt for det var jo mørkt som ræva i går kveld, men tenkte å finne ut av det idag, har alldri skrudd på en slik bil så jeg har ingen erfaring om hva som er typiske feil på denna modellen, noen der ute med en kjempegod ide` skal få sin lønn i himmelen :-) og all hjelp mottas med stoooor takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sette en pluggledning direkte i coilen med en plugg i andre enden slik Jesper forklarte lenger opp, kjør motor på starter og se om du har gnist.

Om ikke, mål om du har 12V inn på coilen når tenningen er på, har du ikke det så antyder det defekt el-del i tenningslås eller defekt sikring. Har du spenning her så kan det være hallgiveren som er defekt. Selve coilen kan du måle, men jeg har ikke verdiene for slikt på Mazda...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår