Nicolay Simmerlund Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Hei, jeg har ett problem med låsen på golfen min og jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan fikse dette uten å gå til verksted eller kjøpe noen dyre deler.¨ her er en video av problemet. http://www.youtube.com/watch?v=nFawLV0pw6w Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Skru ut låsekassen så ser du kanskje problemet, men jeg ville tippet på hvertfall ny låssylinder eller mekanismen bak låssynlinderen, men som sagt skru ut låsekassen Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolay Simmerlund Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Var på ett verksted med navn auto1 og han sa låssynideren var ødelagt... men da må jeg vell skaffe ny sylinder. Er det noe fare for at det går an å ta den ut så åpne døra eller kan jeg være trygg på at det er vanskeligere en som så ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Hva mener du med ta den ut så åpne døra? Det du gjør er at du skrur ut låsekassen og bytter. Det sitter to bolter i døra som du skrur ut, og så er det mulig du må av med dørpanelet, husker ikke helt hvordan det var, men ligger sikkert en guid her et sted, lykke til ;) Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolay Simmerlund Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 det jeg mener er at folk ikke kan ta den ut fra utsiden og stjele bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Ser ut som låsesylinder går helt fritt og ikke betjener noe bak. Tror du må av med dørtrekket for å se hva som er galt. Selve låsen Det fås også kjøpt rep-sett til den Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Defekt låsesylinder. Eneste du trenger å gjøre er å løsne litt på en skrue mens du holder dørhåndtaket ute å drar i låsesylinderen. På siden av døra, på linje med låsesylinderen ser du en gummihette. Fjern den, inne i hullet der ser du en Torx 20 skrue. Løsne den mens du holder utvendig dørhåndtak ute og drar i låsesylinderen. Skruen skal IKKE skrues ut, kun løsnes til låsesylinderen kan draes ut. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolay Simmerlund Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Defekt låsesylinder. Eneste du trenger å gjøre er å løsne litt på en skrue mens du holder dørhåndtaket ute å drar i låsesylinderen. På siden av døra, på linje med låsesylinderen ser du en gummihette. Fjern den, inne i hullet der ser du en Torx 20 skrue. Løsne den mens du holder utvendig dørhåndtak ute og drar i låsesylinderen. Skruen skal IKKE skrues ut, kun løsnes til låsesylinderen kan draes ut. Tror nokk jeg må ha helt ny sylle, vred rundt med nøkkelen i sta og deler tatt ned i døra :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Det er vel mulig selve låsesylinderen er OK, om du kan vri rundt med nøkkel, men ikke med en skrutrekker. Kjøp rep-set: vw golf iv lock repair set | eBay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg