Gå til innhold

Sentrallås/kupelys periodisk feil...

Ranger emnet


Roger'n

Anbefalte innlegg

Har hatt noen tilfeller der jeg ikke får låst bilen med sentrallåsknappen på nøkkelen. Har byttet batterier i nøkkel uten at det hjalp. Men plutselig virker det igjen ca en ukes tid og nå virker den ikke igjen.

Det er ingen reaksjon i blinklysene som normalt blinker når bilen låses/låses opp heller nå som bilen ikke lar seg låse med sentrallåsknappen på nøkkel..

 

La også merke til at da bilen stod ulåst med dørene igjen stod kupelyset på lenge, før det skrudde seg av og etter kanskje ett minutt gikk lyset på igjen.

Slik fortsatte det av og på noen ganger før jeg til slutt satt takbryteren på OFF. Fikk ikke låst bilen med nøkkel grunnet fryst lås så vet ikke hvordan kupelyset eventuelt ville vært ved låst dør.

 

Noen som har lignende problemer ?

Kan det at kupelyset lever sitt eget liv og sentrallås som ikke virker med sender på nøkkel være samme feil ?

 

Har jo hørt at låsekasser har vært dårlige på disse bilene, er det da slike syntomer som jeg har ?

Endret av Roger'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

00668 - Supply Voltage Terminal 30: Implausible Signal

Possible Causes

 

Fuse(s) faulty

Wiring/Connectors from/to Control Module faulty

Power Supply (Battery/Generator) faulty

 

Possible Solutions

 

Check Fuse(s)

Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module

Check Power Supply (Battery/Generator)

 

Special Notes

 

When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).

When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).

Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden er indikerer vel at problem med batterispenningen i noen tilfelle.

Trolig ikke noe sammenheng med ditt problem.

 

Som tidligere nevnt synes problemet å være mikrobryter i døren - som ofte tror dør er åpen uten at den er det.

Om den tror førerdøren er åpen, så vil den ikke låse med fjernstyringen.

 

Når den tror døren er åpen bør du også få en indikasjon i instrumentpanelet,

og kupélyset går på som du allerede har nevnt.

 

Det lar seg gjøre å bytte mikrobryter i stedet for å bytte hele låskassa som koster minst 1500 kr.

 

Mikrosvitsj: vw microswitch | eBay

 

Så tenger du også et par 2.5mm skruer med mutter.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar folkens.. Angående den feilkoden så har den kanskje noe med at bilen gikk strømtom etter å ha stått stille en uke i jula da ? Batteriet er nytt. Og hvor sitter Controll modulen hen tro ?

 

Uansett, microbryter blir bestillt og byttet, lodde klarer jeg fint etter noen år med rcbil som hobby.

 

Det blir mange spørsmål ifra meg men VW og mekanisk veit jeg lite om, og da er det kjekt med ett forum har jeg skjønt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår