Gå til innhold

Roger'n

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Roger'n

  • Bursdag 07/19/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Roger'n's Achievements

  1. Takker for gode svar folkens.. Angående den feilkoden så har den kanskje noe med at bilen gikk strømtom etter å ha stått stille en uke i jula da ? Batteriet er nytt. Og hvor sitter Controll modulen hen tro ? Uansett, microbryter blir bestillt og byttet, lodde klarer jeg fint etter noen år med rcbil som hobby. Det blir mange spørsmål ifra meg men VW og mekanisk veit jeg lite om, og da er det kjekt med ett forum har jeg skjønt... :)
  2. Da har jeg lest av koder og har fått feilkode 00668. Supply Voltage Terminal 30. Sporadic Open circuit. Noen som har vært borti dette og vet hvordan jeg reparerer dette ?
  3. Har denne på vei i posten , håper den funker.. :) New VAG405 ABS Code Reader OBD2 EOBD Handheld Scanner for Canbus VW Audi | eBay
  4. Har hatt noen tilfeller der jeg ikke får låst bilen med sentrallåsknappen på nøkkelen. Har byttet batterier i nøkkel uten at det hjalp. Men plutselig virker det igjen ca en ukes tid og nå virker den ikke igjen. Det er ingen reaksjon i blinklysene som normalt blinker når bilen låses/låses opp heller nå som bilen ikke lar seg låse med sentrallåsknappen på nøkkel.. La også merke til at da bilen stod ulåst med dørene igjen stod kupelyset på lenge, før det skrudde seg av og etter kanskje ett minutt gikk lyset på igjen. Slik fortsatte det av og på noen ganger før jeg til slutt satt takbryteren på OFF. Fikk ikke låst bilen med nøkkel grunnet fryst lås så vet ikke hvordan kupelyset eventuelt ville vært ved låst dør. Noen som har lignende problemer ? Kan det at kupelyset lever sitt eget liv og sentrallås som ikke virker med sender på nøkkel være samme feil ? Har jo hørt at låsekasser har vært dårlige på disse bilene, er det da slike syntomer som jeg har ?
  5. Jeg kan jo nevne at termostaten er byttet og temperaturen ligger stødig på 90 grader.. :) Men sleit litt med å få det vanntett ved monteringen og på tredje forsøk blei det en runde gumgum. Da ble det tett. Termostathuset er av plast og dette var blitt noe skjevt i pakningsflata og dermed var det vanskelig å få det tett.. Har i ettertid hørt at huset bør byttes med termostaten.
  6. Ahh... det forklarer.. Takk for den.. :)
  7. Stemmer at det er ett plasthus der ja. Men jeg syntes det ser ut som dette er vannslangen inn i motor og det er motsatt av det jeg er vant til fra andre motorer.. Men da er det vel bare å finne frem verktøyet til helga da.. :)
  8. Jeg har blitt lykkelig eier av en 2000 mod Golf 4 1.6L men trenger ny termostat da tempen ligger på rundt 70 grader ved normal kjøring. Termostaten er kjøpt inn men da denne skulle skiftes ble jeg usikker. Jeg er vant til at termostaten er å finne der vannet går ut av motor men på denne motoren ble jeg usikker og vil ikke demontere noe jeg ikke har pakninger til.. Kjølevannet går ut av motor i bakkant av toppen og inn i motor ved fremkant venstre side over/bak dynamo.. Så, er det noen der ute som kan fortelle meg hvor termostaten befinner seg..?
  9. Jups.. Rotoren er også byttet. Det første som slo meg når dette problemet begynte var at rotoren subbet imot kontaktpunktene i lokket. Det ser nemlig slik ut på kontaktpunktene, det blir ett svart slite/brennspor i dem. Men kontaktpunktene er støpt ned i lokket slik at det er plast i samme høyde som kontaktpunktet. Hadde rotor subbet ville det blitt slitespor i plasten også og det er det ikke. Noen har foreslått at det kan være for høy spenning i systemet men slikt aner ikke jeg hvordan måles. Jeg monterer ny O-ring og nytt lokk til uka og håper problemet kan være løst...
  10. Bumper denne opp igjen i håp om at det er noen der ute med erfaring med lignende problem. Gjorde i dag en liten "slipe over kontaktene i fordelerlokket" og motoren ble igjen "som ny" i trekkraft og gange. Sjekket over litt mer nøye denne gangen og oppdaget at O-ringen som tetter lokket mot topplokket var skadet og denne er bestillt ny. Da jeg likevel var på BO fikk jeg pris på nytt fordelerlokk og rotor.... 2700 kr koster dette. :scared:scared.. Er det noen som har erfaring med at man bør handle rotor og lokk hos BO istedet for andre leverandører grunnet kvaliteten på delene eller kan jeg forvente at når O-ringen rundt fordelerlokket, som egentlig ikke var mye skadet men ikke helt tett, blir byttet så er problemet historie ??
  11. Har hatt ett rart problem med bilen en stund. Fordelerlokket må byttes ofte, er på straks det 4. lokket iløpet av 30.000 km. Ved innsetting av nytt lokk går motoren helt bra men etter noen hundre mil begynner motoren og gå ujevnt, tilslutt blir bilen ukjørbar. Gjengansproblemet med fordelerlokket er at kontaktpunktene inne i lokket brenner ned akkurat der rotoren passerer. Plugger, kabler og coil er også byttet uten at det hjalp på problemet. Siste lokket har begynt å bli "brent" allerede etter 100 mil og nå begynner jeg å bli lei. Er det noen som har vært borti dette problemet før eler kan komme med gode tips så blir jeg happy.. :) Alle tenningsdeler er kjøpt på Torshov bil og lokket er prøvd i både Bosch og Delco.. Roger...
  12. Nå vet ikke jeg hvor stor skade du hadde på bilen da den ble lakkert men ifølge bildet og det du sier her ser det ut som at lakkereren har slipt ned døra og flekket ut fargen før han la klarlakk på hele døra. Og at flekkene du ser er ett resultat av at han har slipt for mye og igjennom den gamle lakken og ikke flekka på med farge før klarlakk..
  13. Dette kan vel egentlig slå begge veier. Jeg er ganske sikker på at du ikke forsikre annenmanns eiendom , bilen er jo registrert på forrige eier, og er det dyr skade kan forsikringsselskapet dekke seg bak dette og prøve å slippe unna.. Men samtidig kan det hende at ved at du spiller litt dum og snill og viser til en god historie om hvorfor du ikke har fått omregistrert bil, og det jo fordi du var sikker på at tidligere eier sendte inn salgsmelding og du gikk og ventet på nytt vognkort osv, så burde du nok få reparert bil.. Tror det ordner seg jeg... lykke til...
  14. Vel.. det kan ha litt med det å gjøre også men grunnen til at man bruker lys grunning på lyse farger osv er for å få full dekk på lakken ved færre lakkstrøk, noen farger har dårligere dekkevne enn andre så derfor gjør man dette. Men fremdeles må lakkereren legge på nok lakk så han vet at det blir riktig. Største feilen lakkerere flest gjør er å bare velge ett fargealternativ fra fargevifta etter lakkkoden og bare klasker på denne uten å sjekke dette nærmere. En dyktig lakkerer sprøyter en fargeprøve samtidig som han lakker bilen og dermed får han sjekket at fargen stemmer, at han ikke har feilblandet osv... pluss at han har muligheten til å justere litt på fargen eller blande ett annet alternativ og få lakkert riktig på ett forsøk. kjedelig å rive av maskeringa og kjøre bilen ut bare for å oppdage feil farge, slipe over, ny maskering av bilen og ny runde i boksen.. Og TRO meg, slik er det maaange lakkerere som jobber. Selv de som lakkerer for merkeverksteder...
  15. Ja hvis du slår deg til ro med det så er det jo greit men jeg syntes det var ett rart svar av lakkerern. Dem har sikkert en fargescanner tilgjengelig eller så skal han også klare å justere fargen "på øyet" ved å ha i noen dråper blått av annen nyanse osv. At det ikke er andre alternativer til fargen er ingen gyldig grunn for å levere fargeforskjell. Men du skriver også at det er mer forskjell på den ene siden og da blir det værre. Det betyr at bilen din er lakkert på en side og hvis lakken da ble blandet litt feil så blir det slike problemer som dette... Men for deg er jo dette en god grunn til å sette på kanaldeksler da, selv om det ikke fikser fargeproblemet. Hvis ikke du får lakkerern til å scanne fargen din på begge sider da.. hehe..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår