Gå til innhold

Little85

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Little85

  • Bursdag 07/27/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Sogndal

Little85's Achievements

  1. Var visst ingen problem dette heldigvis. Hadde ingenting å si om den vart sent omregistrert, forsikringsselskapet kan ikke ta hensyn til papirmølla hos biltilsynet. Eneste problemet var at bilen fikk skader taksert til nesten 60.000,- for en hjortepåkjørsel, og de vurderte å vrake den. Heldigvis fikk jeg overtalt dem til å reparere den! Takker for svar folkens!
  2. Har nettopp saumfart forsikringsvilkårene mine, men kan ikke se noe som refererer til min situasjon..
  3. Nå har du misforstått litt :) Bilen skal ikke vrakes, den har kun fått mindre skader, men skal bruke kasko på forsikring for å få dfen i stand igjen. Forrige eier har selvsagt sagt opp sin forsikring for lenge siden, mens jeg aktiverte forsikring i mitt navn ved kjøp av bil. Så skader vil jo forsikringen min mest sannsynlig dekke! Spørsmålet mitt, var mer om det kan forårsake litt problemer at bilen ikke er rukket å bli omregistrert fra selger til kjøper før krasjet? Vet at dette mest sannsynlig er en problemstilling litt i gråsonen av lover og regler, men er greit å forhøre seg hva folk mener! Du kan si at en lik problemstilling ville vært for enhver person som reiste og kjøpte seg ny bil, for så å krasje på veien hjem. Bilen må jo hjem, og det er ingen som tar bilen på henger.. Så hva skjer i de tilfellene der nykjøpt bil krasjes uten at den er omregistrert? Da tenker jeg jo selfølgelig at forsikring er i orden på kjøper før kjøp av bil, slik som i mitt tilfelle!
  4. Hei! Kjøpte bil for 2-3 uker siden, og har ikke rukket og omregistrert den pga. offshore jobb i mellomtiden. Kom hjem for 2 dager siden, og totalsmadret en hjort i går kveld. Forsikring har vært aktivert på meg med full kasko siden kjøp av bil, men omregistrering er ikke gjort enda siden jeg ikke har hatt tid. Dette blir gjort tirsdag 17.03, og takst av bil blir gjort senere enn denne datoen. Kan jeg få noen problemer her? Står jo at bil skal omregistreres 3 dager etter kjøp! Men er jo ikke alltid like lett å få til dette!! Fint om noen har litt info om dette!
  5. hehe tullinger :) Ja dette var jo til god hjelp! ABsolutt ingen som vet? heh
  6. Stasjonsvogn :) Finner dere det? Er drit om den er over 1600 kg :( noen tusenlapper opp det!!!
  7. Hei! Jeg lurer på hva vekt som står i vognkortet på 1999 modellen av Audi S4 med V6 motor og ein av dei største utstyrspakkane. Har sett noe på internett før, da var det tett oppunder 1600 Kg Grunnen til at jeg spør, er at jeg sparer mange tusenlapper på omregistreringa om bilen er under 1600 kilo eller over! Kan noen gi meg et kjapt svar? Eventuelt link til informasjonssider? Takker på forhånd!!
  8. Stygge saker... men hvorfor ryker turboene så lett på disse bilene og ikke på mange andre audier? Er folk så utrolig dårlige på å varme opp og kjøle ned turboene??
  9. Hei! Bilen din ser veldig fin ut. Og det er betryggende med turboskifte i og med at de er etter hvert mange som klager på turboene på disse bilene!! Personen med S4 MTM har vurdert og ta innbytte i min Toyota RAV4 D4D 2003 modell, gått 77.000,- Derfor er hans bil et lett valg. Ser at du er ute etter TDi, kunne bilen min vært potensiell som byttebil med et mellomlegg? Rekner med du skal ha noe rundt 330 for bilen? Har ca 50k å gå på mellom!
  10. Den er importert fra Tyskland ja, er betalt avgifter for de 310 hk`ene som er i bilen. ER en særdeles fin bil. Eneste jeg er litt redd for, er at turboene skal begynne å bli slitne etter 150.000km på høyere ladetrykk enn originalt!
  11. Med andre ord, den er så grisekjørt at jeg ikke bør kjøpe den? :)
  12. Jeg er veldig interessert i denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10671663&sid=xz6aiZ4Hb88486227 Men er redd for at turboene er begynt og bli slitne siden de har blitt kjørt på høyere turbotrykk fra dag 1 da bilen var ny. Bilen har en MTM Chip plassert i bilen da den var ny. 310 HK. Har lest om en person som nettopp har byttet begge turboene på sin S4 til en verdi av 40.000,- Den hadde også gått rundt 150.000,- og den var ikke chippet en gang. Dette er jeg litt redd for å oppleve. Har jeg noen god grunn til det? Ellers, ser bilen grei ut i annonsen? Veldig strøken synes jeg. Likte lyden jeg hørte på en del filmer på youtube :) V6 med effektanlegg var dritrå! Men slår ikke helt 2.2 5 sylinder!! :)
  13. Hei! Jeg lurer på om det er stor forskjell i motorlyden på de eldre s4 med 5 sylindra 2.2 motor og de nyere 2.7 6 sylindra motorene. Jeg ELSKER en trimma 2.2 5 sylindra motorlyd! Den er så herlig. Så jeg lurer på om jeg kan bli veldig skuffa om jeg kjøper meg en 2.7 biturbo v6 s4... Noen med peiling her???
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår