RasleRasle Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 (endret) Har nettopp pusset rust med en stålbørste på drill på skivene som var litt tildekt av rust og byttet klosser på bilen. Dette er foran. Ute å prøvde bilen en tur og nesten all bremseeffekten er borte. Pedalen føles også litt lav. Klossene er billig biltema dritt, men har da brukt dette før på alle andre biler uten disse problemene. Bilen er en koreaner. På den ene siden har det vært litt rustløser, (mulig jeg har sølt litt på skiven) men den andre siden har det vært knusktørt. Den drar heller ikke skevt, så jeg mistenker ikke dette. Sjekket nivå på bremseveske, og der var det breddfullt. Underveis i 'testingen' min matet jeg såpass med kraft på bremsene og ofte at det luktet svidde bremser. Så trykket på skivene er der helt klart. Men klarer ikke stive med hjula. Skjønner ingenting jeg. Tips? Endret September 2, 2012 av RasleRasle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Klossene står feil, caliperne er trege eller bremsestempelet er for langt fra klossene. Har du prøvd å pumpebremse endel ganger? Pleier å hjelpe. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 (endret) Pusset vekk rust på skivene? Høres ikke helt bra ut den metoden du brukte der.... Jeg ville nok heller ha kjøpt nye bremseskiver Endret September 2, 2012 av Thoka85 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Bremsevæsketanken skal heller ikke være full, den har et max merke. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 FØR du sier ''Biltema dritt'' så kan du forsyne meg passe på at du har montert de riktig først! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RasleRasle Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 (endret) En liten oppdatering.. De var natuligvis montert riktig vei. man hører hvis du har metall mot metall! Bytte skiver gjør jeg ikke da jeg må av med hele navet får å få dem av, og de er nye for to år siden men lite brukt. (derav rust) Demonterte igjen og dro over med vinkelsliper med drift på hjulet for å få en litt ruere overflate. filte klossene litt, og vasket alt med bremseveske. Så var det ut å prøve igjen, og de tok like dårlig. Etter noen ganske få nedbremsninger derimot begynte de og komme seg, noe de ikke gjorde sist, kjørte nesten en mil forrige gang. Tror nok problemet mitt var mye ruststøv som lå igjen etter drillen på skivene slik at friksjonen ble dårlig. Endret September 19, 2012 av RasleRasle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Hva vasket du med bremsevæske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RasleRasle Skrevet September 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Bremskiver og bremseklosser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Bremskiver og bremseklosser. :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Og hva er det du driver å pusser? Er det bremse belegget på skivene du prøver å gjøre blanke og fine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 vel, det normale å gjøre er å kjøpe nye skiver hvis de gamle er ihjelrusta. Og selvfølgelig nye klosser. Så vasker du skivene med rødsprit for å vaske vekk beskyttelseslaget. Tror ikke jeg ville vasket noe som helst med bremsevæske. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RasleRasle Skrevet September 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Og hva er det du driver å pusser? Er det bremse belegget på skivene du prøver å gjøre blanke og fine? Bremsebelegg på skivene? tulling. vel, det normale å gjøre er å kjøpe nye skiver hvis de gamle er ihjelrusta. Og selvfølgelig nye klosser. Så vasker du skivene med rødsprit for å vaske vekk beskyttelseslaget. Tror ikke jeg ville vasket noe som helst med bremsevæske. Som sagt _tidligere i tråden_ var de ikke ihjelrusta. (og jeg har nye klosser.) Forøvrig, dette funket som fjell. Mulig det er ugunstig, men så lenge bremsene bremser så er jeg fornøyd. Hva er det bremsevesken forøvrig gjør med skivene og klossene siden det er så utrolig dumt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Kan jeg få lov til å spørre om hvilke veier i Norge du kjører på og hvor? Sånn som du holder på tørr i hvertfall ikke jeg å ha deg i nærheten av meg i trafikken... Man "pusser" ikke bremseskivene med verken stålbørste eller vinkelsliper(!!) for å fjerne rusta, man kjøper isåfall heller nye! Man vasker ikke bremseskivene med bremsevæske(!!), det fins noe som heter bremserens til det! Du skriver at Toka85 er tulling, se etter i sømmene hva du driver med så finner du ut hvem som er tulling. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Bremsevæske ødelegger bremsebelegget på klossene. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg