Gå til innhold
Bilforumet.no

RasleRasle

Bruker
  • Innholdsteller

    105
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RasleRasle

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 12/11/1978

Contact Methods

  • Bosted
    VedSjøen
  1. RasleRasle

    2005 RWD Stikkakslinger foran?

    myyye mulig:) Skjønte ikke helt hvorfor det skulle være mansjetter på disse, men så var det også en hurtig titt. Får ta en nøyere titt.
  2. RasleRasle

    2005 RWD Stikkakslinger foran?

    Har anskaffet meg en RWD hikkas, 2005 mod d4d. En kjapp titt ned i motorrommet avslører stikkaksler med mansjetter på inn i noe som godt kan være en girkasse for alt jeg vet. Begynte å stusse litt, da jeg trodde det var bakhjulstrekk bil, og en kjapp titt på vognkortet sier jo at den kun har drift på en aksel, og en liten runde i snøen bekrefter dette. Hvorfor har jeg noe som ligner på stikkaksler foran?
  3. RasleRasle

    Rumling fra bakvogn.

    Det var lurt, skal forsøke dette
  4. RasleRasle

    Rumling fra bakvogn.

    Hm, prøvd med et annet sett dekk bak, men mulig kilden lurer meg, ikke alltid det er lett å høre hvor det kommer fra.
  5. RasleRasle

    Rumling fra bakvogn.

    Har en rumling i rundt 60 og mellom 100 og 110 som kommer bakfra når jeg kjører. Det er ikke turtallsbetinget, samme lyden med clutch inne eller ute, bilen er en Golf3 stv 1,9td. Ikke forskjell i uld ved svinging fra høyre til venstre. Noen som har noen gode tips til hva som kan være galt? Har prøvd å bytte med noen andre dekk uten resultat.
  6. Kjørte en hel dag i min w201. -88 i regnvær. Da jeg omsider kom hjem og stoppet, så stoppet vindusviskeren et stykke oppå frontruta. denne vinkelen blir større og større jo mer jeg bruker vindusviskeren, startet den dagen på ca 20grader, etter en lang tur i regn idag er vi nå på ca. 60 graders vinkel på ruta. Ergo begynner det å bli plagsomt å kjøre med. Når viskeren går, så lager den en perfekt 180 graders vifte og tar vekk alt vannet, så det er kun når den stopper at den ligger på feil sted. Når jeg starter, fortsetter den til bunnen og virker som vanlig. Hva er det som styrer dette? Er det mulig å justere, isåfall, hvordan?
  7. Hei, Har en 88mod 190d uten ac (naturligvis) der varmapparatvifta er gåen. (uten plastikkdeksler på sidene, altså lik 87. mod, ikke 89 mod. Har kjøpt en erstatning, men når jeg googlet litt bytte av denne, ser jeg at de alle er avbildet med to vifter på en motor, mens den jeg har kjøpt har bare en vifte på motoren. Noen som vet hvorfor det er to forskjellige? Er det AC som gjør det? Eller er det årsmodellavhengig? I den utgaven med to vifter, er det kun en motor, bare at viftene sitter montert på hver sin side av ankeret til el-motoren. Jeg tenkte jeg skulle fyre et spørsmål her først, det var litt kaldt ute idag, så jeg har ikke lyst til å ute å skru unødvendig. Min isolerte garasje med oppvarming er full av motorer og en bil uten motor, så 190'en er dømt til et liv ute om dagen.
  8. RasleRasle

    Elendige bremser etter bytte av klosser.

    Bremsebelegg på skivene? tulling. Som sagt _tidligere i tråden_ var de ikke ihjelrusta. (og jeg har nye klosser.) Forøvrig, dette funket som fjell. Mulig det er ugunstig, men så lenge bremsene bremser så er jeg fornøyd. Hva er det bremsevesken forøvrig gjør med skivene og klossene siden det er så utrolig dumt?
  9. RasleRasle

    Elendige bremser etter bytte av klosser.

    Bremskiver og bremseklosser.
  10. RasleRasle

    Elendige bremser etter bytte av klosser.

    En liten oppdatering.. De var natuligvis montert riktig vei. man hører hvis du har metall mot metall! Bytte skiver gjør jeg ikke da jeg må av med hele navet får å få dem av, og de er nye for to år siden men lite brukt. (derav rust) Demonterte igjen og dro over med vinkelsliper med drift på hjulet for å få en litt ruere overflate. filte klossene litt, og vasket alt med bremseveske. Så var det ut å prøve igjen, og de tok like dårlig. Etter noen ganske få nedbremsninger derimot begynte de og komme seg, noe de ikke gjorde sist, kjørte nesten en mil forrige gang. Tror nok problemet mitt var mye ruststøv som lå igjen etter drillen på skivene slik at friksjonen ble dårlig.
  11. RasleRasle

    Rekkevidde på vinter!

    Hei, Sitter å teller på knappene om jeg skal handle eller ikke. Jeg kommer til å pendle med bilen og ha en stasjonsvogn som bil nr. 2. Tur/retur jobb er 12 mil, og jeg har mulighet til å lade på jobb. Det jeg lurer på er følgende: På vinteren, når tempen bikker 10-20 minusgrader, hvordan fungerer bilen i praksis? Jeg har isolert garasje både hjemme og på jobb, så når jeg setter meg i bilen, er tempen på bilen sjeldent lavere enn 0 grader. Hvordan fungerer dette, er batterikassa isolert slik at ikke tempen på batteriene faller til 15 minus etter 10 min på motorveien?
  12. RasleRasle

    Elendige bremser etter bytte av klosser.

    Har nettopp pusset rust med en stålbørste på drill på skivene som var litt tildekt av rust og byttet klosser på bilen. Dette er foran. Ute å prøvde bilen en tur og nesten all bremseeffekten er borte. Pedalen føles også litt lav. Klossene er billig biltema dritt, men har da brukt dette før på alle andre biler uten disse problemene. Bilen er en koreaner. På den ene siden har det vært litt rustløser, (mulig jeg har sølt litt på skiven) men den andre siden har det vært knusktørt. Den drar heller ikke skevt, så jeg mistenker ikke dette. Sjekket nivå på bremseveske, og der var det breddfullt. Underveis i 'testingen' min matet jeg såpass med kraft på bremsene og ofte at det luktet svidde bremser. Så trykket på skivene er der helt klart. Men klarer ikke stive med hjula. Skjønner ingenting jeg. Tips?
  13. Hm, la merke til at den er elektrisk? Sjekket sikringen og den var det kontakt gjennom så da var det ikke det heller. Godt var det. Prøvde å kjøre 12V rett på sikringen, ingen lyd. Da koster det nok mer enn 100lappen å fikse, ergo det utgår. Permanent vifte it is.
  14. ThereIfixedit. Tok litt pakningsmateriale og presset under 'viskoseskiven' på viftesiden slik at den ble presset utover, og dermed treffer den 'viskosesiden' på motoren. Ulempen er at vifta går hele tiden, men er det ikke det man har termostat til? Vi kjører på.
  15. Takk for gode tips! Skal ta av vifta og kikke på den. Satt meg som mål å bruke så _lite_ kroner som mulig på bilen:=) Målet mitt er å ha den i to år til, jeg kjører 40.000 i året. og så langt ser regnestykket helt utrolig bra ut. (etter ca. 50.000 kjørte km.) Ikke brukt ei krone på annet enn oljebytte hver 10.000, samt dynamobørster til 120 kr. Med en innkjøpspris på 10.000 er ikke det verst.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.