Gå til innhold

Fusking/dårlig pådrag.

Ranger emnet


300benz

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Har såkalt eit problem med golfen. Den e rett og slett vrang med meg! Ved gasspådrag i lave turtall så er den veldig daff, føles ut som om den får for mye bensin eller noe. Drar på i andre og når eg kommer opp til rundt 3000/omdr så napper den litt og rykker så plutselig skyter den fart igjen. er på en måte som om pådraget stopper opp litt, og så skal den fuske litt og så skal den skyte fart igjen,ikkje minst med det så går den ikkje skikkelig på tomgang når den er kald, må holde den i noen sekund og så holder den seg. smeller litt gjør det og .

 

Begynner og bli mektig irritert på dette problemet da eg ikkje finn ut av det, og håper på noen som har peiling kan komme med noen forslag på ka som kan vær galt : )hehe.

 

 

Har sjekket/byttet

 

Plugger,fordeler,rotor, sjekka alle vacuumslanger og innsug for falskluft, bensinfilter,rensa gasspjeld (den tikker faktisk når jeg sløkker bilen?!)

 

 

Om det er noen hjelpsomme karer eller jenter med tips her so hadde det vært flott :):tannløs:

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde samme problemet. Ga mye gass, men VELDIG lite respons. Så slapp jeg opp gassen igjen, og ga på bittelitt og da kom den som en kule. Sleit også på tomgang.

 

Usikker på hva delen heter, men den sitter på innsuget. Gjorde hvertfall det hos meg.. Er en føler til forgasseren (eller hva det nå enn er på G3) som sitter på en litt stor del under selve innsuget.

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på forklaringa di. men kan ta bilde imåra så du får sjå.. Luftmengdemåler kal vær grei, slokka når jeg nappa ut kontakta.

 

Om du kommer med en litt bedre forklaring skal eg rett ut og sjå Anders :)

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisann:)

 

Etter en lang feriering i utlandet har eg no komt tilbake og prøver og finne ut av problemet på bilen..

Den vil fortsatt ikkje gå skikkelig som den skal, går snart tom for ideer. Vet at det er noe galt med tenningslåsen, at jeg må presse inn nøkkelen for at den skal starte, men skal ikke ha noe å si. Når bilen er kald går den ikke skikkelig på tomgang, må holde den i noen sekunder før den stabiliserer seg. den går skikkelig ræva på 1000-3500omdr, føles ut som om den kveles, rykker og napper.

Eg skal ôg nevne at det smeller en del i eksospotta, og lukter bensin når jeg står i ro.

 

Er det noen som har mer ideer eg kan sjekke ut ? like før jeg trilla heile bilen på sjøen!

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket bensintrykket på fuel trail, er vel 3 bar regulator på din? Selv om motorgange endres når plugg til LMM tas av så betyr ikke det dermed at LMM er i orden. Jeg tipper det er LMM som er årsaken til problemet ditt. Sjekk også temp-giver til ECU (selv denne ikke kan forårsake dine problemer) og at TPS gir ut et lineært signal.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM = Luft Mengde Måler / Luft Masse Måler evt MAF = Mass Air Flow sensor. Nr. 6 på bildet under.

 

image.aspx@mdl=138&unit=6AA002DE

 

 

Har du ADZ-motor så står temp-giver til ECU (Electronic Control Unit) på vannflensen montert på siden av motoren, altså peker mot fronten på bilen. Er en svart giver med en gul ring.

 

118982410.jpg

 

Ikke helt sikker på om din motor har TPS (Throttle Position Sensor) men tipper det. Står montert på undersiden av selve gasspjeldet med en kabel/plugg tilkoplet. Har desverre ikke tegninger/underlag ang dette på ADZ.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang og sjekke om TPS er i orden. Regner med at TPS ligger på gasspjelde, så jeg skrudde av gasspjeldhuset og tenkte at jeg skulle ohme kontakta for og se hvilke verdier jeg får. (Rett meg om eg tar feil). Men hvilke verdier er satt på ADY motoren og hvilken pinner jeg skal måle på? .. [ATTACH]33197[/ATTACH][ATTACH]33198[/ATTACH]

Merdedes-Benz E200 / solgt

Mercedes-Benz E230 /solgt

Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil

Vw Golf 3 / In action

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår