Gå til innhold

Min Golf GTI :>

Ranger emnet


Robin1994

Anbefalte innlegg

fant ut idag at ABS bremsene mine ikke fungerer (prøvde å bråbremse på snøen/isen men hjula låste seg og bilen sklei bortover veien), og at ABS lampe og airbag lampa ikke var koblet til kontaktene i det hele tatt! så nå er dem koblet til men dem bare lyser hele tiden, så her må det være noe galt, eller hva? :S ble litt forbanna når jeg så at lampene ikke var koblet til :/

 

skal prøve å få en kompis til å se på dette da han vet mer om elektronikk osv enn meg senere ikveld kanskje

[ATTACH]34497[/ATTACH]

post-59896-13804854607362_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS bremsene virker jo ikke i det hele tatt :S virker dem igjen da om det er en sikring som er gåen? :S

 

Bilen går for salg/bytte når jeg har fått ordna ABS og Airbag, festa eksospotta og fått låst opp bilen pga lås har frosset fast så ingenting funker for å få åpnet bilen. dumt men nå er jeg så lei denne bilen, var et dåli kjøp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan da ikke være så dårlig? Jeg har kjøpt en Vr6, som ga mekanikeren hos NAF personlig rekord på antall nedskrevne feil, og jeg kunne ikke hatt det bedre :D

 

Det er en fin bil.. Synd å skulle se den gå.. :/

Jeg hadde også et punkt hvor jeg var drittlei GLen min, men jeg er dritglad jeg ikke kvittet meg med den ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selg da :)

 

Var møkklei alt som heter Golf jeg også en periode her, og fikk i tillegg et bra bud på bilen så jeg hadde jo tenkt å ta lån og kjøpe en nyere bil. Men la det fra meg, så nå sparer jeg heller penger, kjører Golfen i MAX 2 år til og satser på at jeg har råd til å kjøpe meg en ganske ny bil da :)

 

Bare du får byttet ut alt som er galt, så er det jo så digg å endelig kunne vite at den er 100% :) er bare å stå på som faen, banne og skrike til du blir gærn så ordner alt seg tilslutt :) vi har så lite "prosjekt"tråder på G3 forumet, så må holde de som faktisk prøve i gang! :)

 

Hadde vært synd :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se på det med sikringer imorgen

 

Men, noen som ha vert borti at alle 4 elektriske vinduer plutselig åpner seg av seg selv når man drar ut låsesylinderen på passasjersiden foran og skrur en skrue el noe inni der låsesylinderen skal være? får ikke opp vinduene igjen og dørhåndtaket på innsiden på førersiden ikke kan åpnes innenifra? og låsen på utsiden på førerdøra ikke vil låse el låse opp?

 

så mye styr med bilen min nå, skjønner ikke det her asså >:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du må først av med dekket ditt, og deretter må du av med kalipper og bremseskive. Under der er det en "hullete" skive på navet, som spinner med hjulene. På andre siden av denne firkant-hullede skiven sitter ABs-sensoren. Du kan ikke ta feil idet du tar av bremseskiven ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har en del elektrisk feil, ta en lørdagskveld der du legger helt ny jording! Bytt ut og forsterk jordingen i bilen din overalt der du kan (spesielt mellom batteri og chassis. Gå over alle jordingspunktene du kjenner til (i chassiset), koble dem fra, puss ordentlig rundt dem, og skru på plass. Eventuelt bytt hele kabelen fram til komponenten den går til ;)

Dette kan fikse utrolig mye! Bilen til kompisen min startet ikke (dette var da min feil, men det trenger vi ikke fokusere på :) ). Da var det bare å legge ny jording fra batteri til motorblokk, så fungerte den helt fint igjen! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår