92anders Skrevet Oktober 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Må jo nødvendigvis ikke være en stor ulykke da :) Panseret på min er skakt, vet ikke hva det kan komme av heller :p Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 hmmm, får se hva jeg gjør, men retta opp blir den uansett, grillen min får jo ikke noe plass ytterst hver side så må ligge å skrape imot framskjermene, kan jo være hardt skadd og dåli retta opp igjen, men tviler :) men takk allikevel gutta :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2012 fant ut idag at ABS bremsene mine ikke fungerer (prøvde å bråbremse på snøen/isen men hjula låste seg og bilen sklei bortover veien), og at ABS lampe og airbag lampa ikke var koblet til kontaktene i det hele tatt! så nå er dem koblet til men dem bare lyser hele tiden, så her må det være noe galt, eller hva? :S ble litt forbanna når jeg så at lampene ikke var koblet til :/ skal prøve å få en kompis til å se på dette da han vet mer om elektronikk osv enn meg senere ikveld kanskje [ATTACH]34497[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ventoTD Skrevet Oktober 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 sjekket sikringer til ABS og AIRBAG da, kan hende dem er gåen også Siter Kärleken växer inte på träd, den byggs i Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 ABS bremsene virker jo ikke i det hele tatt :S virker dem igjen da om det er en sikring som er gåen? :S Bilen går for salg/bytte når jeg har fått ordna ABS og Airbag, festa eksospotta og fått låst opp bilen pga lås har frosset fast så ingenting funker for å få åpnet bilen. dumt men nå er jeg så lei denne bilen, var et dåli kjøp :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Oktober 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Den kan da ikke være så dårlig? Jeg har kjøpt en Vr6, som ga mekanikeren hos NAF personlig rekord på antall nedskrevne feil, og jeg kunne ikke hatt det bedre :D Det er en fin bil.. Synd å skulle se den gå.. :/ Jeg hadde også et punkt hvor jeg var drittlei GLen min, men jeg er dritglad jeg ikke kvittet meg med den ;) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 du tror ikke den er så dåli men jo. :/ ja er jo en fin bil, men er så lei :( har ikke peil på hva neste bil blir, men mulig, vento, bmw e34, merc e300 td Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92anders Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Ikke selg da :) Var møkklei alt som heter Golf jeg også en periode her, og fikk i tillegg et bra bud på bilen så jeg hadde jo tenkt å ta lån og kjøpe en nyere bil. Men la det fra meg, så nå sparer jeg heller penger, kjører Golfen i MAX 2 år til og satser på at jeg har råd til å kjøpe meg en ganske ny bil da :) Bare du får byttet ut alt som er galt, så er det jo så digg å endelig kunne vite at den er 100% :) er bare å stå på som faen, banne og skrike til du blir gærn så ordner alt seg tilslutt :) vi har så lite "prosjekt"tråder på G3 forumet, så må holde de som faktisk prøve i gang! :) Hadde vært synd :) Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ventoTD Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 ja kan koble ut ABS med sikring ja.. gjorde hvertfall det da jeg hadde glattkjøring på kjøreskolen husker jeg.... ellers så kan det å være noe gåene abs følere også Siter Kärleken växer inte på träd, den byggs i Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Tror at når lampene lyser betyr de at følerne må renses/byttes.. :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 må prøve å se om det er en sikring som er gåen eller en føler det er noe galt med, men tror det går for salg uansett :/ kjedli men. skal kjøpe litt større bil så har mer plass osv til ting, men kanskje det blir Golf Stv syncro om jeg finner , vet ikke, men mest sannsynelig så blir det RWD og diesel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet November 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 skal se på det med sikringer imorgen Men, noen som ha vert borti at alle 4 elektriske vinduer plutselig åpner seg av seg selv når man drar ut låsesylinderen på passasjersiden foran og skrur en skrue el noe inni der låsesylinderen skal være? får ikke opp vinduene igjen og dørhåndtaket på innsiden på førersiden ikke kan åpnes innenifra? og låsen på utsiden på førerdøra ikke vil låse el låse opp? så mye styr med bilen min nå, skjønner ikke det her asså >:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet November 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Da har vinduene kommet opp igjen, fant ut at det bare var en løs sikring :) Men abs og airbag lampe lyser fortsatt, mulig jeg må få rengjort den abs sensoren (fått tips om det) mn hvor ligger den? Må vel liggen en plass ved framhjula? :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Vel, du må først av med dekket ditt, og deretter må du av med kalipper og bremseskive. Under der er det en "hullete" skive på navet, som spinner med hjulene. På andre siden av denne firkant-hullede skiven sitter ABs-sensoren. Du kan ikke ta feil idet du tar av bremseskiven ;) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Siden du har en del elektrisk feil, ta en lørdagskveld der du legger helt ny jording! Bytt ut og forsterk jordingen i bilen din overalt der du kan (spesielt mellom batteri og chassis. Gå over alle jordingspunktene du kjenner til (i chassiset), koble dem fra, puss ordentlig rundt dem, og skru på plass. Eventuelt bytt hele kabelen fram til komponenten den går til ;) Dette kan fikse utrolig mye! Bilen til kompisen min startet ikke (dette var da min feil, men det trenger vi ikke fokusere på :) ). Da var det bare å legge ny jording fra batteri til motorblokk, så fungerte den helt fint igjen! :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg