Gå til innhold

Min Golf GTI :>

Ranger emnet


Robin1994

Anbefalte innlegg

Gratulerer med lappen! :-)

 

Det at det nøkker kan tyde på fuck i tenningen - Hvilke turtall er det snakkom?

 

Det kan også være falskluft.. Nå vet jeg ikke hvor GTI-motoren har vaakumslaner, men du burde gå over dem alle for å sjekke.

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det :)

 

turtallet ligger mellom 2 og 3 000 omdreininger. men det er noe med bilen når jeg starter den også. den sliter litt med å få starte, vrir om nøkkelen og den går opp til 900 omdreininger og detter ned til nesten 0 også bygger seg kjapt opp til 900 igjen. kan det være noe sammenheng mellom de to problemene her? :S har 0 peiling på motor osv så hehe :)

 

da må jeg få med en kompis å se på slanger osv i helga :)

 

men takk for svar da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det falskluft som gir de symptomene dine.

Spesielt ved kald motor (oppstart) siden motoren er mest sensitiv for falskluft da!

 

Jeg har ikke kompetanse nok til å hjelpe deg med feilsøking, men jeg har loket nok på forumet her til å vite hva som foresaker trøbbel på Golf 3! Lag en ny tråd, der du spør om hjelp til feilsøking etter falskluft på en "*DIN MOTORKODE* GTI-motor" :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil!

 

Men det må nå være den mest gudsforlatte bensinstasjonen noensinne.. :p

 

angående stickers, så burde du sjekke her:

VELG OG VRAK

http://www.tunerstickers.com/

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:p synes det va en "tøff" gammel bensinstasjon. kjørte forbi der når jeg kjørte opp med sensor forrige uke og kom på at det stod en gammel kadett der også så måtte innom der en tur idag og ta et par bilder og titte litt rundt. liker slike gamle nedlagte stasjoner/verksteder :p

 

okay, ska sjekke ut den sia der :)

 

tror faan meg jeg må ha nye dekk på bilen også :C sku kjøre hjem ei vennine istad og merka at det dro kraftig til høyre og vibrerte veldig i rattet så stoppet og gikk ut å så at felgen var nesten ned på asfalten -_-' veldig flott det...men men om det blir nye dekk så bestiller jeg ifra dekkonline.com. billig som faan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si punkterte for idag så er det fortsatt luft i det etter at jeg fylte opp igår kveld :S er noe mystisk me dekkene mine. noen ganger så er det bare 1 dekk som har lite luft og neste dag så kan det være 2dekk på motsatt side som har lite luft :S

 

er nå luft i dekket nå X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha punktert, i den form at du har en liten rift i dekket (dekkene) om de er gamle. står du parkert akkurat riktig så blir de lukket av vekten og trykket og kansje åpnet et annet sted. Det skjer av og til. Ta dem av og spray en blanding av salo og vann rundt hele dekket mens det er i fri luft og sjekk etter bobler. Fjuskingen din er 99% garantert fra lambda, du kan jo fastslå det den siste 1% ved og koble fra lambda ledningen og sjekke, bilen bruker litt mer bensin men den går ohh så mye glattere om denne er råtten.

 

Lykke til!

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan være noe slikt du sier der. dekkene bynner å bli noen år nå regner jeg med men dem holder siste sesongen her nå før det trengs nye dekk.

 

mn jeg er usikker på om hvor lambda'n sitter på GTI motor. sitter den på eksosmanifold eller i eksosanlegget under bilen? på verksted så sto dem å fiklet med en kontakt ned ved eksosmanifoldet men dem sa ikke hva det var :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve sonden sitter nok enten i grenrøret en plass (bak motor mot torpedovegg) men høyst sannsynelig på avgassrøret under bilen.

Selve kontakten sitter i nærheten av luftboksen, jeg har gjort om alt i motor rommet, men så vidt jeg husker så sitter den i hvertfall på denne platformen et sted (venstre side når du står foran der)

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår