Gå til innhold

Murne

Bruker
  • Innholdsteller

    69
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Murne

  • Bursdag 12/26/1986

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Avdelings leder
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    T-t: Listen er lang ;)
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Murne's Achievements

  1. Klarer du deg uten dørtrekk noen dager så legg glassfiber, dempe matter hjelper svært lite der høytalerne er montert i dørtrekket. Kansje en bedre løsning er og se hvor vidt du kan montere noen mdf ringer fra baksiden inn i dørstålet for og stive opp rundt høytaler montasjen, da er det greit med et par demper matter for den lille resonansen som er igjen.
  2. fult mulig og bruke en g60 til gode tall. 60-70hk er gode tall mener nå jeg.Noen har hentet mer. g60 på vr6? nekter og tro at den klarer lever nok luft til ikke og være en stopper der., så om du finner den tråden blir ihvertfall jeg nysjerrig.
  3. De (store) kontaktflatene pleier og være store fordi di skal føre en stor mengde strøm, skal du skjekke at releet får strømmen det skal så bør du sette en pinne på en stor kontakt flate og den andre pinnen på multimeteret til gjord en eller annen plass. Siden skjekker du en av dem små, usikker på hvem men det skal være den som gir styrestrømm til releet. her gjør du det samme med gjord men må få noen til og vri om nøkkelen for og få strømm der. Får du ikke strøm på den første flaten du sjekker så bytt til den andre, kun en av de 2 store eller 2 små vill gi deg spenningsmåling, men husk og ha den andre pinnen på multimeteret til gjord.
  4. selve sonden sitter nok enten i grenrøret en plass (bak motor mot torpedovegg) men høyst sannsynelig på avgassrøret under bilen. Selve kontakten sitter i nærheten av luftboksen, jeg har gjort om alt i motor rommet, men så vidt jeg husker så sitter den i hvertfall på denne platformen et sted (venstre side når du står foran der)
  5. Du kan ha punktert, i den form at du har en liten rift i dekket (dekkene) om de er gamle. står du parkert akkurat riktig så blir de lukket av vekten og trykket og kansje åpnet et annet sted. Det skjer av og til. Ta dem av og spray en blanding av salo og vann rundt hele dekket mens det er i fri luft og sjekk etter bobler. Fjuskingen din er 99% garantert fra lambda, du kan jo fastslå det den siste 1% ved og koble fra lambda ledningen og sjekke, bilen bruker litt mer bensin men den går ohh så mye glattere om denne er råtten. Lykke til!
  6. Noen som har et recaro interiør fra en g3 stående for salg noen plass? Ta kontakt på: 466 38 530
  7. Har du fortsatt dette? Fint om du kan kontakte meg på 46638530
  8. Problemet med disse distriktene, er at vi "entusiaster" og dem med glede for bilverden er en utdøende rase. Det er flere år siden miljøet var godt og fylt med aktivitet. Jeg skal til og med inrømme at jeg selv heller ikke har vært den mest aktive de siste årene rett og slett pga mangel på interesse ettersom tilstandene i disse byene sakte døde ut. Det beste forslaget jeg kan gi er og prøve og få til et sammarbeid med en lokal foretning Dekk1 etc, Da disse ser ut til og trekke til seg mer av den Skaren man leter etter en bare et tilfeldig utkast om byråning. Det er mange muligheter og jeg håper virkelig jeg ser en oppdatering her etter sigende da vintern som sakte er på vei.
  9. Hei igjen. Regkjede har vel liten sannsynelighet for og "hoppe" over, hvis kjede\drev strammer er så slitt er det mange andre alvorlige feil som også ville ha oppståt kan jeg tenke meg. Det kan så klart være gal timming så er du neve kyndig nokk skrur du bare av topplokket og ser hva somforegår og tar en ny timing. Ellers ville jeg åpnet denne boksen som pluggene er koblett til har vært borti både gjennomslag og irr i denne før Og sist men ikke minst tilbake til dysene. Få dem ohmet eller rett og slett bytt på s2 og s5 og se om det hjelper på noe.
  10. lyse plugger? Bare et skudd i blinde men dysene dine? Prøv og få lånt deg noen av samme kaliber. puss ren pluggene sjekk åpningnen juster om nødvendig og kjør igjen. Skjekk hvilke plugger som er fuktet og hvilke som er tørre. Lokaliser problemet til hvilket sylindre det er snakk om. sjekk disse pluggene for gnist. Er det gnist mangler du bensin, så prøv og få erstatet dysene til de respektive sylindrene. Jeg tviler på at du har klart og koble plugledningene feil om du har orginale. det er rimelig tydelig hvilke som skal hvor, Men skjekk dette også mens du er i gang ;) Lykke til
  11. Med tanke på at dette er i sammarbeid med dekk1 så er det vel aktuelt at det holdes under åpningsperrioden som er mellom kl8 og 15 på lørdag er det? Mulig arrangør bør komme med en sikker tilbakemelding.
  12. Jaggu er det like morro hver gang en stikker innom her og hører folks teorier. en k03s er ikke en del større en en valig k03 turbo Man kan skvise noen få hester mere ut av den ja, men en del større er og være brutalt opptimist. Hvem på vacn som sier en fmic er dødfødt på et nogen orginalt oppsett aner virkelig ikke stort. Alle som hvet hvor den orginale smic'en sitter og hvordan det ser ut rundt denne skjønner fort at omtrent alt vil bli en forbedring. I tilleg til trykkrøret som ligger klemt under fangern og som ofte har fått seg en enda mer sammentrykt profil via litt grisekjøring etter og ha senket bilen. I tilleg klarer ikke smic'en og kvitte seg med varmen etter et par gasspådrag og i noen tilfeller er det så ille at man faktisk kan merke det på bilen. Og tenker man da også på at varmen som utvikles i en ko3/k03s/k04 turbo er ekstrem ved noen chip programmer så høres kansje ikke den effekten man får av en fmic så dum ut? Så end of line en fmic oppgradering på en chippet bil er absolutt verdt det. Samme om du har en 03 eller 04 turbo, 195 eller 240hk.
  13. Simons anlegg så lenge vi snakker om 2,5" hele veien med kun bakre lyddemper og kat gir en helt ok tung lyd ved pådrag. Noe effekt utover det du fikk ved og gå over til 2,5" får du ikke av og fjerne midtre lyddemper. Fjern kat og kjør med kun bakre lyddemper om du har den orginale turboen. "Når det gjelder simons så har de en tendens til og brenne ut etter 2-3 år så ikke kast de lyddemperne du fjerner.. Det kan fort bli for mye av det gode
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår