Gå til innhold

Lav during i forstillinga

Ranger emnet


jorock

Anbefalte innlegg

Jeg har en lav dyp during i understellet på min passat stv 07 mod.

Det er slik lyd som oppstår når man kjører i mye kjettingspor bare mye lavere.

Når jeg bremser så forsterkes lyden litt.

Har hatt bilen på kontroll og der fant de ingenting(untatt 1 def hjullager foran som er skiftet)

 

Er det noen som har hvært borti noe lignende? Jeg tenker hjullager eller drivaksling.

 

Vurderer å kjøre bilen til nabobyen for å få en ny kontroll på undestellet ettersom at de ikke finner noe.

 

det er første passat 3c jeg har prøvd men tviler på at det skal være slik. (den bråker jo myyye mere en min forrige bil. mondeo stv 04 mod med 365000km på telleren)

 

Alle svar/synspunkter mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden kommer uansett hvilken vei jeg svinger og som regel så vil jo lyden forsterkes ved sving når man har et defekt hjullager. Men det kan jo selvsakt være fra bil til bil.

 

Verkstedet skulle jo ha oppdaget det hvis det var defekt hjullager da de oppdaga feil på andre siden (jeg opplyste de om hvilken side jeg hadde ulyd og det var motsatt side av det hjullageret jeg fikk skiftet) og når jeg hentet bilen så var det såvidt jeg hørte forskjell på den siden det var skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt :)

 

Opplever nemlig en sånn lav durelyd i min Vectra også, men denne forsterkes når jeg svinger til venstre og forsvinner nesten når jeg svinger til høyre. Kan jeg da gå ut i fra at det er et hjullager som begynner å synge på siste verset?

 

EDIT: Lyden blir høyere dess fortere jeg kjører, men er ikke proporsjonal med turtall eller girvalg, så jeg er rimelig sikker på at dette er noe med rullingen å gjøre. :)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt :)

 

Opplever nemlig en sånn lav durelyd i min Vectra også, men denne forsterkes når jeg svinger til venstre og forsvinner nesten når jeg svinger til høyre. Kan jeg da gå ut i fra at det er et hjullager som begynner å synge på siste verset?

 

EDIT: Lyden blir høyere dess fortere jeg kjører, men er ikke proporsjonal med turtall eller girvalg, så jeg er rimelig sikker på at dette er noe med rullingen å gjøre. :)

 

Det er nok ganske så sikkert at det er hjullageret som er defekt på din bil ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår