Gå til innhold

Feilmelding på kjørecomputeren!

Ranger emnet


Vegardv

Anbefalte innlegg

Hei!

På min 96' Audi A8 så får jeg opp feilmelding på kjørecomputeren, noe som kan ligne på et håndbrekk-merke (sirkel med utropstegn i). Har kjørt diagnose på bilen, og feilmeldinga er "Rele til magnetventiler til ABS". Selvfølgelig virker ikke ABS-bremsene ettersom systemet ikke er intakt.

Er det noen andre som har vært borti lignende feilmelding/problem?

 

Det som er irriterende er at det konstant står å blinker, og jeg får ikke fjerna det. Har noen noe tips om hva som skal gjøres (bortsett fra å bytte rele) for å få fjerna den meldinga? Er ikke noe supertriks man kan gjøre, noe likt "ctrl alt del"-opplegg, bare for bil? Har prøvd å fjerna meldinga via diagnose-apparatet men det gikk selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei..! Du må ikke si at det kan være noe annet, for da blir jeg gal i hodet! Greide endelig å lokalisere hvor disse releene var, men det må jo selvfølgelig bestilles fra utlandet til en dyr penge. Er ikke sikkert det er releene det er noe galt med, selv om jeg får opp på diagnosen at "Rele til magnetventil til ABS" allikevel??

Jeg tror jeg snart kjører bilen på moloen, æsj, nå ble jeg frustrert! Men hei, takk for hint og link anyway! Kjekt å vite om det ikke er releene det står på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan være relé som er defekt, men det kan også være brudd på forbindelse frem til relé. Skjønner ;)

Hadde du skrevet ned hele feilkoden du fikk så hadde det vært litt enklere ;) Enten open circuit, intermittant, short to ground osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår