lf.elstad Skrevet Februar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 (endret) UHeisann! Har en audi a6 1996, 2.5 tdi ael 140 hk, Quattro. med chip, 2.5" eksos. Nylig overhalt med reimbytte og alle andre deler dette innebærer, topp er også overhalet med alt av pakninger og div. Har letet en god del og finner lite god info eller gode tips eller andre prosjekter.. Har lyst til å trimme motoren min noe mer.. (rundt 250 hk og 500 nm Skulle vel være innenfor den realistiske verden) Så evt planer er da -Turbobytte, (kkk24 passer vel rett på, men får vel sen spool up?) -Større dyser, (pp764, hvor mange hester kan disse levere til?) -Strre FMIC ( åpent for alt av forslag, men skulle hatt noe som passer i frontfanger?) -Mulig annen manifold for bedre flow, evt få laget en selv? -3" eksos fra dp.. -Og mapping/omprogrammering... Må evt elementer i dieselpumpe byttes ut til større? mener å ha lest at orginale elementer holder til rundt 300 hk? 6 trinns S manuell kasse skal vel holde til godt over 700 nm.. men trenger vel en sinter klutsj... Setter pris på alt av tilbakemeldinger og tips :) Edit: Har muligens en kkk 26 for hånd, men mistenker den blir i største laget? med tanke på k24'n allerede vil lade seint iforhold til k16? vil f.eks rs2 manifold passe på denne blokka? Endret Februar 29, 2012 av lf.elstad Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Dårlig med respons her.. Ingen som har noe å konme med? Turbo er kjøpt, ble en k24 7000:-) Noen som har, eller har tips til en høvelig eksos temp måler ? Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 får bedre respons på vacn forumet! der er det litt mere eksertise innafor sånt Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 ja har skrevet der også, men tenkte det sikkert kunne være noen skaller med litt generell peiling her også, hehe :P Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Konkrete svar på dette får du mest (og best) hos de som driver med dieseltrimming ;) Sinter-lamell er i mange tilfeller ikke videre kjørbart - bare en tanke ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Mars 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Du bør vel også kvitte deg med dobbelmasse svinghjulet ditt tenker jeg, det vibrerer kraftig langt før 200hk (jeg har bare chip og pp764 og det vibrerer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Jepp, er planen. Noen som vet hvor jeg kan ta enkeltmassesvinghjul fra? Og evt om noen har en clutch pakke å anbefale?:-) Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
la7ija Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Hei C4 AEL har 240mm clutch med vanlig gammeldags svinghjul. Dualmasse kom på nyere modeller. har teste sinterclutch. nydelig å kjøre med, men ! ved lavt turtall rister motorn såpass at du knekker synk-ringene på inngående aksel i girkassa. 3. opg 4. giret. holder en måned eller noe. MÅ ha clutch med fjæring. ( byttet synkringer her mange ganger før e gikk tilbake til normal clutch) Dette gjelder da 1,9 TDi med 2004-6trinns. K24 er ypperlig til en 1,9 liter TDK med cooler, så iallefall ikke for stor hos deg. 25 lb/min 1,6 bar boost, 200 hk ? K24 vil nok virke fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Hmm, er quattro da.. 6 trinns. Mener bestemt denne har dobbelmasse. Da stort sett alle tråder om trimming av denne bilen har innebært bytte til singelmasse, da dobbelmasse ikke holder alt dreiemomentet som oppstår til slutt. Lest meg til at noen eller alle med motorvariant AAT har singelmasse. Er ikke for stor nei.. Kunne hatt større, 5 syl produserer jo mer luft enn 4 syl 1.9 tdi. Får nok mer enn 200 hk ved 1.6Bar med resten av delene. Ligger bla en video på youtube der en kjører 1.5 , samme motor, 252 hk på dyno. Er bra sikker på det er samme turbo. Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 AEL har nok dobbelmasse ja, og sen AAT har også dette (min '97 AAT har dobbel). Tror det er flere som bytter til enkelmasse fra AAT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Jepp, fleste (flesteparten 100?) AAT har enkelmasse, og AEL har dobbelmasse. Mange bytter til AAT enkelmasse ved trimming :) Men som sagt, når man har enkelmasse svinghjul så bør man ha fjæret clutchlamell. Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5cyltdi Skrevet Mars 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2012 jeg har enkelmasse til salgs, 500nm får du me pp764, k24turbo og remap. sjekk ut tdiclub.com for tips og triks, motoren tåler fint 300hk før du må gjore noe særlig, men over de bør du bytte til arp bolter i bunndel av motor, er de som er de svakeste punktet. flere gærne finner me 350+ i caraveller å div:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 okei, fra hvilken bil er det svinghjulet da? ja er det jeg tenker, bare med hakket større dyser, pp520 race :) Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5cyltdi Skrevet Mars 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 okei, fra hvilken bil er det svinghjulet da?ja er det jeg tenker, bare med hakket større dyser, pp520 race :) Den er fra en Audi 100 2.5 tdi:) såppas ja:p har du tenkt til å ha den røykfri el med svartrøyk?:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 skal ha for det? næ svartøyk er vel ikke til å unngå:p kommer vel an på tuninga det:) blir vel å ryke hvis man gir bånn fjøl før turbotrykk iallefall... hehe :) skal jo ryke litt av trimma dieseler.. Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg