Gå til innhold

lf.elstad

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lf.elstad

  • Bursdag 11/09/1992

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6 C4 Q
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    blikkenslager
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip
  • Fylke
    nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Mosjøen

lf.elstad's Achievements

  1. okei, min ryker bare litt når den får litt turtall. har bare chip og org dyser, 2.5 toms de-catta eksos :) Ja har tilgang til dysetester iallefall, men får se etterhvert:) Svinghjulet ja, vet om en vraka AAT hos den lokale bilopphuggeren, så skal høre der først :)
  2. skal ha for det? næ svartøyk er vel ikke til å unngå:p kommer vel an på tuninga det:) blir vel å ryke hvis man gir bånn fjøl før turbotrykk iallefall... hehe :) skal jo ryke litt av trimma dieseler..
  3. okei, fra hvilken bil er det svinghjulet da? ja er det jeg tenker, bare med hakket større dyser, pp520 race :)
  4. Hmm, er quattro da.. 6 trinns. Mener bestemt denne har dobbelmasse. Da stort sett alle tråder om trimming av denne bilen har innebært bytte til singelmasse, da dobbelmasse ikke holder alt dreiemomentet som oppstår til slutt. Lest meg til at noen eller alle med motorvariant AAT har singelmasse. Er ikke for stor nei.. Kunne hatt større, 5 syl produserer jo mer luft enn 4 syl 1.9 tdi. Får nok mer enn 200 hk ved 1.6Bar med resten av delene. Ligger bla en video på youtube der en kjører 1.5 , samme motor, 252 hk på dyno. Er bra sikker på det er samme turbo.
  5. Jepp, er planen. Noen som vet hvor jeg kan ta enkeltmassesvinghjul fra? Og evt om noen har en clutch pakke å anbefale?:-)
  6. ja har skrevet der også, men tenkte det sikkert kunne være noen skaller med litt generell peiling her også, hehe :P
  7. Dårlig med respons her.. Ingen som har noe å konme med? Turbo er kjøpt, ble en k24 7000:-) Noen som har, eller har tips til en høvelig eksos temp måler ?
  8. UHeisann! Har en audi a6 1996, 2.5 tdi ael 140 hk, Quattro. med chip, 2.5" eksos. Nylig overhalt med reimbytte og alle andre deler dette innebærer, topp er også overhalet med alt av pakninger og div. Har letet en god del og finner lite god info eller gode tips eller andre prosjekter.. Har lyst til å trimme motoren min noe mer.. (rundt 250 hk og 500 nm Skulle vel være innenfor den realistiske verden) Så evt planer er da -Turbobytte, (kkk24 passer vel rett på, men får vel sen spool up?) -Større dyser, (pp764, hvor mange hester kan disse levere til?) -Strre FMIC ( åpent for alt av forslag, men skulle hatt noe som passer i frontfanger?) -Mulig annen manifold for bedre flow, evt få laget en selv? -3" eksos fra dp.. -Og mapping/omprogrammering... Må evt elementer i dieselpumpe byttes ut til større? mener å ha lest at orginale elementer holder til rundt 300 hk? 6 trinns S manuell kasse skal vel holde til godt over 700 nm.. men trenger vel en sinter klutsj... Setter pris på alt av tilbakemeldinger og tips :) Edit: Har muligens en kkk 26 for hånd, men mistenker den blir i største laget? med tanke på k24'n allerede vil lade seint iforhold til k16? vil f.eks rs2 manifold passe på denne blokka?
  9. på min motor er disse snudd 180 grader. så den to polede er på øversiden, har byttet den to polede uten at det ble noe forskjell.. og de har nå skrevet at g62 er deffekt.. hvor er egentlig den da? tenkte det var den største 3 polede kontakten vi ser her.?
  10. Denne såkalte g62, er det denne anyone ? http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=45&Arsmodell=1996&R_Time=013337&Forside=&Vareklasse=9&Varegruppe=522 er jo over tusenlappen billigere enn hos møller...
  11. hmm.. hadde bilen på verksted idag. timing på register og dieselpumpe var OK. men dem mente g62(tempføler) var gåen.. han i skranken mener dette er den 4 polede som ligger på undersiden? å sier at den jeg kjøpte ny sist (to polede på øversiden) heter g69? skulle tro førstnevnte er laget av gull, 1700 kr?? ingen som har en slik liggende? Er fortsatt tungstartet, så regner med det må være den?
  12. Ja glødinga funker, har sjekka. Men veldig tungstartet fordet. Når det blir -15 eller mer drar bare starteren rundt til batteriet blir tomt for strøm , med kanskje et par tenninger innimellom, mn uten start..
  13. Ikke noe bedre med nytt relee, mn hørt at disse motorene er følsomme på batteriene, så har kjøpt nytt, virker som den ble noe bedre, starteren går raskere, men fortsatt ikke helt god, hvor mange ah er det vanligvis på batteriene til denne motoren/bilen? D som sto i var på 75 ampere, nye på 85.. Har også fått satt opp time for å sjekke/justere timinga på dieselpumpa.. Håper dette hjelper på, er surt å ikke få start nå når det er 15-20 blå her...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår