Gå til innhold

Kjøpe brukt Astra H.. Hva bør jeg se etter?

Ranger emnet


Vectraline

Anbefalte innlegg

Hei! Min gamle vectra b har avgått med døden, så da må jeg få meg en ny opel :)

 

Har sett litt på Astra H, og føler er stasjonsvogn av denne sorten hadde vært midt i blinken for meg.

 

Jeg tenkte meg 2005-2007 modell. Max 100 000kr (helst 80-90).

 

Så hva bør jeg se etter i denne prisklassen? Hvilken motor vil folk anbefale? 1.4en er utelukket siden jeg kommer til å bruke bilen til en del langkjøring og litt ut i skog og mark. Så det minste motoralternativet er ikke aktuellt.

 

Men hva med 1.6twinport? 1.7d eller 1.9d? Hvilken av disse vil dere anbefale?

 

Og til slutt. Hva er sjekkpunkter når jeg skal kjøpe brukt Astra? Hva bør jeg se etter, og hva er vanlige feil?

 

Takker for svar.

Hilsen trofast Opelkjøper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt 1,9 cdti, greit å ha litt krefter om du skal ha full bil med bagasje og 4 stk for eksempel.

Stort sett det vanlige du bør se etter, service fulgt, regreim skiftet. Er vel ikke så mye rust og se etter her.

Vet ikke om no spesielt store feil på disse motorene.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,9 er absolutt det beste valget. God og sterk motor. Sjekk at det er skiftet egr ventil. Det er ett problem at disse blir småkjørt og derfor sotet igjen. Er du flink til å dra på litt en gang i blandt og gi den en langtur så kommer du aldri til å få problemer selv. Ellers er det ikke mye jeg vet om som skal være feil på disse bilene.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal du ha billig bil og unngå at den er altfor langkjørt ville jeg da vurdert 1.3cdti også. Ingen racer, men mer kjørbar enn 1.4 bensin. Skuddsikker motor, og ikke så treig som enkelte skal ha det til. Funker i hvert fall helt fint på langkjøring.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår