Gå til innhold

Prosjekt sugetrimm Neon CS 1999.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har tatt noen tester med bilen i går. Fant fort ut at E85 går dårligere enn 98 octane.

80-100 på 5 gir tok 8,1 sek med E85, mot 6,1 sek med 98 octane.

Kvartmila med E85 tar ca 15,4 sec. Har ikke prøvd med 98 enda.

0-100 med E85 går unna på 8,3 sek. Har ikke prøvd med 98 enda der heller.

Litt vanskelig med akselerasjon fra 0, da den har lett for å spinne løst. Starter jeg på 4000 omin, går det rett opp på sperra. Best å ligge på mellom 3000 og 3500 og bruke clutchen litt forsiktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, det som jeg er veldig usikker på er skifte av topp.. vill ikke ødelegge bilen pga at jeg gjorde feil der.

Men som sagt før, et bilprosjekt blir aldri "ferdig" :D

Men satser på å ha den i kjørbar stand til slutten av juli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen kan du skifte uten å ta av toppen.

1. Sett en jekk under bunnpanna (på kanten mot pasasjersiden. Husk en trebit i mellom)

2. Demoner motorfeste på pasasjersiden. 2 bolter i shassis, 1 lang bolt i motor.

3. Jekk opp motor, ca 5 - 10 cm.

4. Ta av reimer til dynamo og servo.

5. Skru av støpejernsbrakketten på blokken som motorfestet sitter i. 3 bolter.

6. Demonter reimdeksel.

7. Demonter den hydrauliske registerstrammeren. 2 bolter. (press den sammen og sett i en pinne, til monteingen igjen)

8. Skru ut bolt på kamdrev.

9. Dra av kamdrev. Skal ikke sitte så hart.

10. Jekk ned og flytt jekken til girkassa.

11. Løsne girkassefestet.

12. Gjekk opp på den siden.

13. Demonter kamsensoren. 4 skruer.

14. Demonter vippearmene. 8 bolter.

15. Trekk ut den gamle kammen, og sett i den nye.

16. Nye crane fjærer må til for den nye kammen. Fyll kammeret med et tynt rep, og der etter komprimer, slik at ventilen ikke sklir ned.

Kan få et fjærverktøy til dette.

17. Kan være greit å skifte ut ventiltettinger i samme slengen :)

18. følg denne rutinen baklengs, ja barte uten de ventilfjærne da :)

19. Husk timinga!!!!!

 

Litt mer jobb, men du slipper å vente til du er 18 B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prosjekt Adventure Neon :)

Ja det er litt sært, men jeg akter å gjøre det samme.

Grinna oppå, skal jeg nok ikke ha på, men jeg skal begyne å bruke teltet mitt, da skal jeg kjøpe en grind fra Thule, å sette oppå.

Om vinteren er det sef ski på taket :)

Synes det er morsomt å være litt anderledes:)

 

429468_385279438157343_100000258693924_1490039_628827133_n.jpg

 

601a3e61-4c72-6f9b.jpg

 

Tok ut ventilene av den gamle toppen, her om dagen.

På eksossiden så det ikke bra ut, og ventiltettingene kunne jeg nærmest ta av bare med fingra.

 

IMAG0455.jpg

 

IMAG0454.jpg

 

Ikke rart bilen føltes litt dau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår