Gå til innhold

Prosjekt sugetrimm Neon CS 1999.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dette kan jo bli artig å følge med på.

 

Ett lite tips: Ventilpasta har ingenting med ventilsliping å gjøre, man ødelegger ventilsetet. Så forøvrig at du hadde fått dem skikkelig slipt, det er bra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaaaaaaaa, nå har jeg eeeeeendelig bestilt.

Fikk litt problemer i hodet mitt, når den jobben på toppen ble 3000,- dyrere enn jeg hadde regnet med. men nå er jo både ventiler og seter slipt og toppen høvla 0,7 mm. Det øker kompen til 10,2 eller noe. Så veldig bra ut. 3 angle sliping. Trodde det var no high performance greier, men jo ja det er det jo, men slik sliper man allt i dag vist nok.

Da måtte jeg utelukke UDP og justerbart kamdrev. kamdrev kommer jeg sikkert til å rote til, så tryggest å holde seg unna, for min del :)

 

Her er den endelige orderen :=)

 

ARP Headstud Kit 95-05 Neon 2.0L SOHC

$134.99

 

Booger Shift Linkage Bushings 95-05 Neon / 00+ PT Cruiser Blue

$18.99

 

Crane Cams Camshafts 95-05 Neon SOHC Turbo Grind #12

$299.99

 

Crane Cams Valve Springs 95-05 Neon 2.0L SOHC

$139.99

 

Gates Water Pump 95-05 Neon

34.99

 

Hedman Chikara Header 95-99 Neon SOHC

$179.99

 

K&N Oil Filter 95-05 Neon

9.99

 

Mopar OEM 2.0L SOHC Head Gasket Set 95-05 Neon 96-99 SOHC

$89.99

 

Mopar OEM Valve Guides 95-05 Neon/SRT-4

$63.98

 

PCI Mechanical Conversion Timing Belt Kit 95-01 Neon 2.0L SOHC Gates RACING +$40

$124.99

 

Subtotal: $1,097.89

Shipping Rate: $137.48

Total: $1,235.37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Endelig begynt å pusle med cs'en igjen.

Fått UDP og camdrev i dag.

Demontert vippearmene fra bilen, som jeg flytter over til den andre toppen.

Måtte løsne opp oljeløftera, da disse satt fast.

Så har jeg fått fjernet drivreimene. Holder samtidig på med å skifte ut reimhjulet med en underdrive pulley, som frigjør noen hester fra ac og ps.

Bilder kommer senere i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg skrudd litt i helga.

For å si det sånn, det er mindre jobb å bestille delene, enn å montere dem.

Blitt noen timer for å si det sånn :)

Jeg er veldig glad jeg bestilte justerbart kamdrev. Etter planinga måtte jeg justere det 4 grader tilbake.

 

 

Legger ut no bilder:

 

Her er den nye toppen ferdig.

Måtte overhale løfterne. De hadde satt seg noe.

IMAG03991.jpg

 

Ny topp i motor:

IMAG0402.jpg

 

Så må'n jo stive av dritten:

IMAG0400.jpg

IMAG0398.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg burde vel det. Har et digitalt videokamera jeg kan bruke.

Jeg håpet på 150 hester på hjulene, men er nok ikke mere enn 140 hk mot 115 hester orginalt, på hjula.

En veldig fin snerrete lyd over 4000 omin. Merker jo at den går bedre, og den har får mer moment, med den høyere kompresjonen.

Jeg tror jeg skal gå for en performance ecu fra AF/X.

Der går sperra på 7200 o/min, og mere heftig timing. Den kalibrerer seg selv. Da kan jeg også bruke long tube header. Da får jeg ut 15 hester til når jeg skal kjøre på bane :)

Endret av Trialmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tilføye at bilen har blitt vesentlig sterkere på lave turtall. Der det var mest gunstig å ha 4 gir, kan jeg nå ha 5 gir. Kan sleppen helt ned til 1500 rpm i motbakkene. Da brommer det godt, som en Scania V8 ;)

Jeg har testet den på et hemmelig "test track" B) der det orginalt var 140 kmt ved målepunktet. Nå er det 146 kmt.

Det ser foreløpig ut som den går billigere også :)

 

En negativ ting jeg har merket siden tidenes morgen, er varm luft inn i motoren.

Neon har et lite og tett motorrom, som samler på mye varme. Vurderer å flytte batteriet til bagasjeromet, slik at det blir bedre plass, så jeg får konfilteret lenger ned. Så skal jeg lage skikkelig ram air intak under bilen. Dette skal gå inn i en isolert boks av karbonfiber, der som batteriet satt.

Inni denne boksen, skal man kunne fylle i tørris. Da snakker vi coold air intake :D

Og så et carbon panser med lufting, selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår