xRisenx Skrevet Desember 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2012 Hvis bilen er over ti år gammel så skal det ikke bli no pålegg på kostnader, med mindre jeg øker effekten med mer en 15%, å de kan jo ikke å ut ifra 100hk, da bremser og understell er lik 133hk..? å har sikkert 135-140hk etter at gasspjeld og CAI kommer på, å det er jo ikke mer en 15% økning ifra 133? Så da skal det jo i bunn og grunn gå greit? Hallo. Nei det ikke noe avgifter vis bilen er over 10år. Men bilen er bare godkjent til 150hk, Du får ikke papirer fra Chrysler Norge på høyere enn det. Og du trenger ikke si noe om det du har gjort på bilen. Jeg viste min med alt av trim jeg hadde på, gikk helt fint. Du må bare vise den med katalysator. Di har ikke noe måte og teste hvor mye hester som bilen din gir. Di har ikke vondt av det di ikke veit ;) Siter 95 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Wrecked 2010 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Alive 98 Mod Chrysler Neon 1.8L SE - Wrecked 2012 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Current Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRisenx Skrevet Desember 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2012 Liten oppdatering.med DOHC ecu og fuelkontroller + E85= 0-100: 6.9 sek på vinterhjul med pigg. 50-110: 6.0 sek. How how how :) Hallo Du får ta deg en tur til raufoss, så kan vi koble opp bilen på bærbare min. da kan du kjøre 0-100, 0-100-0. 1/4 drag. Teller ned på pcen og blir grønt når du skal gi bånn gass:p Og lese av alt i hjernen din;) Siter 95 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Wrecked 2010 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Alive 98 Mod Chrysler Neon 1.8L SE - Wrecked 2012 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Current Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Desember 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2012 Det kunne vært morro med en tur :) Hvordan går det med bilen din? Foresten, du å bruke den girkassa fra 1,8L. Det er samme som på ACR utgaven :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Liten oppdatering: Da har jeg montert 24 Ibs dyser fra Motorkraft. Orginalt 19Ibs. Det funker fint med E85. Har også byttet ut girvekslerforingene på girkassa, til Booger Bushings. Blitt en annen bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Desember 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2012 Var noe av dette vanskelig? Måtte vell ut med batteri og batteriholderen? Så var det "pretty straight forward"? Hvor kjøpte du dysene? Motorkraft.no ellns? Bilder? :D Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2012 legger inn bilder til uka. dysene er litt for lange, så det må skives opp til railen. Det var enkelt å montere. Var vanskelig å starte, til alle dysene fikk bensin. Den hadde nesten tom tank, og fyldte den opp med E85. Startet mye lettere uten konvertern, enn med mindre dyser. Kommer til å selge fuelboksen tror jeg. Satt på nye girspakforinger inni bilen i dag. Nå er den tight og fin i girspaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet April 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Liten oppdatering. Fått meg tuna ecu fra Dodge Neon Srt 4 Tuning - Dodge Neon Tuner | Srt 4 Tuner | Performance Neon Srt4 Tuning [ATTACH]37665[/ATTACH] Så en dyno fra en stock 2.4 dohc [ATTACH]37666[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet April 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 Oppdatering: Ny ecu montert: 50 - 110 pull. Fra første gir: Beste: 5,4 sek Nest best: 5,6 Fra 2 gir: Beste 6,0 sek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet April 14, 2013 Rapporter Share Skrevet April 14, 2013 Ser de skal begynne å selge de ECU'ene på MP nå ;) Mopar eller de ECU'ene der som er best da? Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet April 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Vet ikke hva som er best. Mange bruker jo DOHC Mopar PCM på sohc motorene, men tror Syked ECU likner mere på AFX-R ecu, da de har sperre på 7800 rpm, og ikke 7500 på MP dohc. Min går i hvertfall veldig bra etter jeg monterte den :) 80-120 i 3. går nå unna på 5,6 sek :) Før var det 6,1 sek. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Nice! :D Har du tatt bilder av festene til grøftlysa? :) Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet April 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Ups, det har jeg glemt. Skal ta i dag, og sende til deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Da går endelig prosjektet videre. Har bestilt 2.5" rustfri eksos piping fra http://www.mandrelbendtexhaustsystems.com Når jeg har fått det, skal jeg sjekke om jeg bare kan hekte det på den potta jeg har. Der går 2.25" røret inni røret på potta, så kanskje jeg bare kan skjøte butt i butt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Oktober 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2014 Tiden flyr, men tenker det kan være greit å oppdatere tråden litt. Nytt for øyeblikket er at jeg har satt inn en Comp 400 kam. Crane 12 var egentlig rævva å kjøre med. #400 har mere bunndrag. TTI lth er byttet ut med Pacesetter coated header, koblet på en Magnaflow OEM cat. Eksosen er fortsatt rustfri 2.5" Understell bak er overhalt med Protane foringer. Nye rustfrie bremserør osv. Også gått til innkjøp av Brukt KW senkesett og Neon 14" Bubbel wheels som skal ha Michelin 175/65-14 dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_R Skrevet Oktober 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2014 Bra Jobb! Ser veldig ryddig og pent ut under der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg