Einar Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Dette kan jo bli artig å følge med på. Ett lite tips: Ventilpasta har ingenting med ventilsliping å gjøre, man ødelegger ventilsetet. Så forøvrig at du hadde fått dem skikkelig slipt, det er bra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Er veldig spent på hvordan utelling jeg får for høyere komp og bedre cam. portina jeg holdt på med var jo ikke rare greiene. Mest for å leke meg litt :) De railsene skal jeg ha ski på :) Skal på skoletur ut i marka neste helg, så da skal jeg være rustet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Jaaaaaaaa, nå har jeg eeeeeendelig bestilt. Fikk litt problemer i hodet mitt, når den jobben på toppen ble 3000,- dyrere enn jeg hadde regnet med. men nå er jo både ventiler og seter slipt og toppen høvla 0,7 mm. Det øker kompen til 10,2 eller noe. Så veldig bra ut. 3 angle sliping. Trodde det var no high performance greier, men jo ja det er det jo, men slik sliper man allt i dag vist nok. Da måtte jeg utelukke UDP og justerbart kamdrev. kamdrev kommer jeg sikkert til å rote til, så tryggest å holde seg unna, for min del :) Her er den endelige orderen :=) ARP Headstud Kit 95-05 Neon 2.0L SOHC $134.99 Booger Shift Linkage Bushings 95-05 Neon / 00+ PT Cruiser Blue $18.99 Crane Cams Camshafts 95-05 Neon SOHC Turbo Grind #12 $299.99 Crane Cams Valve Springs 95-05 Neon 2.0L SOHC $139.99 Gates Water Pump 95-05 Neon 34.99 Hedman Chikara Header 95-99 Neon SOHC $179.99 K&N Oil Filter 95-05 Neon 9.99 Mopar OEM 2.0L SOHC Head Gasket Set 95-05 Neon 96-99 SOHC $89.99 Mopar OEM Valve Guides 95-05 Neon/SRT-4 $63.98 PCI Mechanical Conversion Timing Belt Kit 95-01 Neon 2.0L SOHC Gates RACING +$40 $124.99 Subtotal: $1,097.89 Shipping Rate: $137.48 Total: $1,235.37 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Hvordan fikk du motorrommet så fint å rent? :) Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Motorvask og wd40 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Skal det være, så skal det være. Hører bare på radio, så da benytter jeg anledningen til å sette in en Chrysler retrospiller :) Må jo stå i stil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
premoe Skrevet Mars 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 Pent motorrom :) Siter Chrysler Stratus 2.0 LE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 Pent motorrom :) Jodda, dama holder seg godt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Endelig begynt å pusle med cs'en igjen. Fått UDP og camdrev i dag. Demontert vippearmene fra bilen, som jeg flytter over til den andre toppen. Måtte løsne opp oljeløftera, da disse satt fast. Så har jeg fått fjernet drivreimene. Holder samtidig på med å skifte ut reimhjulet med en underdrive pulley, som frigjør noen hester fra ac og ps. Bilder kommer senere i dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Ja da har jeg skrudd litt i helga. For å si det sånn, det er mindre jobb å bestille delene, enn å montere dem. Blitt noen timer for å si det sånn :) Jeg er veldig glad jeg bestilte justerbart kamdrev. Etter planinga måtte jeg justere det 4 grader tilbake. Legger ut no bilder: Her er den nye toppen ferdig. Måtte overhale løfterne. De hadde satt seg noe. Ny topp i motor: Så må'n jo stive av dritten: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Qlt! Prøvd å starta bila etterpå? eller er du ikke ferdig enda? :D Stå på! Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Finito finale! Motor startet. Ingen bøyde ventiler. Da får man seg litt søvn, før testtur :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Mai 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Må legge ut video, med litt revving og forbikjøringer! :D Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 (endret) Hehe, jeg burde vel det. Har et digitalt videokamera jeg kan bruke. Jeg håpet på 150 hester på hjulene, men er nok ikke mere enn 140 hk mot 115 hester orginalt, på hjula. En veldig fin snerrete lyd over 4000 omin. Merker jo at den går bedre, og den har får mer moment, med den høyere kompresjonen. Jeg tror jeg skal gå for en performance ecu fra AF/X. Der går sperra på 7200 o/min, og mere heftig timing. Den kalibrerer seg selv. Da kan jeg også bruke long tube header. Da får jeg ut 15 hester til når jeg skal kjøre på bane :) Endret Mai 20, 2012 av Trialmaster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Jeg vil også tilføye at bilen har blitt vesentlig sterkere på lave turtall. Der det var mest gunstig å ha 4 gir, kan jeg nå ha 5 gir. Kan sleppen helt ned til 1500 rpm i motbakkene. Da brommer det godt, som en Scania V8 ;) Jeg har testet den på et hemmelig "test track" B) der det orginalt var 140 kmt ved målepunktet. Nå er det 146 kmt. Det ser foreløpig ut som den går billigere også :) En negativ ting jeg har merket siden tidenes morgen, er varm luft inn i motoren. Neon har et lite og tett motorrom, som samler på mye varme. Vurderer å flytte batteriet til bagasjeromet, slik at det blir bedre plass, så jeg får konfilteret lenger ned. Så skal jeg lage skikkelig ram air intak under bilen. Dette skal gå inn i en isolert boks av karbonfiber, der som batteriet satt. Inni denne boksen, skal man kunne fylle i tørris. Da snakker vi coold air intake :D Og så et carbon panser med lufting, selvfølgelig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.