Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Quattro73; du gjorde visstnok det, men jeg så ikke svaret ditt før jeg kom inn fra verkstedet igjen ;)

 

Her er film :) Den går på 3,5 sylindrer de første sekundene, men ca 20 sek ut i filmen jevner den seg ut :)

Har åpen downpipe, har ikke satt på eksosen enda, så den er noe helvetes bråkete for å si det mildt.. :D

Legg også merke til at tomgangen øker gradvis utover i filmen.. Fra ca. 1000 o/min til kanskje 1300-1400 o/min. Hva kan dette skyldes?

 

http://www.youtube.com/watch?v=M0-8nEfDYYI

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motor får for mye luft, derfor øker turtallet etter hvert som motor går seg varm. Altså får den sikkert falskluft. Husk også å justere tenningen riktig. Er temp-giver tilkoplet?

 

NB. Eksos er giftig, ha garasjedøren åpen om motor går i garasjen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke på noe form for luftfilter eller noe slikt, sikkert derfor.. Kan også være falskluft antar jeg, da må jeg se om det hjelper å bytte forgassertilkoblingen :)

 

Er klar over det, har alltid døra åpen når jeg kjører motoren inne på verkstedet ;) Jeg tok kvelden når det begynte å danne seg ei tåke av eksos, hehe..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget meg redneck CAI (Cold Air Intake) :D

Bare for morsomhetens skyld, har ikke tenkt å kjøre på BT med dette nei.. :)

 

IMG_0081-1.jpg

 

IMG_0076.jpg

 

IMG_0075-2.jpg

 

IMG_0082-1.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1.8 8v 90hk med original kam kontra samme motor med 268 graders Velox-kam. Bremset på hjul (med halvdefekt bensinpumpe.

 

hkweb3uo.jpg

 

Ut i fra det bildet du legger til i innlegget ditt... et av strekene er med orginal kammaksling? Og den andre er vel med Velox-kam?

 

eller er jeg helt på jorde igjen nå? :)

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med den blå streken er originalkam, of den svarte er 268-kammen? :)

Den nederste stiplede streken dreiemoment på originalkam, og den øverste dreiemomentet på 268-kammen?

Isåfall var det jo en stor forbedring i dreiemoments-kurven :)

 

Bra at du spurte, har litt lyst å sette i en kam faktisk men er usikker på om automaten tåler det?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med den blå streken er originalkam, of den svarte er 268-kammen? :)

Den nederste stiplede streken dreiemoment på originalkam, og den øverste dreiemomentet på 268-kammen?

Isåfall var det jo en stor forbedring i dreiemoments-kurven :)

 

Bra at du spurte, har litt lyst å sette i en kam faktisk men er usikker på om automaten tåler det?

 

Helt riktig ang farger og heltrukne/stiplede linjer :)

Automaten din tåler trimkam :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et ganske stort problem, trenger hjelp så fort som mulig..

Skulle bare ut på verkstedet å fylle på kjølevæske på golfen, og da fant jeg fort ut at det enda var vann på motoren.. Rettere sagt, solid is.

Hele nedre del av motoren er altså frosset.. ca. opp til toppen av vannpumpa. (var ikke mere vann på motoren enn kaskje 1/3 av full kapasitet)

 

Hva er sjangsen for at noe er blitt sprengt eller sprukket? Og hva gjør jeg med problemet?

Vannpumpa er frosset fast.. :(

Har satt på to varmevifter rettet mot vannpumpa.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frostpluggene var ikke poppet ut, vannet var ikke høyt nok til det :)

KJørte på med to varmevifter i en halvtime så vannpumpa løsna nok til å gå rundt. Da starta jeg bilen og lot den gå gaanske så varm før jeg slo av, da var radiatoren ikke lenger frosset så jeg tappet av vannet mens det enda var varmt. Skal sjekke hvordan det går med bilen i morgen, tror jeg var heldig denne gangen :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår