Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:)

 

Hehe det skjønner jeg, er cirka 13 tusen sider med meg som ikke klarer å stille timinga.. (Første gang jeg gjorde det) :D

 

Men joda, det går bra med Golfen!

Satt akkurat inn motoren igjen for to dager siden, har byttet lambda. Startet rett opp og alt fungerte, tok meg tilogmed en kjøretur, og bilen gikk ikke varm en gang! ;) Fikk ikke tatt noen bilder, det glemte jeg så klart. (Jeg vet jo hvor kjedelig det er med update uten bilde!) Men skal prøve å få tatt noen bilder av den i dag/morgen :)

 

Med mindre du ikke har fått det med deg, så var jeg med Golfen på godkjenning av senkesetter i september. Den passerte ikke, pga en rustet bremselastventil.. :doh Så det gjenstår bare å skifte den, og få fikset en liten ulyd i forstillinga, så bærer det rett på hjulkontroll, godkjenning og EU kontroll (MYE tull for å få godkjent et coiloversett..) så snart som mulig :)

 

Hadde også ut motoren her forleden (for tredje gang på 2 måneder) og da ble det byttet toppakning, strekkbolter, frostplugger, innsugs pakning, eksosmanifold pakninger og diverse O-ringer. Lakkerte også bloka med Biltema varmelakk, men den har allerede begynt å flasse.. :crazysant

 

IMG_1708.jpg

 

IMG_0013.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av motoren, nettop satt inn igjen :)

 

IMG_0058_zps3b4af528.jpg

 

IMG_0056-1_zps9135bf1f.jpg

 

Fikk også hjelp av kjæresten til å ta ut bremselastventilen/lastregulatoren :)

 

IMG_0063_zps3fdb4302.jpg

 

Fikk jo til og med løsnet den opp! :D

 

Slik er den i normal tilstand;

 

IMG_0067_zpsc0128f67.jpg

 

IMG_0069_zps0ae6c32f.jpg

 

Arma beveger seg helt uten motstand, men det må være ei fjær eller noe inni der for den spretter tilbake til normal tilstand så snart man slipper.. Er dette normalt, skal det være sånn? :)

 

IMG_0068_zps5152a43e.jpg

 

IMG_0070_zpsa7502a55.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da begynner det vel å nærme seg en ny runde med kontroller, inspeksjoner og godkjenninger? :)

 

Trenger hjelp fra dere nå folkens, er dette rett rekkefølge? ;)

 

1. Hjulkontroll (Justere forstilling og bremselastventil og alt nødvendig) på verksted

 

2. Biltrangsynet på godkjenning / innskriving av coilovers i vognkort

 

3. Tilbake på verksted på EU kontroll.

 

Stemmer dette? :)

Må jeg ta hjulkontroll på hele forstillinga nå igjen, siden jeg har vært av/ på med alskens coilovers osv? ;)

 

Og et lite spørsmål til, er det noen som vet om bremselastventilen fungerer som den skal? Se på innlegget over :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen stemmer den, men når du skal på hjulstillingskontroll så er det ikke mye å justere foran på golfen, er bare spissing og camber dem får retta opp da:) Forstillinga skal vell ikke ha flytt seg egentlig, med mindre du har kjørt den skakk.. hehe

 

du er ikke den eneste som må ut med motoren din igjen.. måtte ut med min her en dag igjen.. hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det spiller ingen rolle at jeg har vært av med demperne? :)

Kan jeg kjøre den på verkstedet og be dem justere bare lastventilen, for så å kjøre på BT med de gamle hjulkontrollpapirene og de nye pairene på at lastventilen er justert? Sjekker de spissingen og camber på BT, eller ser de bare på papirene?

 

Samekula; kan sjekke i haynes manualen i morgen om du vil. :thumb

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samekula; her er antall liter, vet ikke hvilken kode du har på kassa di da men :)

 

2013-04-02173048_zps7602274b.jpg

 

Og så er den H******S lambdaen begynt å kødde med meg igjen. Faen altså. Er det noen som vet hva i svarte det er som gjør får det til å svinge fram og tilbake på den måten? Se video nedenfor!!

Jeg har jo nettop skiftet lambda! (men jeg mistet den i golvet et par ganger..)

 

http://www.youtube.com/watch?v=ivsJyK5UODk

 

EDIT;

 

Fant dette på nettet :)¨

 

The computer sees it as a voltage that constantly wanders back and forth between .45 volts Below .45 is interpreted as rich and above is lean. When the sensor is working correctly, it switches back and forth 20 to 30 times per minute some faster and some slower according to the application

 

For dere som ikke forstår engelsk, så står det altså at den skifter mellom rik og mager blanding 20-30 ganger i minuttet, for å skape seg en slags "gjennomsnitts"-verdi på blandingen. Stemmer dette? :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et symptom;

 

Når man gir full gass (pedalen helt ned i gulvet) når motoren går på tomgang så skjer det ingenting, motoren "nøler" i et lite sekund før den ruser opp helt uten problemer. Om jeg gjør det ca. 4-5 ganger på rad så smeller det fra motoren, jeg antar at det er et slags "backfire"? Det samme skjedde når jeg kjørte med bilen, fortsett fra at den ikke backfiret. :)

 

Noen som har erfaring med dette? :spin

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et symptom;

 

Når man gir full gass (pedalen helt ned i gulvet) når motoren går på tomgang så skjer det ingenting, motoren "nøler" i et lite sekund før den ruser opp helt uten problemer. Om jeg gjør det ca. 4-5 ganger på rad så smeller det fra motoren, jeg antar at det er et slags "backfire"? Det samme skjedde når jeg kjørte med bilen, fortsett fra at den ikke backfiret. :)

 

Noen som har erfaring med dette? :spin

 

Jeg lurer på om det kan være feil med luft/bensin blandinga eller noe tull i tenningsystemet...

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår