Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Da er prosjektet lagt på is ei stund.

Tappet av alt vannet på motoren, blåste tilogmed ut med kompressor, og gikk fra bilen i helga. Nå er faen meg en frostplugg spruttet ut, ellers så er blokka sprengt. Vet ikke, men gir egentlig ikke faen i hva som er skjedd, jeg er alt for lei av det. Prosjektet legges på is inntil videre, så får vi se om jeg tar meg bryet med å ta ut den jævla motoren enda en gang, om den blir solgt i deler eller om jeg setter den bort og fikser den om et par år, når det begynner å nærme seg veteran-tid.

 

:)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har holdt på med sveiseapparatet en del i det siste, i håp om å en dag bli god nok til å sveise ramma på Taro'en :D

Jeg bruker et Biltema MMA apparat, funker helt greit for meg :) Forventer vurdering/karakter fra 16vturbo!

 

IMG_0106_zpsa2dac583.jpg

 

IMG_0107_zps8ecdab63.jpg

 

IMG_0108_zpsa5523c27.jpg

 

IMG_0116_zpsae6bf576.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med sveiseapparatet en del i det siste, i håp om å en dag bli god nok til å sveise ramma på Taro'en :D

Jeg bruker et Biltema MMA apparat, funker helt greit for meg :) Forventer vurdering/karakter fra 16vturbo!

 

Ser veldig bra ut dette! Har du prøvd å sveise sammen 2 plater og? ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk :D Har ikke prøvd så mye med plater enda, har bare gamle trampoline-rør liggende.. Kan se om jeg finner noe platemetall å sveise på, tror jeg har noe liggende :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant to sånne her tingester og sveiste de sammen :)

Den første sveisen ble skikkelig rævva, men det var min egen feil.. Skruestikka kom "litt" i veien :P

Men den andre sida ble ganske bra ;)

 

IMG_0117_zpsbac1ceed.jpg

 

IMG_0118_zps16db5c84.jpg

 

IMG_0119_zpsa9a3c95c.jpg

 

IMG_0120_zps8ed979d8.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er elektroder du sveise med jaa! Det er ikke noe serlig å sveise på karosseri med, da skulle du hatt ett MIG eller MAG apparat, det er mye enklere å sveise med og det går mye fortere :)

 

Men du er ikke helt på bærtur med sveisene dine asså! Med litt mere trening så sveiser du aluminium med TIG :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er prosjektet lagt på is ei stund.

Tappet av alt vannet på motoren, blåste tilogmed ut med kompressor, og gikk fra bilen i helga. Nå er faen meg en frostplugg spruttet ut, ellers så er blokka sprengt. Vet ikke, men gir egentlig ikke faen i hva som er skjedd, jeg er alt for lei av det. Prosjektet legges på is inntil videre, så får vi se om jeg tar meg bryet med å ta ut den jævla motoren enda en gang, om den blir solgt i deler eller om jeg setter den bort og fikser den om et par år, når det begynner å nærme seg veteran-tid.

 

:)

 

Skjerp deg nå, bare bank inn igjen frostpluggen å fyll på vann igjen! Må da ikke gi opp bilen fordi du har gjort feil! Er slik man lærer av :p

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg nå, bare bank inn igjen frostpluggen å fyll på vann igjen! Må da ikke gi opp bilen fordi du har gjort feil! Er slik man lærer av :p

 

Holder med 16vturbo der! Bank den inn igjen og fortsett med prosjektet!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gitt meg sjø, har bestilt frostplugger på Møller nå :) 3 stk for 37,-!!

Skal se om jeg klarer å få inn en ny en uten å ta ut motoren i første omgang :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal motoren ut igjen, for 4. jævla gang på 3 måneder.. Jauda, dette blir artig. helvetes Volkwagen, kan ikke tappe av alt vannet på motoren en gang! Faen altså

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hjulkontroll (med justering av lastventil) og etterkontroll på Biltilsynet bestilt, fikk begge to den 6. Mai :D

Endelig fått bilen ut av verkstedet, vasket den ren og pen i går og støvsugde så mye jeg klarte inntil støvsugeren tok kvelden.. ;)

 

IMG_0122_zps5366bcb1.jpg

 

IMG_0124_zpsfacee386.jpg

 

IMG_0125_zpsa3687edb.jpg

 

IMG_0127_zpsce66e19a.jpg

 

IMG_0126_zps63029f28.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Leeenge siden oppdatering her :)

Men har hatt det ganske så jævla travelt i det siste..

Resultatet av EU kontroll ble en hel haug med 2'er feil!

- Løs eksos ved katalysator (fikset)

- Bakre setebelte sitter fast (fikset)

- Løse seter (midlertidig fikset)

- Feilstilte nærlys

- Løst bateri (fikset)

- Dårlig bremseeffekt på bakhjulene.

 

Og sikkert noe annet.. Har tuklet med bakbremsene og fått skiftet bremsesko. Men da jeg var ferdig med den andre hjulet så går pedalen helt i gulvet, noe den ikke gjorde etter det første hjulet. Så jeg må nok av med trommelen og sjekke hjulsylinderen, om den er i orden :)

 

2013-05-23160522_zps21748f23.jpg

 

Skal på etterkontroll den 30. Mai (neste Torsdag) så mangler bare å få i orden bakbremsene og lysene :)

 

Har også planer om å bytte høyre framskjerm, den med bulk.. Skal på med en ratlook skjerm så snart jeg får tak i en "ny" en som jeg kan slipe ned og ratlooke :) Noe slikt som dette her, utenom panseret da så klart;

 

vw_golf_III___rat_style_by_tolgadinmez_zps6bbf5b25.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår